mij viel die normale kartonnen slangen al direct op...
in caravans worden ze ook gebruikt om te verwarmen, dan zijn ze aluminium volie aan de binnenkant en ribbelkarton aan de buitenkant..
de hete lucht gaat dan over het aluminium heen, en dat levert geen problemen op (ook niet qua hitte, want een warme lucht kachel levert geen lucht af van honderden graden)
het vreemde vond ik dus al, dat deze ook terugkwam in een eend die te koop stond.. deze slangen schieten bij een trillend motorblok volgens mij snel los en het karton, dat is toch best brandgevoelig

zeker bij een benine motor, vond ik de combinatie nou niet echt prettig... (soort brandslang van motor naar rest van de auto...)
zelf heb ik wel bij de Gamma eens alluminium tape gevonden.. wordt normaal gebruikt om isolatie materiaal aan elkaar te tapen en is hittebestendig..
dit tape kan je volgens mij goed gebruiken om alles vast te zetten, en daarna de buitenkant van de kartonne slang te omtapen..
hierdoor is i aan de buitenkant ook gelijk hitte/brand dicht..
tape is best breed (6 cm ofzo, dus snel klaar met tapen) en kan je volgens mij ook wel voor andere doelen gebruiken (misschien uitlaat gaatjes enz.????)
ik ben op zoek naar een auto waar ik alles zelf aan kan doen, zodat ik elk weekend van Rotterdam naar Nijmegen kan rijden..