Valt uit na een paar seconden

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 10 feb, 2012 02:55

Zoals je het uitlegt denk ik echt aan een brandstofprobleem.
Niet genoeg aanvoer.
Ik zou dat eerst checken, is je pomp OK?
Dan de carb checken, als ie in 1 x stopt lijkt het echt op een brandstof-iets...

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 10 feb, 2012 19:05

Contactslot?
diverse Citroens, wat anders.

stef1987
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
Locatie: Omg. Breda
Contacteer:

Bericht door stef1987 » vr 10 feb, 2012 21:33

Overstroomt de carburateur wellicht? Slechte massa ontsteking? Vlotter krom? Vuiltje in een sproeier? Acceleratiepompje defect?
2cv6 Speciál
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDQN3ZPB
En zo niet....dan toch

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » ma 13 feb, 2012 16:32

Net na een paar keer starten en afslaan de bougies eruit gehaald, die zijn droog en zwart.

Kabels zijn net nieuw, pas een week mee gereden.

Pomp lijkt me goed, na 10 sec starten heb ik een halve liter in een fles gepompt.

Alle sproeiers zijn doorgeblazen met perslucht en als ik de tweede trap ook opentrek valt ie ook uit, het lijkt me niet dat ze allemaal verstopt zijn.

Contactslot heb ik niet, dus daar kan het ook niet zitten.

Uitlaat is ook vrij.

Dus het is de ontsteking die er na een aantal seconden mee stopt, of niet genoeg toevoer.

Als de carb vol zit met benzine, hoe lang kan ie daar dan op draaien?

Hoe check ik of ik nog vonk heb na een aantal seconden lopen?
Eend voor allen, allen voor eend..

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » ma 13 feb, 2012 19:03

Je zou het kunnen controleren met een timinglamp (stroboscoop) met een inductieklem. Zo'n ding flitst met je bougies mee.

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

valse lucht

Bericht door wusten-fuchs » ma 13 feb, 2012 19:46

vreemd geval mischien zuigt de motor veel valse lucht langs de inlaat even ,,bijsproeien ,, met remreiniger op de inlaat spruitstukken blijft ,ie dan wel lopen ????

overbrug anders je contactslot eens direkt vanaf de plus accu naar de plus 123


de blauwe kabel vanaf de dynamo naar de starter kan ook soms voor vreemde storingen zorgen als deze een kabelbreukje heeft of gecorrodeerde aansluitingen

verder kom ik zo niet
wat niet kan doen we lekker toch

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » ma 13 feb, 2012 20:54

De bougies blijven vonken, ik heb een reserve bougie gebruikt en de motor gestart op een cilinder.
Het is alleen een nogal zwakke blauwe vonk. Ik zal eens nieuwe bougies halen en eens op zoek gaan naar bougiedoppen zonder weerstand. Dat zal misschien helpen.
Eend voor allen, allen voor eend..

stef1987
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
Locatie: Omg. Breda
Contacteer:

Bericht door stef1987 » ma 13 feb, 2012 22:31

Probeer anders toch even een orginele eend bobine eraan te hangen....is een kleine moeite denk ik (al is de kans erg klein dat het hieraan kan liggen denk ik), maarja....alles proberen uit te sluiten tog?
2cv6 Speciál
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDQN3ZPB
En zo niet....dan toch

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » ma 13 feb, 2012 22:39

Dat kan ik ook nog doen, maar dan moet ik die weer ergens gaan lenen.
Ik gok nu maar op nieuwe bougies en doppen, want die ik nu heb hebben allebei een ingebouwde weerstand. En daar wordt de vonk niet beter van.

Wordt vervolgd...
Eend voor allen, allen voor eend..

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » di 14 feb, 2012 16:32

En de mengselschroef, die met de zaagsnede niet in het midden zeg maar, die heb ik natuurlijk verdraaid met het schoonmaken.

Hoe stel ik die af? Ik las iets over helemaal indraaien en dan twee slagen uit. Zit ik dan ongeveer goed?
Eend voor allen, allen voor eend..

stef1987
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
Locatie: Omg. Breda
Contacteer:

Bericht door stef1987 » do 16 feb, 2012 22:24

Dat zal het probleem wel zijn....volgens mij moet hij er verder uit. Het is trouwens een CO2 stelschroef voor het stationair lopen (APK keuring ;))

Ben je er al een beetje aan uit?
2cv6 Speciál
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDQN3ZPB
En zo niet....dan toch

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » do 16 feb, 2012 22:32

Je schreef een eindje terug dat je bougies droog en zwart waren. Beetje roetig zwart? Dat duidt toch op een veel te rijk mengsel.

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » ma 20 feb, 2012 18:01

:D

Hij doet het weer!

Wat was het nou zullen jullie je afvragen. Dat was dus uiteindelijk vrij simpel.
Twee nieuwe bougies :shock: . Zit ik daarom zo lang te kutten...

Net erin gestoken en vroem :DD

Alleen stationair wil ie echt nog niet, moet echt gas bijgeven, anders valt ie uit. Stationair sproeier nog maar een keer schoongemaakt, maar schoner dan schoon gaat ie natuurlijk niet worden.
Eend voor allen, allen voor eend..

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

bougie

Bericht door wusten-fuchs » ma 20 feb, 2012 18:07

dat is simpel 8) daar denk je natuurlijk niet direkt aan als ze buiten de auto wel vonken



toevallig equem bougie,s de laatste tijd wel vaker bijna nieuwe met dit soort storingen ik doe er nu altijd ngk ,s in kwalitatief beter gaan ook langer mee
wat niet kan doen we lekker toch

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » ma 20 feb, 2012 18:55

Ik had Bosch wr5bc en heb nu NGK BP6HS
Eend voor allen, allen voor eend..

Plaats reactie