inhouden laatse stukje eerste trap

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 25 sep, 2011 11:38

nieuwe gasveren er op! probleem weg.

sproeier word maar een klein beetje groter verbruik merk je niet echt veel van, hij gaat gewoon veel mooie lopen pakt veel beter op en de overgang is een stuk soepeler
met een goed afgestelde carb hoef je geen rare pompende bewegingen meer te maken om hem lekker te laten lopen wat er voor zorgt dat je verbruik juist minder word.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 25 sep, 2011 12:51

Afbeelding

Helemaal onderste as waar dat witte dopje zit, daar achter zit een veer.

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » zo 25 sep, 2011 13:27

Ha Backfire, Daar zitten zefs 2 schroefveren op dat asje. De buitnste voor de eerste en die er achter voor de tweede trap. Ze zitten er, zijn prima en lopen soepel...

Gaskabel en pedaal nog eens gecontroleerd, ook geen problemen. Kortom, ik weet het ff niet. Morgen nog eens rijden en kijken of het terug komt. Misschien is het al opgelost door mijn gepiel nu.

En anders morgen mijn eerste klas monteur om raad vragen, ik ga daar heen morgen.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » zo 25 sep, 2011 13:31

Oh en Ramon, ik neem aan dat het mengsel dan opnieuw afgesteld moet worden? Is dat een kwestie van max toeren opzoeken met de mengselschroef of moeten deze blokjes wat rijker staan?
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 26 sep, 2011 19:16

ik heb wel eens gehad dat het tonnetje van de gaskabel waarmee deze vast zit aan het pedaal bleef hangen tegen de rand van het gat in het schutbord.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » wo 28 sep, 2011 10:27

Ik heb ook het schutbord bekeken maar daar zitten geen problemen.

Wel hebben we de lange terugtrekveer naar de koeltunnel vervangen. Mijn A1 monteur vond hem te dun en te slap. Het euvel is niet meer terug geweest.

Wat betreft het inhouden en een grotere sproeier. Mijn A1 monteur stelde voor hem op te boren. Hij heeft er boortjes voor. Om dat goed haaks te doen blijft lastig weet ik uit een ver veleden van brommertjes opvoeren. Mijn vraag is dus waar haal ik een passende sproeier 110 vandaan? Ik kan het dan proberen en nog terug naar de oude situatie.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Race
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 22 jul, 2009 21:40
Locatie: Oosterend (Texel)

Bericht door Race » wo 28 sep, 2011 10:32

Die koop je gewoon bij je eend-onderdelen leverancier. Ik weet dat ze in Zutphen setjes met een hele range aan maten verkopen, kun je lekker experimenteren :-)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 28 sep, 2011 12:29

inderdaad. opboren alleen als het niet anders kan. of je moet nog wat sproeiers hebben liggen, maar dan is de kans groot dat daar een 110 tussenzit. of kijken of je er eerst een kan lenen ofzo
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » zo 2 okt, 2011 13:08

Ik had ook dat "probleem". Er zit aan de carb een mechanisme waar je kan zien wanneer je eerste trap open is en je tweede open gaat. Ik heb het zo afgesteld dat m'n tweede trap ietsje eerder open gaat zodat het mengels wat aangezogen wordt vloeiender in elkaar over gaat. Toen ik dit een aantal jaren geleden opperde te gaan doen vertelde iedereen me dat dat in de fabriek met een micrometer wordt afgesteld en dat je daar nóóit aan mag zitten pielen. Dat deed ik dus wel en het resultaat was dat het inhouden aan het eind van de eerste trap weg was.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » zo 2 okt, 2011 19:21

Ha CitRoel,

Ik weet niet precies wat je dan zou moeten afstellen. Ik zie wel wanneer de tweede trap begint inderdaat. En ik heb zeker last van inhouden aan het eind van de eerste trap. Ik zoek dus een oplossing.

Eerder werd geopperd om de primaire sproeier van 102 naar 110 te vergroten. Als ik echter in de specs van de dubbele carburateur ga kijken zou daat een 120 in zitten. Kortom ik ben er nog niet uit wat te doen. Zal morgen een reserve pakking kopen zodat ik veilig kan demonteren en schoonmaken. Dat maar eerst en kijken wat er nu werkelijk aan sproeiers in zit. Ik zie misschien meer in de eerste trap iets vergroten. Het probleem is op sneheid blijven tussen 80 en ongeveer 110km/u. Om daarvoor de tweede trap aan te spreken als dat niet hoeft lijkt me de verkeerde weg. Maar die redenatie is die van een leek op eend techniek...
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » di 4 okt, 2011 14:05

Hallo allen,

Gister heb ik de carburateur eraf gehaald. Die was wel wat vies maar nier heel erg vond ik. De vlotter zat wat te laag (te hoog niveau) dus afgesteld. Verder blijk ik een bijzondere carburateur te hebben, er zit geen normale sproeier in de primaire kant, alleen één aan de secundaire (linker kant als je voor de auto staat). Er valt dus niet veel aan de primaire kant te veranderen. Secundair is 90. Opmeten bleek het rond de 100 te zijn. We hebben hem naar 110 gebracht. Het maakt toch de overgang wat vloeiender. Verder kan ik me voorstellen dat je een soort van hoesje (ventielslang) over het meeneem palletje van de 2e trap doet om die wat eerder in te laten komen. Dat moet ik nog proberen.

Ik heb een A06/664 blok. Misschien dat daar de afstelling zo belangrijk is dat ze de primaire sproeier hebben aangepast of zo?
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 4 okt, 2011 17:08

hoe bedoel je geen sproeier aan de primaire kant????
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » di 4 okt, 2011 23:23

Nou ja, hij is er niet. In de exploded vieuws zie ik aan beide kanten in de bakjes waar de vlotters hangen een sproeier. Helaas zit er in mijn carburateur geen sproeier in de primaire kant die er uit kan. Er zit wel een gaatje maar daar zit geen draad in en dus geen sproeier. Ik denk dus dat mijn carburateur wat afwijkend is.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 4 okt, 2011 23:29

het kan natuurlijk hoor, ik zal niet alles weten, maar ik heb er nog nooit van gehoord. om er bij te kunnen moet je eerst dat dopje aan de zijkant (sleutel 12?) eraf halen en dan kun je via dat gat met een schroevendraaier de sproeier verwijderen. normaal gesproken zie je het schroefdraad en de sproeier niet tot nauwelijks.


zie: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=10299

tweede plaatje, ongeveer 1/4 van onder iets links van het midden
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » di 4 okt, 2011 23:52

Okeee, Je bedoelt dat boutje net onder de gaskabel klem. Dus die sproeier is vanaf buiten berijkbaar! Dat staat niet zo duidelijk in de tekeningen...

OK, dan moet ik daar nog eens naar kijken. En misschien de secundaire weer origineel maken?

Heb nog wel wat onduidelijkheden over de sproeier maat. Hierboven staat ergens dat er standaard 102 in zit maar in het boekje staat 120. Ik weet het dus niet zo goed...
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Plaats reactie