Elektra beckum 120/20

Stel hier je vragen over lassen.
Plaats reactie
theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Elektra beckum 120/20

Bericht door theoenmarion » zo 16 okt, 2011 19:37

Heeft iemand ervaring met het lassen met een Elektra Beckum 120/20T ?
Wat zijn de ideale instellingen voor het plaatwerk van een 2cv. Ik heb pas een dergelijk apparaat gekocht en heb nog niet de ideale stand kunnen vinden. Het spettert nogal.(vind ik)

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 16 okt, 2011 22:41

de idieale stand moet je zelf aanvoelen.
Het spetteren kan nogal meerdere oorzaken zijn.

wat voor gas heb je? wat voor draad? heb je de goede aandrijf rollen er wel in? heb je je laspitje al vernieuwd? is het apparaat niet of gebruikt? zoja gebruikt je slangenpakket helemaal nakijken en doorblazen en de doorvoerliner (waar je lasdraad door heen glijd) vervangen.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 16 okt, 2011 22:49

siemen schreef:de idieale stand moet je zelf aanvoelen.
Het spetteren kan nogal meerdere oorzaken zijn.

wat voor gas heb je? wat voor draad? heb je de goede aandrijf rollen er wel in? heb je je laspitje al vernieuwd? is het apparaat niet of gebruikt? zoja gebruikt je slangenpakket helemaal nakijken en doorblazen en de doorvoerliner (waar je lasdraad door heen glijd) vervangen.
Ik gebruik gewoon Argon gas en 0.6 mm draad. het apparaat heb ik als gebruikt gekocht en de verkoper garandeerde dat het apparaat 100% in orde is. Daar heb ik ook alle vertrouwen in. Ik heb er nog een nieuwe lasmond bij gekregen, en deze heb ik al vervangen. Ik had vanavond wel even dat de draad even klem zat op de rol en dat de draad wat schuin over de doorvoerliner liep.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 16 okt, 2011 23:12

ga je al! puur argon is niet goed.

je moet 80%argon en 20% co2 (k20)

apparaat kan wel goed zijn moet hoe is het slangen pakket.
Plaat anders even een foto van het slangenpakket.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » zo 16 okt, 2011 23:47

ik las anders wel met 100% argon en het last werkelijk perfect.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » zo 16 okt, 2011 23:52

ik gebruik verder wel een vrijwel nieuw lorch lasapparaat, en koper silicum draad, vind het lassen met de koperdraad een stuk fijner, kost wel aanzienlijk meer per rol, 150 euro voor 5kg ongeveer.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5125
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 16 okt, 2011 23:54

Stand 3, en dan met de draadsnelheid spelen totdat ie net genoeg draad aanvooert als ie kant smelten. Ik werk met co2 en dat doet het ook goed. Wel niet te grote stukken ineens lassen bij eend plaat werk dan gaat het wel eens mis.
Anders maar een oefenen op een oude deur of zo.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie