restauratie 2CV6 86 charleston, gesloopt

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 24 dec, 2011 17:38

hebben heel veel eenden, ik maakte me er niet druk om.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 24 dec, 2011 19:16

Sorry maar Rob heeft gelijk, duidelijk geval van niet correct werk.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » za 24 dec, 2011 19:18

tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 24 dec, 2011 22:36

probleem is dat de auto ge-VIN-d is door de RDW, ofwel, ik vermoed dat het kenteken niet meer geldig is nu.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 25 dec, 2011 09:53

brammie schreef:en horen er ook niet chevrons voor en achter het nr te staan??
Deze lijkt inderdaad her ingeslagen of zoiets. Geen openings en sluitingstekens. Terwijl Citroen de bekende Chevrons gebruikt en ook de doaune iets dergelijks had. Ik meende sterren.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1944
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 25 dec, 2011 10:29

ja, die chevrons horen er inderdaad bij. Achteraf gezien had ik beter kunnen weten... Deze eend is duitse import en ik dacht dat daar misschien geen openingstekens werden gebruikt. Maar die nummers werden natuurlijk bij citroen ingeslagen.

De RDW was erg coulant; ze hebben geen VIN uitgevoerd, geen kosten in rekening gebracht en me het advies gegeven dit op een correcte manier op te lossen. Wel met de opmerking er bij: we gaan dit kenteken wel volgen.

Ik kan natuurlijk gewoon een nieuw chassis kopen en daar het nummer in laten slaan. Maar dat is niet de officiele weg. Ik vind klussen aan een eend leuk maar als ie dan klaar is gaat ie in de verkoop en komt er een nieuw project. En ik heb gemerkt dat het goed verkoopt als de hele papierboel precies klopt. Een ander chassis met kentenken is al gevonden. Nu eerst daar weer een rijdende auto van maken, langs de RDW voor een VIN en dan chassis vernieuwen en de auto verder restaureren. Wel een beetje meer werk maar ach, ik wilde een project en nu heb ik er één. moet ik ook maar beter opletten bij de aankoop.

de grijze charleston houdt dan op te bestaan, die wordt gesloopt in eigen beheer. Weet trouwens iemand hoe dat moet?

Ondertussen in de garage; de grijze ligt bijna uit elkaar. Ben bezig een schroefbaar demontabel frame te lassen om het chassis in model te houden. Er stond zo iets te koop op marktplaats. De verkoper heeft me een foto gemaild. Frame er in, koets er af, chassis verder demonteren en zaterdag 7 feb andere eend ophalen.

Waarschijnlijk houdt ik aan het hele gebeuren een koets over. Die zou ik kunnen restaureren en verkopen. Zou daar markt voor zijn? of zo in de verkoop? Nou ja, eerst maar eens een rijdende eend bouwen. Ik houdt jullie op de hoogte.

Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op zo 25 dec, 2011 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 291
Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47

Bericht door Francois » zo 25 dec, 2011 10:44

Voor zelf slopen zie:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/s ... rtuig.aspx

Natuurlijk wel zoveel mogelijk onderdelen die nog goed zijn bewaren :)
Succes met je project!
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 25 dec, 2011 13:00

koopje toch gewoon een onderstel met kenteken?? of een sloper?
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » zo 25 dec, 2011 18:18

RobM schreef: Waarschijnlijk houdt ik aan het hele gebeuren een koets over. Die zou ik kunnen restaureren en verkopen. Zou daar markt voor zijn? of zo in de verkoop?
er is een (nederlands) bedrijf dat koetsen opkoopt, ik meen voor 150 euro en dan alles vervangt wat nog te krijgen is voor koetsen (bijna alles behalve de zijkanten) en die verkopen ze voor heel veel eurootjes. dus daar is zeker een markt voor.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 25 dec, 2011 18:30

ja is wel markt voor, maar waarom zou je?? je hebt nu een compleete 2cv!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1944
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 25 dec, 2011 20:14

waarom? Omdat ik wat te hobbyen zoek en geen eend. straks heb ik twee koetsen om op te knappen. Erg leuk werk.

De charlston ga ik niet verkopen; is eigenlijk een niet-legale auto. Onderdelen komen verder goed van pas.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 27 dec, 2011 15:25

Maar de grote vaag is nu:

Wat is de kleur op het kenteken?
Want nu ben je van de Charleston-problematiek verlost en uiteraard vrij in de kleurkeus.....

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1944
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 28 dec, 2011 18:05

haha, die kleurenvraag is inderdaad voorlopig niet meer aan de orde.

vandaag de koets van het chassis en frame gelast:
Afbeelding

aan deze koets moet ook nog wel wat gebeuren:
Afbeelding
Afbeelding

de koets lijkt er al eens af geweest of vervangen: het schuim tussen beide was van het nieuwe soort en het nieuwe model. Het chassis is dus óf flink ogeknapt óf al eens vervangen. Daarna is er niet al te veel aan roest-preventie gedaan:
Afbeelding

van de week het chassis verder demonteren en dan verder zien.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1944
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » za 7 jan, 2012 16:50

papieren zijn naar de RDW met het verzoek het kenteken op te heffen.
Er is een nieuw chassis, koets en motor en dat gaat de nieuwe eend worden.

En de kleur: rouge de castille!!

er komt een nieuw draadje over de restauratie van deze eend.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 8 jan, 2012 19:14

dus je gebruikt deze koets weer?
in iedergeval succes!!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Plaats reactie