galvachassiswissel.. en hoe verder...
Ik had een eend met trommels en wilde het chassis vervangen.Ramon schreef:ik zou er misschien toch wel gelijk een trommelbak in gehangen hebben. wrc achter vervangen hrc en de bak eigenlijk heel simpel!!!
Heb het nwe chassis 2e hands gekocht en maar dat was voor schijven
Daarom moet er een aanpassing gedaan worden......
Beetje jammer maar te doen is mij verteld.. maar als 1e lasklus??
Dat moet wel door een goeie lasser gedaan worden, het is tenslotte aant chassis!
Ik zit nu te wachten op m'n RX-en dan kan ik met de assen verder.
Ik moet m'n schokbrekers ook vervangen...
Wat raden jullie aan?
gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Nog voor de duidelijkheid thijs!!Thijs schreef:Jammer, weer een illegale Eend er bij.@ thijs: het oude chassis is niet geschouwd... dat gaat in de prullebak
Ik snap dat dus echt niet.
Er zit al een kenteken bij m'n galvachassis! Geen probleem dus!
Dacht ik.......
gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Even een andere kijk op de wereld:
Waarom zou je die balk in je chassis willen lassen?
Volgens mij kan het veel simpeler. Je hebt in principe alleen maar die twee steuntjes nodig waar die handremhendel in komt te draaien.
Waarom slijp je dat geval niet uitelkaar zodat je een vlakke plaat overhoudt waar alleen die twee pootjes nog op staan.
In die vlakke plaat boor je een stuk of 6 gaatjes en zet je met zelfborende parkers zo tegen de plaat aan van het gegalvaniseerde chassis.
Voordeel 1: Je kunt het zelf.
Voordeel 2: Je gegalvaniseerde chassis blijft intact.
Voordeel 3: Het is een klusje van een uurtje hooguit.
Waarom zou je die balk in je chassis willen lassen?
Volgens mij kan het veel simpeler. Je hebt in principe alleen maar die twee steuntjes nodig waar die handremhendel in komt te draaien.
Waarom slijp je dat geval niet uitelkaar zodat je een vlakke plaat overhoudt waar alleen die twee pootjes nog op staan.
In die vlakke plaat boor je een stuk of 6 gaatjes en zet je met zelfborende parkers zo tegen de plaat aan van het gegalvaniseerde chassis.
Voordeel 1: Je kunt het zelf.
Voordeel 2: Je gegalvaniseerde chassis blijft intact.
Voordeel 3: Het is een klusje van een uurtje hooguit.
ff een update;
Laatste weken geen tijd gehad voor m'n eendje jammergenoeg..
De rx5/10 voor de assen is iig binnen, dus daar ga ik binnenkort mee verder. Ben eerst nog ff zoet met een verbouwing in huis...
@ Thijs:
Dat is misschien wel een goede oplossing!
Ik zal es kijken of dat mogelijk is...
gr, pj
Laatste weken geen tijd gehad voor m'n eendje jammergenoeg..
De rx5/10 voor de assen is iig binnen, dus daar ga ik binnenkort mee verder. Ben eerst nog ff zoet met een verbouwing in huis...
@ Thijs:
Dat is misschien wel een goede oplossing!
Ik zal es kijken of dat mogelijk is...
gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
de groene grommer heeft volgens mij schijfremmen achter van een volvo
http://www.groenegrommer.tk/
http://www.groenegrommer.tk/
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
Bedankt voor je reactie Mr Gaussie!
Ik was al lang op zoek naar de juiste kleur!
Mijn project heeft een tijdje stilgelegen...( ruim een jaar..)
Maar nu het voorjaar er aan komt begint het wel weer te kriebelen.. ik wil weer eend rijden!!
Ik ga binnenkort dus weer verder met het opbouwen van m'n galvachassis!!
Dus houd dit topic in de gaten....
Groeten,
P J
Ik was al lang op zoek naar de juiste kleur!
Mijn project heeft een tijdje stilgelegen...( ruim een jaar..)
Maar nu het voorjaar er aan komt begint het wel weer te kriebelen.. ik wil weer eend rijden!!
Ik ga binnenkort dus weer verder met het opbouwen van m'n galvachassis!!
Dus houd dit topic in de gaten....
Groeten,
P J
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Re: galvachassiswissel.. en hoe verder...
Update.
Vandaag begonnen om de eend te bevrijden van alle rommel e.d. die er in, op en omheen stond. Zodat ik er weer es mee bezig kan nu de temperatuur weer wat omhoog gaat.
Ik zal jullie op de hoogte houden.
Vandaag begonnen om de eend te bevrijden van alle rommel e.d. die er in, op en omheen stond. Zodat ik er weer es mee bezig kan nu de temperatuur weer wat omhoog gaat.
Ik zal jullie op de hoogte houden.
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: galvachassiswissel.. en hoe verder...
jij hebt wel geduld gehad! Succes
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504