peter zijn ami 8 break te koop

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 9 jan, 2012 22:34

André Post schreef:Dat achterste ophangrubber is prima te wisselen met alles er in.
Zou je me aub willen vertellen op welke wijze dan, want ik moet er zeker aan. Bij drempels en scherpe bochten voel ik het zagen in mijn voetenbak en het gaat te langzaam om een lager te zijn.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 10 jan, 2012 05:29

Bij een Ami weet ik het niet maar een eend heb je genoeg ruimte om alle bouten los te draaien.
Met zo'n garagekrikje ondersteun je de bak.
Zelfs al een keer op een meeting gedaan.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » di 10 jan, 2012 07:33

Bij de Ami zitten er twee gaten in het schutbord (zitten dicht met twee rubber doppen) waardoor je de grote bouten kunt losdraaien vanaf de binnenkant van de auto!
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 10 jan, 2012 20:06

Ok, ik zou het blok dus niet eens naar voren hoeven te schuiven. Leuk voorjaarsklusje.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » di 10 jan, 2012 20:40

Das iets te optimistisch. De twee dikke bouten die achter uit de bak steken, zijn inderdaad makkelijk te bereiken via de rubber doppen in je hakkenplank. Maar de twee M7-boutjes waarmee de baksteun aan het pootje op de voorasbuis vastzit, zijn toch vooral iets voor een lenige vriendin met slanke vingers. Nou ja, ik behielp me met zo'n handig ratelringsleuteltje (11 mm) van de Gamma, maar het is een gruwelijk gefrot. Stukken lastiger dan in een eend, in ieder geval.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 10 jan, 2012 21:58

En als je de motorsteunen losmaakt en het blok iets naar voren schuift? Elke mm helpt lijkt me.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » di 31 jan, 2012 23:01

Zo de motor is eruit. Ik heb geen goede foto's deze volgen nog. Als het weer wat warmer wordt dan uit elkaar halen en zorgen dat hij niet meer lekt. Siemen ik houd me nog warm aanbevolen voor hulp. Ik laat het je weten.

JohanWie
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: za 4 feb, 2012 20:17

Bericht door JohanWie » za 4 feb, 2012 20:29

Heeft deze ook een oliedruk zender (3) ?? Dan kan deze ook het lekken veroorzaken. Blok M28 vanaf 11/70 ?
Gaat wel goed komen met deze AMI :wink:

Afbeelding

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » do 23 feb, 2012 11:39

Begonnen met de motor uit elkaar te halen. Stelt ook niks voor. Gelukkig ging alles een beetje snel los.

JohanWie
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: za 4 feb, 2012 20:17

Bericht door JohanWie » wo 14 mar, 2012 19:50

Hoe staat het inmiddels met het motorblokje ??? nog wat kunnen doen ???

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » wo 21 mar, 2012 22:36

Met dank aan Siemen de motor vanavond voorzien van nieuwe pakkingen en brilrubbers. :D Nu de motor weer verder opbouwen en dan weer in de auto zetten.

Dan weer opbouwen en een kleur geven. Siemen heeft me wel aan het twijfelen gebracht, want Orange Tenere is ook wel weer erg gaaf.

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » wo 11 apr, 2012 22:51

De motor en bak zitten weer in elkaar. Gister het voorste deel van het chassis in de RX 5 gezet. Vrijdag in de RX10. Dan de motor er weer in en hopen dat hij het weer doet.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » wo 11 apr, 2012 23:35

goed werk peter!!

heb je al een pot oranje verf gehaald :P
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1953
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » wo 11 apr, 2012 23:39

Je hebt een Joegoslavische Ami toch, geef hem bij voorkeur de kleur uit de fabriek. Dan maak je echt iets bijzonders. En als je iets gekleurds wil, een kleur die daar wel geleverd werd.
Voor een vrolijke Ami kan je zomaar een willekeurige ami 8 kleuren.
Maar dat is mijn mening.
tweeceevees zijn leuk!

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » do 12 apr, 2012 19:29

Hoe kan ik zien dat het een Joegoslaaf is? Oranje valtniet goed bij het thuisfront. Dus i denk dat ik hem toch blauw maak.

Plaats reactie