123-ingnition

plop
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door plop » di 17 jun, 2003 15:40

Tja ik heb hem er ook inzitten en tot op heden loopt ie lekker.

Plop :twisted:

Ps. Marcel flesje Rose komt eraan....
Plopperdeplop

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 17 jun, 2003 23:26

plop schreef:Tja ik heb hem er ook inzitten en tot op heden loopt ie lekker.

Plop :twisted:

Ps. Marcel flesje Rose komt eraan....
Idem niks over te klagen!!! :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

jocira
Beginner
Beginner

123 starten maar

Bericht door jocira » di 17 jun, 2003 23:38

povedikkie...

Dan moet ik die dan ook maar hebben.

Waar is het voordeligst. Bij mij in de buurt (Zutphen) kost die €150.-
Op zich normaal denk ik, maar kennen jullie een goedkoper adres?
Bestellen bij 123ignition?? :?:

Komen jullie er uit met de bedrading. Daar zie ik nog even tegen op. In bouwen lukt wel denk ik zo.

Gr.
Joop

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » wo 18 jun, 2003 00:03

123ignition verkoopt ze niet zelf meer. Dat gaat nu allemaal via garages in het land. Verkooppunten kan je wel via 123ignition verkrijgen.

Toevallig weet ik dat www.duckservice.nl ze ook verkoopt.

Installeren is echt heel goed te doen. Er zit een prima beschrijving bij en een uitgebreidde handleiding staat op deze site onder PUBLICATIES.

En anders vraag je he ttoch ?

Marcel

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 18 jun, 2003 21:33

Volgens mij verkopen ze zelf nog WEL.

Alleen kun je ze niet meer on-line bestellen. Ze staan vaak op beurzen. Hier kun je ze ook vaak voor een leuke prijs (135) kopen. Ik heb de mijne tenminste op een A-markt gekocht en op Citromobile stonden ze ook!!!

Bij andere bedrijven betaal je zowiezo meer omdat er een bedrijf (dus portomonee) tussen komt.

Ik zou dus op een beurs wachten. :wink:
PuNk RoCK LosEr

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » wo 18 jun, 2003 23:20

volgens mij hebben ze op Citromobile alleen maar staan demonstreren en niks verkocht.

Zover ik weet doen ze het alleen nog maar via de tussenhandel.

Marcel

EL_Robino
Beginner
Beginner

Bericht door EL_Robino » do 19 jun, 2003 01:13

Op Citromobile verkochten ze de ontstekingen wel, € 135 volgens mij. Ze waren aardig scherp geprijsd in ieder geval.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 19 jun, 2003 09:26

Ik heb ze op Citromobile ook op voorraad zien liggen.

En op de A-markt in Gemert werden ze ook voor 135 euro aangeboden en gedemonstreerd.

Voor de korting is het in iedergeval de gok om te kijken en wachten op een beurs waar hun aanwezig zijn. :wink:
PuNk RoCK LosEr

Peter_2
Beginner
Beginner

Bericht door Peter_2 » do 19 jun, 2003 09:33

Op Citromobile stonden ze inderdaad en ik heb toen ook gevraagd wat ze moesten kosten en dat was €150,= volgens mij.
Uiteindelijk heb ik 'm toen maar in Zutphen gekocht waar ie ook €150,= was.

Gr. Peter

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » vr 22 aug, 2003 00:15

En dan moet ik toch nu een beetje roet in dit mooie verhaal gooien.
Mijn 123 is er mee opgehouden! Bij het optrekken op een oprit naar de snelweg, met warm, warm weer aan het begin van deze zomer. Ineens geen snelheid meer en een gevaarlijk rood lampje, dat ik nooit hoopte te zien. Ik ben weggesleept door de ANWB.

Het gebeurde nadat de 123 zo'n 22400 kilometer had gelopen. Ik was de eerste die er mee terugkwam bij mijn garage (nee, niet zelf gemonteerd, dat durfde ik toen nog niet aan). Ik ben benieuwd of anderen dezelfde ervaring -zullen- hebben. Jammer want ik was erg tevreden over deze ontsteking. Er zit nu dus wel een tweede exemplaar in de eend!! Rijden als een trein!

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bjorn » vr 22 aug, 2003 09:17

Dit hebben al meerdere mensen meegamaakt hoor, dus niet geschokt!
123-ignition adviseerd niet voorniks om je oude ontsteking in een doosje achter in de auto te leggen. (dat had jij zeker niet he! )
Maar wat voor lampje ging er branden dan?

