Bougies vervangen, daarna problemen.
Bougies vervangen, daarna problemen.
Tijdje terug een olie+bougies vervangen. De auto heeft daarna nog 2 ritten gedaan waarbij ze wat raar liep, af en toe raakte ze wat vermogen kwijt. Niks vreemds kunnen vinden totdat daarna de auto niet meer wil starten. Bougies getrokken en geen vonk, de bobine zat er al een tijdje in dus die heb ik maar vervangen. Maar nu met zowel de nieuwe als de oude bobine en nieuwe of oude bougies krijg ik nog steeds geen vonk!
Kan het zijn dat de ontsteking(123 uni) een opdonder heeft gehad van de slechte bougies of bobine?
Kan het zijn dat de ontsteking(123 uni) een opdonder heeft gehad van de slechte bougies of bobine?
Ik heb tot nu toe geluk gehad met de 1-2-3-ontsteking. Ik realiseer me nu dat die dingen wel worden geleverd met een idiotproof montagehandleiding, maar ik heb nog nooit een handleiding voor storingzoeken gezien. Wat, waar en hoe meet je? Kun je ook iets met een proeflampje? Heeft iemand daar meer info over?
Tot nu toe zelf ook nooit problemen gehad met NGK's. Heb een reserve setje NGK's liggen en nu ook setje Equems aangeschaft.Charly schreef:Welk merk bougies gebruik je? Zelf zweer ik bij NGK bougies in combinatie met 123-ontsteking, de ook veel gebruikte Equem bougies gaven bij mij een onrustigere loop.
Nu nog even wachten tot het droog is vanmiddag en dan meet ik aan de laag voltage kant van de bobine. Wel snel zijn als het goed is schakelt de 123 na 10 seconden de spanning af nadat het contact erop komt.
Nog geen half jaar oud maar ik zal de multimeter er eens op zetten. Ik moet zeggen dat ik daar stom genoeg nog niet naar gekeken heb.AZL57 schreef:Dat lijkt me inderdaad heel weinig, is je contactslot ok?
Gedaan met hetzelfde resultaat.achtpeter schreef:Ik zou voor de zekerheid de voltmeter op beide primaire aansluitingen zetten
Maar weten we wat je daar meet? Met puntjes was het simpel: de plus van je contactslot stond op de ene aansluiting en de andere stond via de contactpuntjes aan de min. Dus de ene had altijd 12 V en de andere 12 V bij openstaande puntjes en 0 V bij gesloten. Maar bij de 123 gaat de plus van het contactslot de module in en wat eruit moet komen, staat bij mijn weten nergens beschreven.
Ik heb ook gemeten terwijl ik met de startmotor draaide maar ook dat gaf geen 12V.achtpeter schreef:Maar weten we wat je daar meet? Met puntjes was het simpel: de plus van je contactslot stond op de ene aansluiting en de andere stond via de contactpuntjes aan de min. Dus de ene had altijd 12 V en de andere 12 V bij openstaande puntjes en 0 V bij gesloten. Maar bij de 123 gaat de plus van het contactslot de module in en wat eruit moet komen, staat bij mijn weten nergens beschreven.
-
- Veelvuldig poster
geen 12 volt bij de ingang van de 123 module? Dan moet je het zoeken in de toevoer dus de plus van en naar het contactslot.Ik heb ook gemeten terwijl ik met de startmotor draaide maar ook dat gaf geen 12V.
Een snelle manier om dat te overbruggen is een draadje van de plus accu naar de module. Start hij...dan is het inderdaad het contactslot of de draden er naar toe....start hij niet dan ligt het in de onsteking.
Succes
Citroén rolls better than a Rolls!
mmmmm rare klacht....
Hou ons op de hoogte!
Ben nu nieuwsgierig aan het worden.
Heb zelf transistor ontsteking van een garage uit Eindhoven, maar wil eigenlijk overstappen op 123 ontsteking, maar ik hoor daar soms rare verhalen over.
Daarom ben ik wel nieuwsgierig.
Succes in ieder geval.
Greetz David
Hou ons op de hoogte!
Ben nu nieuwsgierig aan het worden.
Heb zelf transistor ontsteking van een garage uit Eindhoven, maar wil eigenlijk overstappen op 123 ontsteking, maar ik hoor daar soms rare verhalen over.
Daarom ben ik wel nieuwsgierig.
Succes in ieder geval.
Greetz David