2CV naar Pickup bouwverslag 'Nieuwe Foto's'
heheh
ik had voor de zekerheid de olie druk sensor met een lampje verbonden aan de plus en vervolgens eerst op startmotor olie druk opgebouwd..
om zeker te zijn dat het hele olie circuit gevuld was.
daarna benzine er in en starten maar, had de choke in het begin nog dicht maar hij wou wel aardig..
ik zou wel aanraden om een lampje voor olie druk er aan te hangen dat scheelt een hoop en geeft je ook wat feedback over je blokje
eventueel kun je mijn versnellingsbak met startmotor wel lenen.. dan gaat het wellicht wat makkelijker. accu kabels zitten er allemaal op..
ik had voor de zekerheid de olie druk sensor met een lampje verbonden aan de plus en vervolgens eerst op startmotor olie druk opgebouwd..
om zeker te zijn dat het hele olie circuit gevuld was.
daarna benzine er in en starten maar, had de choke in het begin nog dicht maar hij wou wel aardig..
ik zou wel aanraden om een lampje voor olie druk er aan te hangen dat scheelt een hoop en geeft je ook wat feedback over je blokje
eventueel kun je mijn versnellingsbak met startmotor wel lenen.. dan gaat het wellicht wat makkelijker. accu kabels zitten er allemaal op..
Listen to the bearded fellow
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
Het is inmiddels een poos geleden dat ik gepost heb maar er is genoeg gebeurt. Tevens ook in mijn privé leven dat verklaart de radio stilte misschien een beetje.
Momenteel zijn er drie fases tegelijk aan de gang.
De opbouw van het rollend gedeelte is afgerond.
Het volledig hardhouten bakje op de pickup komt langzaam tot vorm, er zit heel wat denk werk in om dat mooi sluitend te laten passen achter de cabine. Ik wil heel graag dat het een verlenging van de rest van de auto lijkt.
de vloer en een van de zijwanden is af, maar er moet nog wat onder gemaakt worden om de dorpel lijn van de eend door te laten lopen. ik ben van plan dit te doen met een alumminium koker profiel te maken in kleur met de rest van de eend.
Tevens wordt de body deuren en spatborden gespoten, ik probeer het allemaal zelf te doen maar kan weinig tijd vinden om dit te doen. Tevens het gebrek aan een goede grote compressor maakt spuiten elke keer weer een uitdaging. Toch zitten de deuren en spatborden inmiddels in de epoxy en is de hele cabine geschuurd en spuit klaar.
Verder hou ik me bezig met alle kleine details een overzicht maken van wat ik nog nodig heb en waar ik nog aan moet denken voor de keuring.
Ik kom echt vanalles tegen zo ben je bezig met het blok opbouwen en kom je er achter dat de gaskabel gerafelt is en dus niet meer terugtrekt in de mantel zodat je altijd volgas rijdt.. Lijkt leuk! Is het niet! Verder door al het bouwen heen beschadig je de roestbescherming hier en daar en in een vochtige omgeving is er dan al gauw roest.. dus weer schuren schoonmaken roestharder er over en weer in de roest bescherming. Inmiddels heb ik de hele garage opgeruimd om daar binnen te kunnen spuiten dus ik verwacht op korte termijn (lees: 2 weken) de hele body echt volledig te kunnen spuiten. Ondertussen probeer ik een digitale versie te tekenen van hoe ik het dashboard wil hebben. Het voordeel van een 3D weergave hiervan is dat ik kan meten of ik overal wel bij kan en het ook mooi oogt.
Als laatst: ik heb een hele collectie foto's gemaakt maar nog geen tijd gehad om deze te uploaden, ik beloof dat deze week nog te doen, het wordt ook wel weer tijd om wat beeld materiaal online te zetten.
Voornu dit was het wel even. De planning om de pickup voor de vakantie af te hebben is dus helaas niet gelukt. uiteindelijk met een Yaris de hele reis gehad, aan één kant jammer dat de eend niet mee was aan de andere kant wel fijn een airco.
Binnenkort foto's, en hopelijk ook snel van een gespoten body in opbouw .
Groeten, Hessel
Momenteel zijn er drie fases tegelijk aan de gang.
De opbouw van het rollend gedeelte is afgerond.
Het volledig hardhouten bakje op de pickup komt langzaam tot vorm, er zit heel wat denk werk in om dat mooi sluitend te laten passen achter de cabine. Ik wil heel graag dat het een verlenging van de rest van de auto lijkt.
de vloer en een van de zijwanden is af, maar er moet nog wat onder gemaakt worden om de dorpel lijn van de eend door te laten lopen. ik ben van plan dit te doen met een alumminium koker profiel te maken in kleur met de rest van de eend.
Tevens wordt de body deuren en spatborden gespoten, ik probeer het allemaal zelf te doen maar kan weinig tijd vinden om dit te doen. Tevens het gebrek aan een goede grote compressor maakt spuiten elke keer weer een uitdaging. Toch zitten de deuren en spatborden inmiddels in de epoxy en is de hele cabine geschuurd en spuit klaar.
Verder hou ik me bezig met alle kleine details een overzicht maken van wat ik nog nodig heb en waar ik nog aan moet denken voor de keuring.
