galvachassiswissel.. en hoe verder...

Reparaties, modificaties en onderhoud
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 15 sep, 2011 23:06

ik zou er misschien toch wel gelijk een trommelbak in gehangen hebben. wrc achter vervangen hrc en de bak eigenlijk heel simpel!!!

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » vr 16 sep, 2011 20:23

Ramon schreef:ik zou er misschien toch wel gelijk een trommelbak in gehangen hebben. wrc achter vervangen hrc en de bak eigenlijk heel simpel!!!
Ik had een eend met trommels en wilde het chassis vervangen.
Heb het nwe chassis 2e hands gekocht en maar dat was voor schijven :roll:
Daarom moet er een aanpassing gedaan worden...... :x

Beetje jammer maar te doen is mij verteld.. maar als 1e lasklus??
Dat moet wel door een goeie lasser gedaan worden, het is tenslotte aant chassis!

Ik zit nu te wachten op m'n RX-en :wink: dan kan ik met de assen verder.
Ik moet m'n schokbrekers ook vervangen...
Wat raden jullie aan?

gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » vr 16 sep, 2011 21:03

Thijs schreef:
@ thijs: het oude chassis is niet geschouwd... dat gaat in de prullebak
Jammer, weer een illegale Eend er bij. :?

Ik snap dat dus echt niet.
Nog voor de duidelijkheid thijs!!

Er zit al een kenteken bij m'n galvachassis! Geen probleem dus!
Dacht ik.......
gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » zo 18 sep, 2011 12:44

Even een andere kijk op de wereld:

Waarom zou je die balk in je chassis willen lassen?

Volgens mij kan het veel simpeler. Je hebt in principe alleen maar die twee steuntjes nodig waar die handremhendel in komt te draaien.
Waarom slijp je dat geval niet uitelkaar zodat je een vlakke plaat overhoudt waar alleen die twee pootjes nog op staan.

In die vlakke plaat boor je een stuk of 6 gaatjes en zet je met zelfborende parkers zo tegen de plaat aan van het gegalvaniseerde chassis.

Voordeel 1: Je kunt het zelf.

Voordeel 2: Je gegalvaniseerde chassis blijft intact.

Voordeel 3: Het is een klusje van een uurtje hooguit.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 18 sep, 2011 13:14

Als alleen die twee steuntjes overgezet moeten worden dan zou ik deze losboren en met paar stevige popnagels aan je galva zetten.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » zo 18 sep, 2011 13:18

Nou, bijvoorbeeld. Maar ik dacht voor de stevigheid de hele plaat er op te schroeven/poppen.
Dan zou je zelfs die busjes voor de kabel/afstelling nog mee kunnen nemen.
Paar gaatjes boren in het nieuwe chassis.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » di 4 okt, 2011 21:46

ff een update;
Laatste weken geen tijd gehad voor m'n eendje jammergenoeg..
De rx5/10 voor de assen is iig binnen, dus daar ga ik binnenkort mee verder. Ben eerst nog ff zoet met een verbouwing in huis...

@ Thijs:
Dat is misschien wel een goede oplossing!
Ik zal es kijken of dat mogelijk is...

gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » do 10 nov, 2011 23:26

Begrijp ik jullie goed, kun je schijfremmen achter plaatsen? Van welk type komen ze dan, en hoe gaat zoiets? Wat chassis wissel betreft, wel eerst laten schouwen door RDW. Ik weet er alles van, je krijgt problemen als je het niet doet. Kijk wel goed of het oude chassisnummer origineel nummer is.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » za 12 nov, 2011 19:23

theoenmarion schreef:Begrijp ik jullie goed, kun je schijfremmen achter plaatsen? .
Nee, tenzij je er een kitcar oid van maakt denk ik..... :wink:
gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » ma 14 nov, 2011 14:16

de groene grommer heeft volgens mij schijfremmen achter van een volvo
http://www.groenegrommer.tk/
J B

just drive like you stole it

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » di 29 nov, 2011 19:59

Inderdaad!!
Het kan dus wel! :wink:
Mooie foto's!
Mooi project zeg, de groene grommer!
gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

MrGaussie
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 14 jan, 2007 22:30
Locatie: Groningen

Bericht door MrGaussie » di 5 mar, 2013 18:28

Blijft leuk dit te volgen, lekker bezig!

De originele kleur was Blue Azurite. Een gigantisch mooie kleur blauw die ook nog eens maar 2 jaar geleverd is if memory serves me right!

Het rechterachterspatbord was dat echter zeker niet.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » zo 10 mar, 2013 13:14

Bedankt voor je reactie Mr Gaussie!
Ik was al lang op zoek naar de juiste kleur!
Mijn project heeft een tijdje stilgelegen...( ruim een jaar..) :(
Maar nu het voorjaar er aan komt begint het wel weer te kriebelen.. ik wil weer eend rijden!!
Ik ga binnenkort dus weer verder met het opbouwen van m'n galvachassis!!
Dus houd dit topic in de gaten....
Groeten,
P J
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Re: galvachassiswissel.. en hoe verder...

Bericht door PJ'74 » ma 22 feb, 2021 00:47

Update.

Vandaag begonnen om de eend te bevrijden van alle rommel e.d. die er in, op en omheen stond. Zodat ik er weer es mee bezig kan nu de temperatuur weer wat omhoog gaat.
Ik zal jullie op de hoogte houden.
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Gebruikersavatar
dimi_v
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 264
Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
Locatie: Omgeving Breda

Re: galvachassiswissel.. en hoe verder...

Bericht door dimi_v » ma 22 feb, 2021 11:34

jij hebt wel geduld gehad! Succes
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504

Plaats reactie