Koeltunnel overleden..

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 17 okt, 2011 11:40

correctie dan, zwart is dan euro95, lood heeft daar niets mee van doen, alleen octaan gehalte is van belang.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 17 okt, 2011 12:53

Ik weet zeker dat mijn typeplaatje rood is.
Dus dat is dan geen loodvrij blokje.

Wat ik interessant vind is de vraag sinds wanneer dan die rubber koeltunnels in gebruik zijn genomen en of die ook tot einde productiedatum zo gebleven zijn?

Hebben alle Portugese blokjes dan een rubber koeltunnel, bijvoorbeeld?

Greetz David :P

Race
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 22 jul, 2009 21:40
Locatie: Oosterend (Texel)

Bericht door Race » ma 17 okt, 2011 12:54

wel loodvrij, maar hij kan officieel geen octaan 95 hebben (al loopt die van mij er prima op)

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 17 okt, 2011 14:42

Hij kan officieel ook octaan95 hebben, alleen advies bij pingelen om naar super over te schakelen.

rubber koeltunnel? verklaar, bedoel je stuk waar de ventilator in zit, want dit zit ook vast aan de voorste motorsteunen.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 17 okt, 2011 14:46

uuuuhhh :? :? :?

Hij is rood.
Dus wel lood en als ie niet pingelt kan euro 95??

Ik tank nu 1 op de 3 keer super en verder euro 95.

Is dit dan OK?

Greetz David :P

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 17 okt, 2011 14:47

Oh ja

en hoe zat het nou met die rubber koeltunnels?>

Hebben alle 2cv's na 85 zo'n rubber koeltunnel??

Greetz David :P

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 17 okt, 2011 15:30

David schreef:uuuuhhh :? :? :?

Hij is rood.
Dus wel lood en als ie niet pingelt kan euro 95??

Ik tank nu 1 op de 3 keer super en verder euro 95.

Is dit dan OK?

Greetz David :P
nooit lood, al vanaf de jaren 70 niet meer voor de 2cv, lees de site van Jeroen Cats er eens op na.

Als ie niet pingelt euro 95, als ie wel pingelt super.

Is OK.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 17 okt, 2011 15:31

oh ja, mijn 87' er heeft ook rubber koelplaten.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 17 okt, 2011 17:44

Meen je dat nou????

Ik meen toch echt dat iedereen over loodvervanger begon toen de euro benzines er kwamen.
Of zit ik nou zo mis??

Greetz David :P

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » ma 17 okt, 2011 18:53

Die van mij zijn ook met rubber bekleed, ook hartstikke gebarsten. Ik denk dat ik ze er t.z.t. gewoon weer opzet.
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » ma 17 okt, 2011 22:22

Ik heb ook een 2cv van '86 met rubber koelplaten. op het kenteken staat bij mij ook 2cv 6 club s6

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 17 okt, 2011 23:37

David schreef:Meen je dat nou????

Ik meen toch echt dat iedereen over loodvervanger begon toen de euro benzines er kwamen.
Of zit ik nou zo mis??

Greetz David :P
voor 2cv zit je mis, tenzij je een eend hebt van (volgens mij ) voor 1970. Vergeet niet dat er veel commercielle klets te koop is. Bij de Sausse ente was het volgens mij zelfs een verkoop argument, terwijl de koppen en bijbehorende onderdelen sinds de jaren 70 niet meer zijn veranderd. In de jaren 80 verkocht citroen een dyane met lpg af fabriek.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 17 okt, 2011 23:40

Zijn die van jou ook helemaal gebarsten?
Die barsten, dat is niet eens zo erg, maar alles is zo gruwelijk aangekoekt en zit zo vastgebakken. Daar is echt geen eer meer aan te behalen.

Daarom wil ik ze vervangen, het liefst door nieuwe rubber exemplaren. Maar ik kan ze nergens vinden.

Greetz David :P

Anton
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za 10 sep, 2011 20:50
Locatie: Spijk

Bericht door Anton » di 18 okt, 2011 16:43

Op mijn motor, 1986 S6, zat ook rubberen koelbeplating om de cilinders, dit was gebarsten en deels vergaan. Ik heb er stalen beplating op gezet, past perfect en sluit goed aan op het ventilatorhuis en de kachelpotten.

Groet, Anton

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » di 18 okt, 2011 18:36

Waar koop je die, en hoe zit het met het geluid?

Plaats reactie