niet starten ak 250

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
bob2027
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door bob2027 » vr 16 sep, 2011 10:40

@ charlie:

ok nee ik woon in zuid ik heb de mat zwarte 2cv6 en een mat groen/gele bestel de oude van gerard van citroen a`doorn kweet nie of je die kent?

en ik had tot voor kort een dyane super en een woody die heb je vast wel eens gezien! welke rij jij in dan?

gr

bob2027
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door bob2027 » vr 16 sep, 2011 10:41

owja en ik heb de carb afgesteld rijd en start weer heeeeerlijk nu kan ik verder met de rest van t onderhoud!

thnx gr bob
dyane BX-13-RB verkocht
dyane super 44-YB-75 verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.

bob2027
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door bob2027 » wo 28 dec, 2011 19:06

hallo,

daar ben ik weer, na weer eens een tijdje weg te zijn geweest en het plotselinge moeilijk starten van de eend van mn vriendin, (die jullie trouwens geweldig hebben geholpen op het forum!!!!!)
heeft de azu weer eens stationair problemen heel stiekem heeft hij nooit heel mooi gelopen maar omdat hij een tijdje terug van jelemaal niet tatinair lopen naar versnelt lopen is gegaan was ik helemaal blij!

al met al wilde ik gister maar weer eens kijken of ik iets kon afstellen aan mijn enkeltraps carbje, maar als ik ok maar 1 milimeter aan de stationair schroef draai is hij meteen overstuur en valt hij uit!!!!

ik denk dat ik overnieuw moet beginnen met afstellen maar ik weet niet hoe met een enkel trap carb.

er zitten wel recent vervangen cont punten en bougiestjes in.

ik hoor t wel thnx! gr bob
dyane BX-13-RB verkocht
dyane super 44-YB-75 verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 28 dec, 2011 20:10

Is de carb wel schoon? Zit er nergens een vuil benzinefilter in de leiding gemonteerd?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » wo 28 dec, 2011 20:22

Kun je het typenummer van je carburateur geven? Er zijn enkele carburateurs met en zonder luchtregelschroef boven de mengselregelschroef. Elk met een eigen afstelprocedure.

Marco250
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Marco250 » wo 28 dec, 2011 23:10

[quote="björn"]ten eerste je hebt een azu 250 een ak 250 bestaat niet is nooit door citroen uit gegeven :wink:

Pardon! je hebt een AZU (AZUB) of een 250 "OOK" een azu 250 is nooit door citroen uitgegeven! :!:

Marco250
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Marco250 » wo 28 dec, 2011 23:16

Vervloek het enkeltraps carburateurtje niet te snel, het wordt door menigeen aanbeden als de meest betrouwbare! Misschien wat minder zuinig!

bob2027
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door bob2027 » do 29 dec, 2011 10:29

mogge,

@ punky jep is schoon doorgeblazen enz

@ achtpeter het is een solex 34 pics 10 10x6 23 02

@marco 250 geweldig........maar wat is t nou ? er staat 250 op kenteken en ak op chassis nummer. maarja lekker boeiend ik noem ze allemaal of bestel eend!
mar wat jij zegt klopt wel hij is niet echt zuinig nee!

Marco250
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Marco250 » do 29 dec, 2011 12:11

@marco 250 geweldig........maar wat is t nou ? er staat 250 op kenteken en ak op chassis nummer. maarja lekker boeiend ik noem ze allemaal of bestel eend!

Heb je een korte lage besteleend? Dan is het een AZU, later met brede ribbel de 250.
Het dubbele, en zo houd je deze discussie levendig, :P : bijvoorbeeld op het type plaatje van mijn besteleend 1974, brede ribbel (typeplaatje op het chassis of koets onder de motorkap) staat AZUB en geen 250.
In elk geval hoort de aanduiding "AK" bij de AK 400 of de 350, de hoge lange en de lage lange, en niet bij de korte lage. En dan kun je het nog leuker maken als je vertelt dat er ook lange lage besteleenden geleverd zijn als AK 400 laag! (maar daar zijn er maar een handje vol van) Ze hebben brede ribbels!
Bij de korte lage hoort dus AZU of 250 (daar kun je over debatteren als je dat leuk vindt, laat het als je het boeiend vind!) Bij de anderen AK of ACA!

Bij de RDW snappen ze dit verhaal natuurlijk al lang niet meer en dus wat er op je kenteken staat, dat is niet betrouwbaar :P

mar wat jij zegt klopt wel hij is niet echt zuinig nee!

De enkeltraps carburateur is wel lekker simpel en daardoor betrouwbaarder. Ik heb Sander Aalderink horen zeggen dat een tweetraps stationair niet zo mooi loopt als een enkeltraps (ik weet het niet). Maar wat is zuinig? Ga je veel kilometers maken?

Jouw klachten komen mij bekend voor, ik heb de ervaring dat ze verdwijnen als je de auto wat meer gaat gebruiken! Zo is oude benzine, al na een half jaar, ook 1 van de oorzaken van het slecht lopen van je motortje!

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » do 29 dec, 2011 16:48

Hartstikke boeiend allemaal, maar de vraag ging over de afstelprocedure. Heb je dat verhaal nog nodig of heeft schoonmaken geholpen?

bob2027
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door bob2027 » vr 30 dec, 2011 11:57

hahaha wel leuk om te weten!

ja heb ik nog nodig ja, ik rijd er gewoon iedere dag mee maar is gewoon niet fijn dat halve gare stationair draaien!

hoor t wel alvast thnx bob

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » vr 30 dec, 2011 12:35

Oké dan. Als schoonmaken en controleren op valse lucht niet hebben geholpen, is waarschijnlijk de aanslagschroef van de gasklep ontregeld. Vaak wordt die te ver ingedraaid zodat de gasklep in ruststand voorbij de uitgang van het stationaire systeem staat.Het stationaire systeem is daardoor in feite uitgeschakeld en je hebt een onstabiele stationaire loop verkregen. (En waarschijnlijk slecht oppakken als je gas geeft, het zgn gat in de carburatie?).
Je moet om te beginnen terug naar de basisafstelling. De aanslagschroef royaal terugdraaien, de chokeklep helemaal sluiten, dan de aanslagschroef aandraaien tot net tegen de schijf op de chokeklepas, dan nog twee volle slagen indraaien. Daarna: de mengselschroef (bij de carburateurvoet) zonder kracht te zetten helemaal indraaien en dan twee hele slagen terug. Dan heb je de basisinstelling. Vervolgens starten, warmdraaien, en de mengselschroef zo verdraaien dat de motor stationair net niet afslaat. Dan de gasklepaanslag iets indraaien om een normaal stationair toerental te bereiken. (Je gaat dan van ca 650 toeren naar 800).
Sommige enkelvoudige carburateurs hebben boven de mengselschroef nog een luchtregelschroef. De jouwe waarschijnlijk niet. Heb je hem wel, dan kun je die schroef iets opendraaien als de bovengenoemde procedure niet goed werkt. Normaliter dien die luchtschroef alleen om het CO-gehalte te regelen.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 30 dec, 2011 16:52

ik ben die luchtschroef onderweg een een keer verloren toen wilde ie ook niet meer stationair...
kwam toevallig stil te staan in in frans dorpje, een motorrijder kwam kijken en nam me mee 2 straten verderop naar zijn zwager, die had een hele tuin vol eenden en een loods vol onderdelen ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie