De 2cv-restauratie, 1985.
-
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: ma 10 jan, 2005 15:00
- Locatie: Oostnieuwkerke, West-Vlaanderen, belgië
De 2cv-restauratie, 1985.
Hallo iedereen,
na bijna 6 jaar mijn 2cv gekocht te hebben (grotendeels gedemonteerd al) en er maar heel af en toe wat aan gesleuteld te hebben is het deze keer voor echt. Tegen de zomer moet ze rijden!
Ik open dit topic om mezelf nog wat extra te motiveren en vooral voor de vele montage-vragen die ik nog verwacht tegen te komen.
Stand van zaken:
De motor staat klaar, is een combinatie van 2 Visa-motoren geworden, de oude snelle nokkenas van de V630 en de hoge compressie van de V644, ontsteking van Visa (stuk van de Visa-bak in de 2cv-bak gemonteerd volgens Cats' site) De bak en starter liggen ook klaar.
Alle plaatwerkonderdelen zijn gezandstraald geweest, in de kas staan vele nieuwe onderdelen zoals het ruitframe, voetenbak, zijdriehoekjes vooraan, nieuwe vloerstukken, nieuwe kofferbak en achterlichtdrager.
Vele onderdelen staan al in grondverf, de rest zou ik komende weken ook willen gedaan krijgen. Streefdoel is in de lak zetten voor het nieuwe jaar.
4 nieuwe banden (Golden Tyre met Michelin-profiel) liggen te wachten.
Vandaag de vooras uit elkaar gehad en alle onderdelen van het stuurhuis in veel vet gezet en zo ook zeker dat dit goed is.
Chassis staat in de Hammerite en daarvoor is hier en daar een plaatje ingelast, op de zijkant de verstevigingsstukken. Voor de rest nog een Ok-chassis (om uit de jaren 8O af te stammen in elk geval)
Hier al een foto van het chassis, andere foto's volgen...
na bijna 6 jaar mijn 2cv gekocht te hebben (grotendeels gedemonteerd al) en er maar heel af en toe wat aan gesleuteld te hebben is het deze keer voor echt. Tegen de zomer moet ze rijden!
Ik open dit topic om mezelf nog wat extra te motiveren en vooral voor de vele montage-vragen die ik nog verwacht tegen te komen.
Stand van zaken:
De motor staat klaar, is een combinatie van 2 Visa-motoren geworden, de oude snelle nokkenas van de V630 en de hoge compressie van de V644, ontsteking van Visa (stuk van de Visa-bak in de 2cv-bak gemonteerd volgens Cats' site) De bak en starter liggen ook klaar.
Alle plaatwerkonderdelen zijn gezandstraald geweest, in de kas staan vele nieuwe onderdelen zoals het ruitframe, voetenbak, zijdriehoekjes vooraan, nieuwe vloerstukken, nieuwe kofferbak en achterlichtdrager.
Vele onderdelen staan al in grondverf, de rest zou ik komende weken ook willen gedaan krijgen. Streefdoel is in de lak zetten voor het nieuwe jaar.
4 nieuwe banden (Golden Tyre met Michelin-profiel) liggen te wachten.
Vandaag de vooras uit elkaar gehad en alle onderdelen van het stuurhuis in veel vet gezet en zo ook zeker dat dit goed is.
Chassis staat in de Hammerite en daarvoor is hier en daar een plaatje ingelast, op de zijkant de verstevigingsstukken. Voor de rest nog een Ok-chassis (om uit de jaren 8O af te stammen in elk geval)
Hier al een foto van het chassis, andere foto's volgen...
Zoals de geitjes mekkeren bij ons, mekkeren ze nergens
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
- Locatie: Kasterlee
- Contacteer:
-
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: ma 10 jan, 2005 15:00
- Locatie: Oostnieuwkerke, West-Vlaanderen, belgië
Gisteren de achteras op de werkbank gelegd, een dop van 46 kunnen vinden (ik weet dat het 44 is maar het past ook goed en het is goedkoper dan er 1 te moeten kopen) en de trommels eraf.
Remvoeringen waren eigenlijk nog goed, maar het Peugeotje van 23 jaar dat we hier ook nog hebben heeft al eens getoond dat oude remvoeringen wel eens willen loslaten van de remschoen, dus nieuwe erop.
Een vriend van me ging zo ooit over het stuur van zijn oude Honda-moto, erger op 2 wielen dan op 4 wielen.
Ook de pompjes kregen een nieuwe dichtingsset (waren binnenin nog mooi ingeölied en geen roest te vinden), goed in de LHM gezet voor het monteren, nu nog afstellen..
Trommel eraf met revisiesetje
Met de nieuwe remschoenen
Mijn beste vriend in de werkplaats in dit seizoen
Remvoeringen waren eigenlijk nog goed, maar het Peugeotje van 23 jaar dat we hier ook nog hebben heeft al eens getoond dat oude remvoeringen wel eens willen loslaten van de remschoen, dus nieuwe erop.
Een vriend van me ging zo ooit over het stuur van zijn oude Honda-moto, erger op 2 wielen dan op 4 wielen.