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » zo 24 aug, 2003 01:33

Bjorn schreef:Dit hebben al meerdere mensen meegamaakt hoor, dus niet geschokt!
123-ignition adviseerd niet voorniks om je oude ontsteking in een doosje achter in de auto te leggen. (dat had jij zeker niet he! )
Maar wat voor lampje ging er branden dan?
Inderdaad lagen de oude onderdelen thuis in een doosie, nu nog trouwens. Eigenwijs, in het begin had ik dat doosje wel bij me maar dat werd natter en slechter. Bovendien zie ik mezelf toch niet de hele voorkant demonteren terwijl op nog geen meter naast me de vrachtwagens langsrazen. Vanwege een vangrail op die plek langs de A12 bij Maarn kon ik niet de berm in. Dan maar ff weg laten slepen, hebben de andere weggebruikers ook weer een leuk verhaal te vertellen.
Het lampje was de oliedruksensor die aangaf dat de motor af was geslagen. En daar krijg je het rood van voor je ogen!

Hanzzl :?

Gast

Bericht door Gast » ma 25 aug, 2003 20:47

:D Niet ieder 123-ontsteking gaat na 22.400 km stuk. De mijne zit er nu zo'n 35.000 km (16 maanden) in en loopt nog steeds. Ik heb de auto volgas door blaartrekkend heet weer en hoge bergen gestuurd. Ik het geheel beslist niet afgezien.
Ik ben nog steeds uitermate tevreden over het mooie regelmatige lopen van de motor en de verbeterde soepelheid. En ach ja zuiniger zo vast kunnen als ik niet altijd vol gas zou rijden.:D

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Cubitus » za 15 nov, 2003 20:44

Nou mensen helaas heeft mijn 123 het na zo'n 23000km voor gezien gehouden. Hij sloeg af in de file, gelukkig kreeg ik hem weer aan de gang maar ik moest hortend en stotend en op 1 cilinder lopend de van breenenoord brug over! Hierna heb ik het huis van een vriend nog kunnen bereiken maar daar gaf die dan ook z'n laatste rochel en deed ie niks meer. Na van alles geprobeert te hebben (ander bobine, benzine filter gecontroleerd, bougies na gekeken) kon het maar 1 ding zijn. Kwam nog bij dat ik 2 weken ervoor een grote beurd had gegeven dus dat zat wel goed. En ja hoor 123 eruit vervroeging en contactpunten er weer in, 1 keer starten en lopen. Ga nu dus met mijn 123 terug maar ben er zeker niet blij mee. Had hem juist gekocht zodat ik er nooit meer naar zou hoeven kijken maar als zo'n ding maar 23000km mee gaat ga ik wel weer gewoon iedere 10.000km puntjes vervangen, kwa rijden is er namelijk niks verandert want met puntjes loopt ie ook 125km/h en puntjes zijn dan betrouwbaarder als je ze op tijd vervangt.
2cv az 1968

TheSeend
Moderator

Bericht door TheSeend » zo 16 nov, 2003 13:34

Zoals gezegd heeft Albert prima garantie voorwaarden, gewoon ff opsturen en je krijgt een nieuwe.
Let wel op, als je een slechte motor hebt, dan blijft het een slechte motor met 123-ontsteking. Ik wil niet zeggen dat dat in alle gevallen zo is, maar de test-auto van Albert is een perfecte, zo goed als nieuwe, dyane. Met die motor is echt helemaal niks mis.
Mijn 2cv kreeg problemen toen ik een gloednieuwe bobine installeerde. Er kwam ineens zo'n krachtige vonk vanaf dat mijn ietwat slechte motor gewoon erdoor afsloeg.

Ik heb eens achter Albert aan gereden en kon hem net met mijn luminition bijhouden. Die zuinigheidstest doet hij zeker niet op die manier. Dan rijdt hij net 100 met heeeeeel rustig opschakelen.

De enige keer dat ik echt zuinig heb gereden was een test in de vakantie tussen mijn oude acadiane met visa-motor en een eend. We reden op een bijna lege peage. precies 80. heuveltje af? in zijn vrij. pas bij de 80 weer gas.

De eend en de aca reden toen beide 1:20 (let wel, met volle vakantieuitrusting). Helaas lukt je dat haast niet in het drukke nederlandse verkeer. Je bent dan een gevaar op de weg...

Het is dat ik een luminition heb, die ik meteen gekocht heb toen ik mijn eend kocht en helemaal niks wist van puntjes stellen, behalve dat het moeilijk was. Toen ik kon puntjes stellen heb ik de luminition als test geprobeerd. dat beviel zo goed dat ik hem heb laten zitten.
Het grote voordeel is de vervroeging van de 123. Als je vervroegingsgewichtjes stuk zijn dan start je eend slechter en rijdt slechter in de hoge toeren. Deze dingen zijn niet meer nieuw te koop. Daarnaast heeft elke vervroeger een net iets andere werking. Soms wat beter, soms wat slechter. Wat dat betreft is de 123 een prima vervanging.

Defecte 123's gewoon naar Albert terugsturen. Hij wil dolgraag weten wat er eventueel mis mee is gegaan om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen. Let wel, de 123 is net 2 jaar op de markt. En zoals altijd zit er in de eerste versies wat kinderziektes. Deze zijn reeds allemaal opgelost. Het is nu een betrouwbaar product geworden.

Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen

Plaats reactie