Heeft iemand ervaring met het lassen met een Elektra Beckum 120/20T ?
Wat zijn de ideale instellingen voor het plaatwerk van een 2cv. Ik heb pas een dergelijk apparaat gekocht en heb nog niet de ideale stand kunnen vinden. Het spettert nogal.(vind ik)
Elektra beckum 120/20
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
de idieale stand moet je zelf aanvoelen.
Het spetteren kan nogal meerdere oorzaken zijn.
wat voor gas heb je? wat voor draad? heb je de goede aandrijf rollen er wel in? heb je je laspitje al vernieuwd? is het apparaat niet of gebruikt? zoja gebruikt je slangenpakket helemaal nakijken en doorblazen en de doorvoerliner (waar je lasdraad door heen glijd) vervangen.
Het spetteren kan nogal meerdere oorzaken zijn.
wat voor gas heb je? wat voor draad? heb je de goede aandrijf rollen er wel in? heb je je laspitje al vernieuwd? is het apparaat niet of gebruikt? zoja gebruikt je slangenpakket helemaal nakijken en doorblazen en de doorvoerliner (waar je lasdraad door heen glijd) vervangen.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Ik gebruik gewoon Argon gas en 0.6 mm draad. het apparaat heb ik als gebruikt gekocht en de verkoper garandeerde dat het apparaat 100% in orde is. Daar heb ik ook alle vertrouwen in. Ik heb er nog een nieuwe lasmond bij gekregen, en deze heb ik al vervangen. Ik had vanavond wel even dat de draad even klem zat op de rol en dat de draad wat schuin over de doorvoerliner liep.siemen schreef:de idieale stand moet je zelf aanvoelen.
Het spetteren kan nogal meerdere oorzaken zijn.
wat voor gas heb je? wat voor draad? heb je de goede aandrijf rollen er wel in? heb je je laspitje al vernieuwd? is het apparaat niet of gebruikt? zoja gebruikt je slangenpakket helemaal nakijken en doorblazen en de doorvoerliner (waar je lasdraad door heen glijd) vervangen.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
Stand 3, en dan met de draadsnelheid spelen totdat ie net genoeg draad aanvooert als ie kant smelten. Ik werk met co2 en dat doet het ook goed. Wel niet te grote stukken ineens lassen bij eend plaat werk dan gaat het wel eens mis.
Anders maar een oefenen op een oude deur of zo.
Anders maar een oefenen op een oude deur of zo.
diverse Citroens, wat anders.