Proplassen en APK
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Proplassen en APK
Ik ben bezig om mijn vloerplaten te vernieuwen (zie ander topic). De verbinding aan de dorpel wil ik doen d.m.v. proplassen. Volgens mijn informatie moet ik dan voor de APK elke 2 cm een proplas leggen. De originele platen zijn echter maar om de ca 10 cm gelast (puntlas). Moet ik dan toch elke 2 cm een las leggen?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Ik heb ook ergens op een site van de RDW gelezen dat het 2 cm moet zijn. Wat is nu de moeite om er elke 2 cm één te leggen? Als je boel afgekeurd wordt en je moet bijlassen dan ben je heel veel meer tijd kwijt.
En klemmen? met alles wat je daarvoor kan gebruiken:
lijmklem, kleine griptang, grote griptang en soms met een tweede persoon die aan de ene kant druk uitoefent en jij met bv een schroevendraaier aan de andere kant.
Gr Rob
En klemmen? met alles wat je daarvoor kan gebruiken:
lijmklem, kleine griptang, grote griptang en soms met een tweede persoon die aan de ene kant druk uitoefent en jij met bv een schroevendraaier aan de andere kant.
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op ma 12 dec, 2011 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Gaatje door beide delen boren en de delen met een M4 boutje met elkaar verbinden. Na het proplassen de bouten verwijderen en de gaten dicht lassen. Als je het gat in de ene plaat ø8 mm maakt en in de andere plaat ø4 mm, worden de platen bij het dicht lassen van de gaten ook goed verbonden. Wel een carroseriering gebruiken voor het klemmen.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Dat is Idd over de top. Wel word er door de steekproefcontroleurs steeds strenger naar laswerk gekeken. Het is dus heel logisch dat de keurmeesters dat ook gaan doen.
Doe jezelf en jou keurmeester een lol en doe het gewoon in een keer netjes volgens de regels. Dat deze regels soms wat streng zijn is waar, maar dat maakt de regel niet ongeldig.
Trouwens, als je het netjes volgens de regels doet blijkt de reparatie vaak ook veel duurzamer. IIG in verhouding met een paar laspikkies hier en daar.
Doe jezelf en jou keurmeester een lol en doe het gewoon in een keer netjes volgens de regels. Dat deze regels soms wat streng zijn is waar, maar dat maakt de regel niet ongeldig.
Trouwens, als je het netjes volgens de regels doet blijkt de reparatie vaak ook veel duurzamer. IIG in verhouding met een paar laspikkies hier en daar.