Restauratie van een 2cv speciaal uit 1987

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lordmaster1 » wo 20 jul, 2011 22:06

Dat rooster is inderdaad voor je vingers. De Dyane heeft zo'n rooster niet omdat je met je vingers niet in de buurt komt van de ventilator als je de motorkap open/dicht wil doen.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » wo 20 jul, 2011 22:09

wat let je eigenlijk om een rooster te monteren? Vind ik er persoonlijk ook mooier uit zien!
Verder is het kitcarbloed wel erg goed te zien in de mate van grondigheid! Respect ;)

Tom de Wolff
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Tom de Wolff » ma 25 jul, 2011 15:01

Rossero schreef:wat let je eigenlijk om een rooster te monteren? Vind ik er persoonlijk ook mooier uit zien!
Verder is het kitcarbloed wel erg goed te zien in de mate van grondigheid! Respect ;)
Dat die nog niet schoon is. Maar als ik de foto zo zie gaat er zeker een rooster voorkomen. Dit ziet er inderdaad een stuk mooier uit.

Voor de rest ben ik bezig met het aflassen van de koets. Mijn pa heeft voor hij op vakantie ging de beplatting er ingezet en met een
aantal puntjes vastgezet. Dus dit kan worden afgelast en dan is de koets wat betreft het laswerk klaar :D

Vandaag een nieuwe gasfles moet halen, deze moest namelijk perse op een regenachtige zondag leeg gaan :evil:

Tom de Wolff
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Tom de Wolff » wo 28 dec, 2011 15:25

Weer een update.

Afbeelding
Onderkant geverfd.

Afbeelding

Afbeelding
De eerste verflaag op de koets :)

TB
Moderator

Bericht door TB » di 10 jan, 2012 23:26

Duurt even, maar uiteindelijk heb je ook wat :).
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » wo 11 jan, 2012 08:00

Wordt wel heel erg mooi!
tweeceevees zijn leuk!

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Geert » wo 11 jan, 2012 08:06

Zelf gespoten?

TB
Moderator

Bericht door TB » wo 11 jan, 2012 22:12

Waar heb je de onderkant eigenlijk mee behandeld? tectyl of iets anders? RX 5/ RX10 ofzo?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door gillis » wo 11 jan, 2012 22:26

Tom de Wolff schreef:Weer een update.

motorbeplating, hiervoor ga ik de metalen versie gebruiken die ik nog had liggen in plaats van de rubberen versie. Weet iemand wat het verschil is tussen deze twee beplatingen? (op het materiaal na :roll: )
Zover ik weet zijn de motoren met Rubber is S6 dus loodvrij blokken en...metaal nog niet.

heb wel eens horen zeggen dat dat de S6 blokken naast de kleppen koeling ook iets minder in druk zijn dus net iets minder presteren (heb zelf ook de S6 verzie..niet mijn snelste eend ooit...)

Maar daar weten ander mensen op dit form zeker meer over.. :lol:
onder druk wordt alles vloeibaar

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 12 jan, 2012 00:09

Rubber dempt het geluid meer als staal.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Tom de Wolff
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Tom de Wolff » za 14 jan, 2012 23:17

Geert schreef:Zelf gespoten?
Jep, ons pap heeft hem gespoten. Eerste laag was heel strak, tweede laag heeft een licht dauw effect, maar ziet er niet slecht uit.
TB schreef:Waar heb je de onderkant eigenlijk mee behandeld? tectyl of iets anders? RX 5/ RX10 ofzo?
Onderkant is eerst met RX5/Rx10 behandelt en daarna nogmaals met een soort van tectyl.

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » zo 15 jan, 2012 00:23

En nu doorgaan en in het voorjaar rijden!!

Tom de Wolff
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Tom de Wolff » di 13 nov, 2012 14:55

Langzaam aan begint er hier steeds meer een eend te ontstaan. De restauratie gaat niet snel, maar gaat nog steeds vooruit.

De afgelopen tijd is de koets op het chasis gezet en zijn er steeds meer onderdelen aan de auto gemonteerd. Zo zitten
de pendalen nu op hun plek en zijn ze aangesloten, is de handrem gemonteerd en de pook. De kabelboom ligt ook al
in de auto en is bijna helemaal aangesloten.

De motor is zo goed als helemaal af. Hier heeft nog veel tijd ingezeten, dit doordat de nieuwe koppelingsplaat van cassis
niet pasten. Voor ik hier achter was heb ik de motor er 4 keer uit gehad om de te kunnen achterhalen waarom de
koppelingspendaal niet in te drukken was.

Dit is nu op gelost door een ander koppelingsplaat te gebruiken. Daarnaast zijn er nog wat andere onderdelen gemonteerd aan de auto.

Alleen wil het nog niet lukken om de verwarmingbediening goed aan te sluiten. Het mechanisme hiervan ziet er vrij simpel uit,
alleen zit er bij mij totaal geen beweging in. Ik heb twee kabels aan de rechter kachelpot vast gemaakt, waarvan er
1 naar de linker kachelpot gaat en de de ander naar de hendel toe gaat. Zoals het nu zit, is er geen beweging te krijgen in de hendel
en kan ik dus ook de kleppen van de kachelpotten niet bedienen. Nu is dus eigenlijk de vraag: wat heb ik fout gedaan,
of waar kan ik de oorzaak van dit probleem vinden :?:

Hier nog een paar foto's van hoe het er nu bij staat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » di 13 nov, 2012 17:25

Mooi kleurtje, goed bezig.
Ik heb mijn Eend niet bij de hand, maar volgens mij loopt de kabel vanaf de hendel naar de linker kachelpot. Zet de hendel in 1 bepaalde stand en zet de kabel vast met de klep in de corresponderende stand (koud is de lucht naar binnen de kachelslang in en warm is de lucht naar buiten).
Als dit werkt de rechter kachelpot ook aan sluiten volgens de zelfde methode. Een beetje logisch verstand moet genoeg zijn :wink:
Als er nu helemaal geen beweging in zit zal er wel 1 klep op warm staan en de andere op koud, als je dan aan de hendel beweegt gebeurt er idd niks, ducces!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Tom de Wolff
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Tom de Wolff » ma 19 nov, 2012 21:54

@ Bertje Beige: Bedankt, probleem gevonden.

Had de kabel vanaf de hendel naar de rechter kachelpot zitten ipv naar de linker. Nu zit er wel beweging in, alleen gaat hij niet makelijk van warm naar koud, maar dit komt vermoedelijk doordat ik de veertjes nog niet heb voor de kachelpotten.

In de tussentijd ook de koplamp versteller gemonteerd, alleen het borgpennetje aan het uit einde is verdwenen, voor de rest doet die het.

Nu nog een vraagje: Ik wilde de binnenverlichting weer terug monteren. Ik dacht dat deze op de dwarsbalk in het midden moest, maar daar krijg ik hem niet op, op een logisch manier. Zit ik daar wel goed te zoeken of zit die op een ander plek?

Plaats reactie