Bekleding banken
Bekleding banken
Hallo,
Ik heb een vraagje. Weet iemand waar ik m'n voorbank (en evt. ook achterbank) opnieuw kan laten bekleden?
Er zit nu namelijk een scheur in de bekleding (skyleer) van de voorbank, deze is dichtgenaaid maar dat is niet zo mooi gedaan door de vorige eigenaar.
En is het heel veel duurder als ik echt leer erin laat maken, heeft iemand een indicatie?
Cosby
Ik heb een vraagje. Weet iemand waar ik m'n voorbank (en evt. ook achterbank) opnieuw kan laten bekleden?
Er zit nu namelijk een scheur in de bekleding (skyleer) van de voorbank, deze is dichtgenaaid maar dat is niet zo mooi gedaan door de vorige eigenaar.
En is het heel veel duurder als ik echt leer erin laat maken, heeft iemand een indicatie?
Cosby
-
- Veelvuldig poster
Gewoon lekker zelf doen. Kost niet veel.
Hoe? Geleend uit een ander draadje:
Hoe? Geleend uit een ander draadje:
OnsEendje2 schreef:Vandaag ook lekker bezig geweest met een nieuwe zitting op de voorbank.
Gelijk ter illustratie foto's genomen (ook voor als ik het niet meer zou weten bij het in elkaar zetten) en handig voor een volgende keer.
Voor de behandeling. Op sommige plekken idioot in elkaar geknoopt. Er zaten meerdere matjes en ook nog vastgeplakt aan het skai?:
Het skai zelf zat ook nog met krammen vast aan het matje. Deze heb ik niet teruggeplaatst, want het lijkt mij onlogisch dat het skai wat moet dragen. De matjes en rubbes moeten het werk doen, het skai is voor het lekker zitten. Het ijzerdraad door de zijkant heb ik natuurlijk wel gebruik en ook de krammetjes aan de voorkant er weer omgeslagen.
Over zooi gesproken:
Kaal!
De rubbers. Het lange ijzerdraadje steek je in de bank, de korte door het canvas om het ijzerdraadje.
Van voor naar achter werken (of andersom) ipv eerst links dan rechts, want dat gaat niet werken. Matjes maat is A4
Klaar!
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
je hebt waarschijnlijk stoelen met een zijkant:

Voor het bevestigen heb je kleine klemmetjes nodig. Die kan je ook los kopen. Om die klemmetjes vast te zetten is een speciaal tangetje. Ik zou er zelf zonder dit tangetje niet aan beginnen.

bij de citroengarage waar ik de bekledingset heb gekocht mocht ik het tangetje wel even lenen.
Het is een klusje van niets.
Ik ben er een middag mee bezig geweest; twee stoelen en een bank. Wel nieuwe rubbers, schuimrubber en jute matjes gebruik.

de stoelen had ik eerder al opnieuw gelast, en opnieuw gespoten.
Gr Rob

Voor het bevestigen heb je kleine klemmetjes nodig. Die kan je ook los kopen. Om die klemmetjes vast te zetten is een speciaal tangetje. Ik zou er zelf zonder dit tangetje niet aan beginnen.

bij de citroengarage waar ik de bekledingset heb gekocht mocht ik het tangetje wel even lenen.
Het is een klusje van niets.
Ik ben er een middag mee bezig geweest; twee stoelen en een bank. Wel nieuwe rubbers, schuimrubber en jute matjes gebruik.

de stoelen had ik eerder al opnieuw gelast, en opnieuw gespoten.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Addicted user
- Contacteer:
Toevallig dat ik dit topic tegenkom. Ik zit sinds sept vorig jaar op de opleiding autobekleder (hey het is in belgië, daar noemen ze het zo) Omdat ik de standaard reparatie setjes gewoon ronduit slecht vind.
Ik ben nu bezig met de voorbank, ook met de zijkanten. Echter had ik alleen het frame en verder niets. Tot nu toe alleen de rubbers nieuw gekocht bij de eendenboer.
Wat ik bij de bekledingsetjes ook mis (of is dat alleen bij sommige) is de bies.
Ik zal eens wat foto's gaan makenvan de voortgang van het proces.
Ik ben nu bezig met de voorbank, ook met de zijkanten. Echter had ik alleen het frame en verder niets. Tot nu toe alleen de rubbers nieuw gekocht bij de eendenboer.
Wat ik bij de bekledingsetjes ook mis (of is dat alleen bij sommige) is de bies.
Ik zal eens wat foto's gaan makenvan de voortgang van het proces.
-
- Addicted user
- Contacteer:
Begin is gemaakt
http://www.photoshop.com/users/eend/alb ... 9c9a5a9da3
kijk eens of het werkt via deze weg
http://www.photoshop.com/users/eend/alb ... 9c9a5a9da3
kijk eens of het werkt via deze weg

Ziet er idd goed uit! Alleen is dat veel te moeilijk voor mij. Ik ken wel iemand die kan bekleden, maar dan zal het wel vele malen duurder zijn... Binnenkort eens naar informeren.
Echt leder ipv skai zou naar mijn mening wel tof zijn trouwens. Maar je zult wel niet van die echte lederen hoezen voor een 2cv kunnen krijgen hè?
Echt leder ipv skai zou naar mijn mening wel tof zijn trouwens. Maar je zult wel niet van die echte lederen hoezen voor een 2cv kunnen krijgen hè?