Startmotor geeft geen kik

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1789
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Startmotor geeft geen kik

Bericht door Twécévé » do 10 mar, 2005 10:07

Enige tijd geleden wilde ik mn eends starten maar bleef het onder de motorkap doodstil. Als ik de sleutel omdraaide sloegen de wijzertjes wel aan en gingen de juiste lampjes ook branden (verlichting deed het ook prima) maar de startmotor gaf geen enkele kik. Bij derde keer sleutel omdraaide sloeg de eend wel gewoon aan.

Je raadt het al, dit probleem nam toe en nu is het al zo dat ik 10 minuten bezig ben mn eend te starten. Ik heb gekeken naar de bedrading maar die lijkt in orde (want dat lijkt me het probleem; dat de startmotor geen stroom of te weinig stroom krijgt). Maar ik kan er geen touw aan vast knopen wanneer ze wel of niet start.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? (ik vreed de bedrading, mn rechterkoplamp schijnt ook stukken minder fel). Please help, ik wordt af en toe knetter van mn eend.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » do 10 mar, 2005 10:38

Hoi

Waarschijnlijk startrelais, een klap met de hamer erop helpt bij slecht starten vaak een boel, maar voor een oplossing kan je proberen deze schoon te maken, maar waarschijnlijk zit je toch aan een andere startmotor vast.

groet frank

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 10 mar, 2005 10:45

waarschijnlijk zijn de lagers en-of de koolborstels van je startmotor stuk, hij krijgt dan wel stroom, maar omdat het anker in het huis ligt ontstaat er een soort kortsluiting, en je startmotor gaat niet draaien. Je kunt proberen om met een hamer oid tegen je startmotor te tikken (mag vrij hard) terwijl iemand anders de sleutel omdraait. als ie dan nog niet wil zou ik de bedrading maar eens controleren, meten of je onder bij je contactslot spanning krijgt als je de sleutel omdraait (vaak proberen), zo ja hetzelfde herhalen bij diezelfde draad maar dan bij je startmotor.

suc6
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1789
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 11 mar, 2005 09:06

Bedankt voor de reacties, ik zal met de hamer eens een tik uitdelen :twisted:

Vanavond even proberen of ik hem kan starten met de slinger. Nog nooit geprobeerd dus ik ben benieuwd!

'tIs wat met die eenden... Vorige week hield ik mn linkerachterdeur los in de hand; puntlassen losgelaten. :shock:

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 11 mar, 2005 13:02

met een slinger is het erg lastig starten, makkelijker om te duwen of te slepen!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1789
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 11 mar, 2005 16:07

Tja, kmoet wel iemand hebben om aan te duwen, die zijn niet altijd voorhanden.

Maar werkt het uberhaupt; aanslingeren? Stel dat je echt moederziel alleen staat met een kapotte startmotor, zou je dan je eendje aangeslingerd krijgen?

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » vr 11 mar, 2005 17:42

als je lang genoeg prbeerd 8)

als je contactpuntjes en je kleppen heel goed staan denk ik dat het wat beter gaat
pas op voor je arm want die slinger durft wel eens terug te slaan...

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1789
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 14 mar, 2005 13:20

Aangezien ik van het weekend naar mn vriendin moest in mn eendje vrijdagsavonds al even gekeken of ik mn eend met de slinger aan de praat kon krijgen. Bleek mn eend overigens gewoon te starten… (tot 3 x toe). Maar aangeslingerd krijgen ho maar! (inmiddels in een ander topic wat aanslinger tips gekregen).

Zaterdagochtend startte eend prima, toen ik na een uur op plaats van bestemming was en de eend had geparkeerd nog een keer gestart, weer geen probleem. Vanochtend gelukkig (!!) ook geen probleem. Net in de middagpauze even geprobeerd de eend te starten: doodse stilte.

Ohoh, dat belooft wat voor zometeen 5 uur als ik naar huis wil. Was al van plan om tussen de middag naar de eendenboer te gaan, maar die is (uiteraard) ’s maandags gesloten.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1789
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 16 mar, 2005 12:18

Gisteren bij Custom & Classics in Ede geweest. Startmotor was kapoeriewietskie, nieuwe startmotor erin, nu loopt ze als een zonnetje!!!!

Goed gevoel bij die eendenzaak, professioneel, duidelijk een kenner, gelijk afspraak voor grote beurt gemaakt.

Gesloten