Oliekoeler
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Oliekoeler
Heb ik weer! Ben bezig de oliekoeler te demonteren, erg voorzichtig en leiding goed schoongemaakt, breekt de rechter leiding af net bij de wartel. Is erg poreus. Nu ben ik zeker genoodzaakt een andere koeler te kopen? Of zijn er van die handige mensen die dit anders hebben opgelost?
Hoe kan ik trouwens zien hoeveel cc/pk de motor is? Er zit een type plaatje op met: A 06/664.
Hoe kan ik trouwens zien hoeveel cc/pk de motor is? Er zit een type plaatje op met: A 06/664.
Van welk bouwjaar is jou auto eigenlijk, en ja oude aluminium koelers worden poreus en breekbaar. Vooral sinds ze niet meer af fabriek in een berschermend laklaagje worden gespoten. Het zout in de winter helpt hier goed aan mee. Bij mijne was het aluminium van de ribben zo dun geworden dat het dubbelboog bij het schoonspuiten. net zilverpapier.
Het beste een een nieuwe of een goede gebruikte op de kop proberen te tikken.
Let op er zijn ook 2cv4 koelers in omloop goed het formaat vergelijken.
Het beste een een nieuwe of een goede gebruikte op de kop proberen te tikken.
Let op er zijn ook 2cv4 koelers in omloop goed het formaat vergelijken.
Laatst gewijzigd door AZL57 op di 6 sep, 2011 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
De 2cv6 is van 1985. Waarom? zijn er verschillen in bouwjaar na 1983?AZL57 schreef:Van welk bouwjaar is jou auto eigenlijk, en ja oude aluminium koelers worden poreus en breekbaar. Vooral sinds ze niet meer af fabriek in een berschermend laklaagje worden gespoten. Het zout in de winter helpt hier goed aan mee. Bij mijne was het aluminium van de ribben zo dun geworden dat het dubbelboog bij het schoonspuiten. net zilverpapier.
Het beste een een nieuwe of een goede gebruikte op de kop proberen te tikken.
Let op er zijn ook 2cv4 koelers in omloop goed het formaat vergelijken.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Als het een nieuwe originele is zeker de moeite waard.
Let op bij de aanschaf van een nieuw. Bij een imitatie staan de lammelen loodrecht tov de voorzijden. Dit zorgt echter voor een slechtere koeling. Ze moeten ietsjes schuin staan, zodat de windstroom die ook zo loopt er beter doorheen gaat.
Let op bij de aanschaf van een nieuw. Bij een imitatie staan de lammelen loodrecht tov de voorzijden. Dit zorgt echter voor een slechtere koeling. Ze moeten ietsjes schuin staan, zodat de windstroom die ook zo loopt er beter doorheen gaat.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
Koeler
Punky je hebt wat de stand van de lamellen helemaal gelijk, ik heb ze ook beide liggen.
Ik vraag me alleen af of dat iemand wel eens gemeten heeft of het daadwerkelijk scheelt hoe de lamellen staan.
Ben benieuwd.
Ik vraag me alleen af of dat iemand wel eens gemeten heeft of het daadwerkelijk scheelt hoe de lamellen staan.
Ben benieuwd.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik heb dit ooit met een forumlid besproken die ook een bigbore aan het inrijden was en had een dergelijke koeler erop zitten. Een van de mogelijke redenen voor de heetloper was de oliekoeler. Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar mijn boerenlogica zegt wel dat het een reden heeft dat ze schuin staan.
Al vermoed ik dat er met een gewoon 602cc blok het mogelijk geen problemen op zal leveren. Maar ga je voor optimale koeling dan zou ik altijd de originele pakken.
Al vermoed ik dat er met een gewoon 602cc blok het mogelijk geen problemen op zal leveren. Maar ga je voor optimale koeling dan zou ik altijd de originele pakken.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!