Hallo forummers,
Toen ik kleiner was viel het me al op dat 2cv's iets naar links of rechts hangen (wielen staan er schuin onder) als die ingestuurd geparkeerd staat. Heb daarna al eens gezocht om erachter te komen hoe dat kan maar tot dusver nog weinig gevonden.
weet iemand dit? Niet dat ik een daadwerkelijk probleem heb maar het is gewoon intresse.
bedankt,
sleurhut
vraag over camber 2cv
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Dat komt door de verschillende ingebouwde standen van de voorwielen.
Behalve de sporing staat ook he wiel boven iets meer naar buiten dan beneden. En nu jouw ding: De fuseepen staat ca.9gr achterover waardoor hij als het ware omvalt.
Dit alles om het stuur weer na een bocht ook weer recht te krijgen en hem rechtuit te laten sturen
Behalve de sporing staat ook he wiel boven iets meer naar buiten dan beneden. En nu jouw ding: De fuseepen staat ca.9gr achterover waardoor hij als het ware omvalt.
Dit alles om het stuur weer na een bocht ook weer recht te krijgen en hem rechtuit te laten sturen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
De oudere eenden, 18PK en daarvoor staan vaak wat lager afgesteld vanwege de gewone kruiskoppelingen in de aandrijfas.
Als de wagen hoog staat afgesteld is de hoek bij de koppeling aan bak zijde groter en introduceert meer onrust in de aandrijf lijn.
Een Mehari staat weer iets hoger afgesteld dan een eend.
Als de wagen hoog staat afgesteld is de hoek bij de koppeling aan bak zijde groter en introduceert meer onrust in de aandrijf lijn.
Een Mehari staat weer iets hoger afgesteld dan een eend.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.