na bijna 6 jaar mijn 2cv gekocht te hebben (grotendeels gedemonteerd al) en er maar heel af en toe wat aan gesleuteld te hebben is het deze keer voor echt. Tegen de zomer moet ze rijden!
Ik open dit topic om mezelf nog wat extra te motiveren en vooral voor de vele montage-vragen die ik nog verwacht tegen te komen.
Stand van zaken:
De motor staat klaar, is een combinatie van 2 Visa-motoren geworden, de oude snelle nokkenas van de V630 en de hoge compressie van de V644, ontsteking van Visa (stuk van de Visa-bak in de 2cv-bak gemonteerd volgens Cats' site) De bak en starter liggen ook klaar.
Alle plaatwerkonderdelen zijn gezandstraald geweest, in de kas staan vele nieuwe onderdelen zoals het ruitframe, voetenbak, zijdriehoekjes vooraan, nieuwe vloerstukken, nieuwe kofferbak en achterlichtdrager.
Vele onderdelen staan al in grondverf, de rest zou ik komende weken ook willen gedaan krijgen. Streefdoel is in de lak zetten voor het nieuwe jaar.
4 nieuwe banden (Golden Tyre met Michelin-profiel) liggen te wachten.
Vandaag de vooras uit elkaar gehad en alle onderdelen van het stuurhuis in veel vet gezet en zo ook zeker dat dit goed is.
Chassis staat in de Hammerite en daarvoor is hier en daar een plaatje ingelast, op de zijkant de verstevigingsstukken. Voor de rest nog een Ok-chassis (om uit de jaren 8O af te stammen in elk geval)
Hier al een foto van het chassis, andere foto's volgen...