restauratie 2CV6 86 charleston, gesloopt
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Deze lijkt inderdaad her ingeslagen of zoiets. Geen openings en sluitingstekens. Terwijl Citroen de bekende Chevrons gebruikt en ook de doaune iets dergelijks had. Ik meende sterren.brammie schreef:en horen er ook niet chevrons voor en achter het nr te staan??
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ja, die chevrons horen er inderdaad bij. Achteraf gezien had ik beter kunnen weten... Deze eend is duitse import en ik dacht dat daar misschien geen openingstekens werden gebruikt. Maar die nummers werden natuurlijk bij citroen ingeslagen.
De RDW was erg coulant; ze hebben geen VIN uitgevoerd, geen kosten in rekening gebracht en me het advies gegeven dit op een correcte manier op te lossen. Wel met de opmerking er bij: we gaan dit kenteken wel volgen.
Ik kan natuurlijk gewoon een nieuw chassis kopen en daar het nummer in laten slaan. Maar dat is niet de officiele weg. Ik vind klussen aan een eend leuk maar als ie dan klaar is gaat ie in de verkoop en komt er een nieuw project. En ik heb gemerkt dat het goed verkoopt als de hele papierboel precies klopt. Een ander chassis met kentenken is al gevonden. Nu eerst daar weer een rijdende auto van maken, langs de RDW voor een VIN en dan chassis vernieuwen en de auto verder restaureren. Wel een beetje meer werk maar ach, ik wilde een project en nu heb ik er één. moet ik ook maar beter opletten bij de aankoop.
de grijze charleston houdt dan op te bestaan, die wordt gesloopt in eigen beheer. Weet trouwens iemand hoe dat moet?
Ondertussen in de garage; de grijze ligt bijna uit elkaar. Ben bezig een schroefbaar demontabel frame te lassen om het chassis in model te houden. Er stond zo iets te koop op marktplaats. De verkoper heeft me een foto gemaild. Frame er in, koets er af, chassis verder demonteren en zaterdag 7 feb andere eend ophalen.
Waarschijnlijk houdt ik aan het hele gebeuren een koets over. Die zou ik kunnen restaureren en verkopen. Zou daar markt voor zijn? of zo in de verkoop? Nou ja, eerst maar eens een rijdende eend bouwen. Ik houdt jullie op de hoogte.
Gr Rob
De RDW was erg coulant; ze hebben geen VIN uitgevoerd, geen kosten in rekening gebracht en me het advies gegeven dit op een correcte manier op te lossen. Wel met de opmerking er bij: we gaan dit kenteken wel volgen.
Ik kan natuurlijk gewoon een nieuw chassis kopen en daar het nummer in laten slaan. Maar dat is niet de officiele weg. Ik vind klussen aan een eend leuk maar als ie dan klaar is gaat ie in de verkoop en komt er een nieuw project. En ik heb gemerkt dat het goed verkoopt als de hele papierboel precies klopt. Een ander chassis met kentenken is al gevonden. Nu eerst daar weer een rijdende auto van maken, langs de RDW voor een VIN en dan chassis vernieuwen en de auto verder restaureren. Wel een beetje meer werk maar ach, ik wilde een project en nu heb ik er één. moet ik ook maar beter opletten bij de aankoop.
de grijze charleston houdt dan op te bestaan, die wordt gesloopt in eigen beheer. Weet trouwens iemand hoe dat moet?
Ondertussen in de garage; de grijze ligt bijna uit elkaar. Ben bezig een schroefbaar demontabel frame te lassen om het chassis in model te houden. Er stond zo iets te koop op marktplaats. De verkoper heeft me een foto gemaild. Frame er in, koets er af, chassis verder demonteren en zaterdag 7 feb andere eend ophalen.
Waarschijnlijk houdt ik aan het hele gebeuren een koets over. Die zou ik kunnen restaureren en verkopen. Zou daar markt voor zijn? of zo in de verkoop? Nou ja, eerst maar eens een rijdende eend bouwen. Ik houdt jullie op de hoogte.
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op zo 25 dec, 2011 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Voor zelf slopen zie:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/s ... rtuig.aspx
Natuurlijk wel zoveel mogelijk onderdelen die nog goed zijn bewaren
Succes met je project!
http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/s ... rtuig.aspx
Natuurlijk wel zoveel mogelijk onderdelen die nog goed zijn bewaren

Succes met je project!
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965
Mercedes L319D 1965
-
- Veelvuldig poster
er is een (nederlands) bedrijf dat koetsen opkoopt, ik meen voor 150 euro en dan alles vervangt wat nog te krijgen is voor koetsen (bijna alles behalve de zijkanten) en die verkopen ze voor heel veel eurootjes. dus daar is zeker een markt voor.RobM schreef: Waarschijnlijk houdt ik aan het hele gebeuren een koets over. Die zou ik kunnen restaureren en verkopen. Zou daar markt voor zijn? of zo in de verkoop?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
waarom? Omdat ik wat te hobbyen zoek en geen eend. straks heb ik twee koetsen om op te knappen. Erg leuk werk.
De charlston ga ik niet verkopen; is eigenlijk een niet-legale auto. Onderdelen komen verder goed van pas.
Gr Rob
De charlston ga ik niet verkopen; is eigenlijk een niet-legale auto. Onderdelen komen verder goed van pas.
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
haha, die kleurenvraag is inderdaad voorlopig niet meer aan de orde.
vandaag de koets van het chassis en frame gelast:

aan deze koets moet ook nog wel wat gebeuren:

de koets lijkt er al eens af geweest of vervangen: het schuim tussen beide was van het nieuwe soort en het nieuwe model. Het chassis is dus óf flink ogeknapt óf al eens vervangen. Daarna is er niet al te veel aan roest-preventie gedaan:

van de week het chassis verder demonteren en dan verder zien.
Gr Rob
vandaag de koets van het chassis en frame gelast:

aan deze koets moet ook nog wel wat gebeuren:

de koets lijkt er al eens af geweest of vervangen: het schuim tussen beide was van het nieuwe soort en het nieuwe model. Het chassis is dus óf flink ogeknapt óf al eens vervangen. Daarna is er niet al te veel aan roest-preventie gedaan:

van de week het chassis verder demonteren en dan verder zien.
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
papieren zijn naar de RDW met het verzoek het kenteken op te heffen.
Er is een nieuw chassis, koets en motor en dat gaat de nieuwe eend worden.
En de kleur: rouge de castille!!
er komt een nieuw draadje over de restauratie van deze eend.
Gr Rob
Er is een nieuw chassis, koets en motor en dat gaat de nieuwe eend worden.
En de kleur: rouge de castille!!
er komt een nieuw draadje over de restauratie van deze eend.
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht