AK350 1956 wie heeft er informatie over:

Alles over het heerlijke eendrijden.
Gebruikersavatar
Mad Red Duck
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 4 dec, 2011 14:45

AK350 1956 wie heeft er informatie over:

Bericht door Mad Red Duck » zo 4 dec, 2011 15:09

Ik ben bezig een AK350 uit 1965 op te bouwen en ben op zoek naar onderdelen en informatie.
Wie kan mij helpen aan:
- de deur scharnier strippen van de achter deuren. 6 gaten.
- zijruiten laadruimte,binnen maat 44cm hoog en 62cm breed.
- kabelgootjes links en rechts net achter de kabine in de laadruimte.

Wie heeft informatie foto's of schema's van:
-luchtfilterhuis, zit een rechthoekig model bij zonder filter element.
-hoe en waar zitten de zekeringen, ik mis denk ik iets in de bedrading.
-hoort er op dit model een ruitensproeier installatie, geen gaatje in motorkap.
-op welke wijze zit de uitlaat gemonteerd.

Heeft iemand dit type eend en kan ik contact opnemen om eventueel foto's te komen maken.
Ik hoor het graag,

Dick.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1930
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » zo 4 dec, 2011 15:24

Is het een Franse 350?
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 4 dec, 2011 15:48

Zal wel geen zekeringen hebben?
Heeft mijn 1970 18PK ook niet.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » zo 4 dec, 2011 16:51

Volgens mij loopt de uitlaat net als bij een Azam 6 onder de rechter bodemplaat door.
En ik denk ook dat er geen zekeringen in horen te zitten.
Een maat van me heeft een 350 uit 69, en ook die heeft geen ruitensproeier!

En voor datgene wat je zoekt zou ik een advertentie plaatsen, en de zijruiten van een AK400 laag passen ook.
Maar deze ramen zijn wel moeilijk te vinden, en de deurscharnierstrippen zijn toch hetzelfde als een AZU?

Meer kan ik je voorlopig niet helpen :!:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1930
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » zo 4 dec, 2011 20:12

Als je op je spiegels rijdt heb je geen zijruiten nodig. Is geen gezicht (vind ik dan, rij zelf ook met een dichte laadruimte en dat gaat prima. Jaren met bestelwagens gereden, ook alles dicht)
tweeceevees zijn leuk!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » zo 4 dec, 2011 20:27

de uitlaat:

mijn 66'er azu 250 heeft twee dempertjes, waarvan de 2e op de plek zit van de eerste demper van de latere eenden. hij eindigt ook na de tweede demper (dus onder de versnellingsbak!), er zit een rechthoekig stukje pijp op als uiteinde wat misschien een centimeter uitsteekt.

ruitensproeier:

mijn motorkap heeft ook geen gaatje.

zekeringen: niet aanwezig

luchtfilterhuis;

ik heb een klein metalen rond luchtfilterhuisje
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Mad Red Duck
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 4 dec, 2011 14:45

Bericht door Mad Red Duck » zo 4 dec, 2011 20:41

marcopr schreef:Is het een Franse 350?
Het is inderdaad een Frans exemplaar

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1930
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » zo 4 dec, 2011 20:46

Dan heeft hij geen zekeringen en geen ruitensproeier. Wel een ampere meter of een rode lamp centraal op het dashbord.
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
Mad Red Duck
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 4 dec, 2011 14:45

Bericht door Mad Red Duck » zo 4 dec, 2011 20:52

[quote="supercees"]de uitlaat:

De uitlaat loopt van rechterkant motor onder rechter voorstoel waar de tweede demper zit en dan van rechts naar links tussen het chassis en laadruimte in,
Op de demper zit niet zoals bij een 2cv6 de bevestigingsbeugeltjes voor de rubbers. Hier zitten een soort vierkant gelaste plaatjes en tegen over elkaar gaatjes. Ik weet niet hoe ik de rubbers aan de demper moet bevestigen. Er zitten wel bij deze AK de zelfde rubbers als bij een demper ophanging van een 2cv6.

Alles is vast te maken maar ik wil hem zo origineel mogelijk hebben.

Ik had al een vermoeden dat er geen zekeringkast bij zat. In de kabelboom kon ik er niks van ontdekken. In de Olyslager vraagbaak van de ami6 1964-1967 waar de besteleend ook in staat geven ze wel 3 zekeringen aan.

Jammer dat ik geen fotos' kan uploaden om het duidelijker te maken.

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » ma 5 dec, 2011 00:32

Een zekeringenkast heb je niet. Het enige lampje op het dash is voor de oliedruk.
Rechthoekig luchtfilter is volgens mij van de ami afkomstig, mijn AK heeft een ander type luchtfilter
De uitlaat loopt linksvoor uit het spruitstuk, dan naar een pot onder de versnellingsbak, via de rechterzijde, naar de sigaar en vervolgens dwars onder de bak door.
Totaal 5 uitlaat delen; 3 buizen en 2 potten

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Egbert2CV
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: do 6 nov, 2008 06:11
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Egbert2CV » ma 5 dec, 2011 01:04

Was er al een 350 in 1956 ? Topictitel...

ach nee kijk, het moet 9 jaar later zijn... 8)

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 5 dec, 2011 10:30

mijn (complete) uitlaat:

Afbeelding

Afbeelding

mijn luchtfilterhuis:

Afbeelding
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » ma 5 dec, 2011 13:11

is een ak350 niet technish identiek aan een ami uit de zelfde periode ?
ga anders even naar citroenazu.nl daar zitten een paar alles weters
2cv6 azu-b 250

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1930
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » ma 5 dec, 2011 14:26

Supercees, je hebt een azu, dat is echt anders. Andere motor, andere versnellingsbak, ander chassis. Koets wat langer. Er kunnen twee zakken cement extra mee. enz. :wink:

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 5 dec, 2011 15:10

nee hoor, koetsje is de kortste die er is, laadvermogen het laagste van de besteleendjes (250 kilo), of bedoel je dat de ak350 wat groter is?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Plaats reactie