Ik kom echt vanalles tegen zo ben je bezig met het blok opbouwen en kom je er achter dat de gaskabel gerafelt is en dus niet meer terugtrekt in de mantel zodat je altijd volgas rijdt.. Lijkt leuk! Is het niet! Verder door al het bouwen heen beschadig je de roestbescherming hier en daar en in een vochtige omgeving is er dan al gauw roest.. dus weer schuren schoonmaken roestharder er over en weer in de roest bescherming. Inmiddels heb ik de hele garage opgeruimd om daar binnen te kunnen spuiten dus ik verwacht op korte termijn (lees: 2 weken) de hele body echt volledig te kunnen spuiten. Ondertussen probeer ik een digitale versie te tekenen van hoe ik het dashboard wil hebben. Het voordeel van een 3D weergave hiervan is dat ik kan meten of ik overal wel bij kan en het ook mooi oogt.
Als laatst: ik heb een hele collectie foto's gemaakt maar nog geen tijd gehad om deze te uploaden, ik beloof dat deze week nog te doen, het wordt ook wel weer tijd om wat beeld materiaal online te zetten.
Voornu dit was het wel even. De planning om de pickup voor de vakantie af te hebben is dus helaas niet gelukt. uiteindelijk met een Yaris de hele reis gehad, aan één kant jammer dat de eend niet mee was aan de andere kant wel fijn een airco.
Binnenkort foto's, en hopelijk ook snel van een gespoten body in opbouw .
Groeten, Hessel
Listen to the bearded fellow
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
-
- Gebruiker
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2010 18:11
- Locatie: Voorthuizen
- Contacteer:
pfffffffFoto'sssss
beloofd is beloofd..
dan kijk je door naar de bestanden op de camera en kom je ook meteen tot de ontdekking dat je nog heel wat extra foto's moet maken want zoals het er nu bijstaat komt het niet overeen met de foto's..
dus ik heb zometeen nog wat te doen. eerst maar even foto's plaatsen.
Je komt wat roest tegen in de vloerplaten...
vloerplaten of iets wat daarvoor doormoest gaan ooit.
schijnbaar had ik geen foto's van de ingelaste delen hier zit alles al weer op zijn plek en ben ik de kap aan het passen om te zien waar er wat vanaf gezaagd moet worden.
en in de wonderen van de foto's hier past het al
en hier zit het geheel al aan elkaar gelijmd.. de bovenste deurstijlen zijn van de achterdeurstijlen gemaakt.
ook de aandrijfasjes en remmen moesten schoon..
geweldige oplossing een aquarium pompje een leeg 5 liter vat en een bodem koudontvetter en je hebt de bende zo schoon..
tadaaa.. dan krijg je deze vetloze rommel beetje schuren schoonblazen en in de hammerrite.
hetzelfde truukje met de remmen. alle kanalen doorgespoten met remmen reiniger om alle laatste vuil er ook uit te halen
Huup Huup barbatruuk en hij is alweer compleet. nieuwe rubbertjes en nieuwe blokken en het geheel remt weer als een gek.
gemonteerd. hier was ik alleen een beetje te voorbarig. de boel moest weer los om de remschijven te kunnen plaatsen.
remschijven en aandrijfassen weer geplaatst nieuw vet bij de homikineten gedaan en het loop allemaal meer supersoepel.
zoals altijd de albums die in de start post staan bevatten alle foto's dit is maar een kleine greep uit de collectie..
verder mis ik dus foto's van het bakje zelf en van de gespoten onderdelen dus daar ga ik nog even werk van maken..
binnen kort dus nog een update..
groeten.
dan kijk je door naar de bestanden op de camera en kom je ook meteen tot de ontdekking dat je nog heel wat extra foto's moet maken want zoals het er nu bijstaat komt het niet overeen met de foto's..
dus ik heb zometeen nog wat te doen. eerst maar even foto's plaatsen.
Je komt wat roest tegen in de vloerplaten...
vloerplaten of iets wat daarvoor doormoest gaan ooit.
schijnbaar had ik geen foto's van de ingelaste delen hier zit alles al weer op zijn plek en ben ik de kap aan het passen om te zien waar er wat vanaf gezaagd moet worden.
en in de wonderen van de foto's hier past het al
en hier zit het geheel al aan elkaar gelijmd.. de bovenste deurstijlen zijn van de achterdeurstijlen gemaakt.
ook de aandrijfasjes en remmen moesten schoon..
geweldige oplossing een aquarium pompje een leeg 5 liter vat en een bodem koudontvetter en je hebt de bende zo schoon..
tadaaa.. dan krijg je deze vetloze rommel beetje schuren schoonblazen en in de hammerrite.
hetzelfde truukje met de remmen. alle kanalen doorgespoten met remmen reiniger om alle laatste vuil er ook uit te halen
Huup Huup barbatruuk en hij is alweer compleet. nieuwe rubbertjes en nieuwe blokken en het geheel remt weer als een gek.
gemonteerd. hier was ik alleen een beetje te voorbarig. de boel moest weer los om de remschijven te kunnen plaatsen.
remschijven en aandrijfassen weer geplaatst nieuw vet bij de homikineten gedaan en het loop allemaal meer supersoepel.
zoals altijd de albums die in de start post staan bevatten alle foto's dit is maar een kleine greep uit de collectie..
verder mis ik dus foto's van het bakje zelf en van de gespoten onderdelen dus daar ga ik nog even werk van maken..
binnen kort dus nog een update..
groeten.
Listen to the bearded fellow
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
-
- Gebruiker
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2010 18:11
- Locatie: Voorthuizen
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
- Locatie: Kasterlee
- Contacteer:
Remklauwen zitten inderdaad verkeerd zal problemen geven met de handremkabels
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be
www.michelenmichel.be
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
zo rampzalig kan het toch allemaal niet zijn en gelukkig zit er geen vloeistof in dus is omdraaien een koud kunstje.. al heb ik toch echt gechecked bij de lopende eend of ze zo goed zaten.... :S
Listen to the bearded fellow
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300