Bericht
door TheSeend » zo 16 nov, 2003 13:34
Zoals gezegd heeft Albert prima garantie voorwaarden, gewoon ff opsturen en je krijgt een nieuwe.
Let wel op, als je een slechte motor hebt, dan blijft het een slechte motor met 123-ontsteking. Ik wil niet zeggen dat dat in alle gevallen zo is, maar de test-auto van Albert is een perfecte, zo goed als nieuwe, dyane. Met die motor is echt helemaal niks mis.
Mijn 2cv kreeg problemen toen ik een gloednieuwe bobine installeerde. Er kwam ineens zo'n krachtige vonk vanaf dat mijn ietwat slechte motor gewoon erdoor afsloeg.
Ik heb eens achter Albert aan gereden en kon hem net met mijn luminition bijhouden. Die zuinigheidstest doet hij zeker niet op die manier. Dan rijdt hij net 100 met heeeeeel rustig opschakelen.
De enige keer dat ik echt zuinig heb gereden was een test in de vakantie tussen mijn oude acadiane met visa-motor en een eend. We reden op een bijna lege peage. precies 80. heuveltje af? in zijn vrij. pas bij de 80 weer gas.
De eend en de aca reden toen beide 1:20 (let wel, met volle vakantieuitrusting). Helaas lukt je dat haast niet in het drukke nederlandse verkeer. Je bent dan een gevaar op de weg...
Het is dat ik een luminition heb, die ik meteen gekocht heb toen ik mijn eend kocht en helemaal niks wist van puntjes stellen, behalve dat het moeilijk was. Toen ik kon puntjes stellen heb ik de luminition als test geprobeerd. dat beviel zo goed dat ik hem heb laten zitten.
Het grote voordeel is de vervroeging van de 123. Als je vervroegingsgewichtjes stuk zijn dan start je eend slechter en rijdt slechter in de hoge toeren. Deze dingen zijn niet meer nieuw te koop. Daarnaast heeft elke vervroeger een net iets andere werking. Soms wat beter, soms wat slechter. Wat dat betreft is de 123 een prima vervanging.
Defecte 123's gewoon naar Albert terugsturen. Hij wil dolgraag weten wat er eventueel mis mee is gegaan om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen. Let wel, de 123 is net 2 jaar op de markt. En zoals altijd zit er in de eerste versies wat kinderziektes. Deze zijn reeds allemaal opgelost. Het is nu een betrouwbaar product geworden.
Daniel