Olie koeler. Schroefdraad kapot
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 220
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Olie koeler. Schroefdraad kapot
Beste mensen,
Ik ben in de afrondfase van de revisie van mijn 435 cc Dyane motor. Cylinders zijn gehoond, nieuwe zuigerveren en alle pakkingen vervangen. Blok is weer in een prima staat! Echter.... Tijdens het monteren van de gereinigde oliekoeler wilde een moer er alleen maar scheef in. Nu kan ik hem niet vast draaien aangezien de draad kapot is. Wie weet waar ik de juist tap kan kopen/ lenen om de oliekoeler lekvrij te kunnen monteren?
Wat is een goede raad?
Alvast bedankt! Frank
Ik ben in de afrondfase van de revisie van mijn 435 cc Dyane motor. Cylinders zijn gehoond, nieuwe zuigerveren en alle pakkingen vervangen. Blok is weer in een prima staat! Echter.... Tijdens het monteren van de gereinigde oliekoeler wilde een moer er alleen maar scheef in. Nu kan ik hem niet vast draaien aangezien de draad kapot is. Wie weet waar ik de juist tap kan kopen/ lenen om de oliekoeler lekvrij te kunnen monteren?
Wat is een goede raad?
Alvast bedankt! Frank
Dyane 435 luxe 1974 sold
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 220
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Jij bent snel zeg! Maar het gaat over de draad in het blok. Is Conisch getapt zoals ik het kan zien, de koeler zelf is prima. Is een speciale tap voor nodig volgens mij...
Dyane 435 luxe 1974 sold
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
oooohw dat is iets minder!
weet je echt zeker dat dat draad beschadigd is?
conische draad weet je dat heel zeker? Of iemand anders??
ik had ooit 2cv4 carters liggen maar die heb ik helaas niet meer wel blokken maar die zijn compleet dus ik kan het niet voor je nakijken helaas, of het moet het zelfde wezen als een 6je
weet je echt zeker dat dat draad beschadigd is?
conische draad weet je dat heel zeker? Of iemand anders??
ik had ooit 2cv4 carters liggen maar die heb ik helaas niet meer wel blokken maar die zijn compleet dus ik kan het niet voor je nakijken helaas, of het moet het zelfde wezen als een 6je
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 220
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Volgens mij maakt het model koeler maar weinig verschil... Maar de hele motor is gereviseerd nu, bij het opbouwen merkte ik dat de bout scheef in het blok trok. Zou het fijn vinden (op zijn Minst) als er ergens een tap bestaat met deze maat en die conisch tapt. Niemand ervaring mee dus? 

Dyane 435 luxe 1974 sold
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 220
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Kijk bij gelegenheid maar eens goed naar die moer die aan je oliekoeler vast zit. Is duidelijk conisch. Ga proberen om een andere oliekoeler erop te passen nadat ik de draad wat ontdaan heb van zijn bramen zover als dat gaat. Wel balen altijd. alles perfect op een onbenullig maar belangrijk dingetje na.... 

Dyane 435 luxe 1974 sold
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
oliekoeler
Volgens mij is de draad niet conisch. Ik heb hier een set van 2 tappen die ik net even in een carter heb gepast. Je mag de set wel lenen....
K stuur je ook wel een PM
K stuur je ook wel een PM
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
Ik heb net ook even gekeken naar de losse oliekoelres die ik hier in de schuur heb liggen, en van zowel de 400 als de 600cc koelers is het draad op de moer niet conisch.
Misschien ben je in de war met het begin van de moer, die loopt inderdaad iets conisch toe, maar in de carters die ik heb liggen is het draad gewoon recht getapt.
Misschien ben je in de war met het begin van de moer, die loopt inderdaad iets conisch toe, maar in de carters die ik heb liggen is het draad gewoon recht getapt.
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 220
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Precies, ik denk dat ik me vergis in het afgeschuinde begin van de wartel. Leek me ook al te '2cv ingewikkeld'... Dat biedt perspectief! Ik ga gewoon even proberen om de draad te schonen en ervoor te zorgen dat de spanning van de leidingen gaat. Even frotten en wie weet past het dan wel. Alvast bedankt voor de tips en overtuigingen!!! 

Dyane 435 luxe 1974 sold
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
oliekoeler schroefdraad
Als je de wartels wilt monteren, is het raadzaam om het bovenste M7 boutje er nog even uit te laten. Je kunt zo beter de leidingen in lijn krijgen.
oliekoeler schroefdraad kapot
Nog gelukt???