Ook de pompjes kregen een nieuwe dichtingsset (waren binnenin nog mooi ingeölied en geen roest te vinden), goed in de LHM gezet voor het monteren, nu nog afstellen..
Trommel eraf met revisiesetje
Met de nieuwe remschoenen
Mijn beste vriend in de werkplaats in dit seizoen
Zoals de geitjes mekkeren bij ons, mekkeren ze nergens
-
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: ma 10 jan, 2005 15:00
- Locatie: Oostnieuwkerke, West-Vlaanderen, belgië
Zeer praktisch, wou dat ik het vorig jaar al gekocht had. Kostte 40€ (verzending in) via Ebay Duitsland, vijst vast op de hals van de gasfles, zelf vind ik het ook ideaal. Als je zoekt op "Einhell GS4600" kan je het wel vinden via een zoekmachine. Enkel een gasfles moet je nog ergens halen maar dat win je wel terug in soepele vingers in plaats van verkleumde
Zoals de geitjes mekkeren bij ons, mekkeren ze nergens
-
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: ma 10 jan, 2005 15:00
- Locatie: Oostnieuwkerke, West-Vlaanderen, belgië
Na onze verhuis met bijhorende klussen nog eens tijd gemaakt voor onze 2pk.Het streefdoel van 'in de lak voor nieuwjaar' is gelukt. Mits een nieuwjaar later dus ruim op tijd
Hier wat foto's van onderdelen in de grondverf en afgelakt.
Spatborden staan ook al afgelakt. De kas staat in de grondverf die nog eens moet opgeschuurd worden en dat pakken we binnen 2 weken aan.
En voor degenen die zich afvragen of ik thuis zo goed uitgerust ben met zoveel materiaal: nee, ik heb het geluk monteur te zijn en dus werk ik samen met een collega-carrossier met het hart op de juiste plaats samen om het spuitwerk te doen.
Hier wat foto's van onderdelen in de grondverf en afgelakt.
Spatborden staan ook al afgelakt. De kas staat in de grondverf die nog eens moet opgeschuurd worden en dat pakken we binnen 2 weken aan.
En voor degenen die zich afvragen of ik thuis zo goed uitgerust ben met zoveel materiaal: nee, ik heb het geluk monteur te zijn en dus werk ik samen met een collega-carrossier met het hart op de juiste plaats samen om het spuitwerk te doen.
Zoals de geitjes mekkeren bij ons, mekkeren ze nergens
-
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: ma 10 jan, 2005 15:00
- Locatie: Oostnieuwkerke, West-Vlaanderen, belgië
Aan de opbouw begonnen !
Vraagje: hangt de voorste uitlaatdemper vast aan de versnellingsbak (die demper die van ver lijkt op het gewei van een berggeit). Er zijn 2 haken voorzien aan de demper en er zit schroefdraad in de versnellingsbak.
Indien ja, sluiten die aan tegen de versnellingsbak of zit er nog iets tussen? Ja, het lijkt zo logisch als het gemonteerd is maar nu even vaag.
Vraagje: hangt de voorste uitlaatdemper vast aan de versnellingsbak (die demper die van ver lijkt op het gewei van een berggeit). Er zijn 2 haken voorzien aan de demper en er zit schroefdraad in de versnellingsbak.
Indien ja, sluiten die aan tegen de versnellingsbak of zit er nog iets tussen? Ja, het lijkt zo logisch als het gemonteerd is maar nu even vaag.
Zoals de geitjes mekkeren bij ons, mekkeren ze nergens
-
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: ma 10 jan, 2005 15:00
- Locatie: Oostnieuwkerke, West-Vlaanderen, belgië
En het ging verder (de foto's hebben wel heel wat vertraging)
Ook de kas werd gespoten deze zomer
En aangezien ik deze 2cv kocht toen hij al gedemonteerd was zijn er ongelooflijk veel kleine zaken die ik niet meer wist of kleine onderdelen die ik niet meer had of die kapot waren. Dus gelukkig een donor gevonden met een heel slecht chassis en een slechte koets, maar vrij compleet en met goede motor en versnellingsbak, bewezen door het feit dat de verkoper hem wilde brengen (+- 30km van hier stond deze eend)
Ook de kas werd gespoten deze zomer
En aangezien ik deze 2cv kocht toen hij al gedemonteerd was zijn er ongelooflijk veel kleine zaken die ik niet meer wist of kleine onderdelen die ik niet meer had of die kapot waren. Dus gelukkig een donor gevonden met een heel slecht chassis en een slechte koets, maar vrij compleet en met goede motor en versnellingsbak, bewezen door het feit dat de verkoper hem wilde brengen (+- 30km van hier stond deze eend)
Zoals de geitjes mekkeren bij ons, mekkeren ze nergens
-
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: ma 10 jan, 2005 15:00
- Locatie: Oostnieuwkerke, West-Vlaanderen, belgië
-
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: ma 10 jan, 2005 15:00
- Locatie: Oostnieuwkerke, West-Vlaanderen, belgië
-
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: ma 10 jan, 2005 15:00
- Locatie: Oostnieuwkerke, West-Vlaanderen, belgië
-
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: ma 10 jan, 2005 15:00
- Locatie: Oostnieuwkerke, West-Vlaanderen, belgië