Restauratie rode 2cv6, kontaktslot
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
de motor is van de charleston. De verkoper had hem pas sinds april, en aan het vuil op de ontsteking te zien zit die er al langer in.
Waar moet je je melden voor die garantie?
zondag dagje lassen bij Eric, op heenweg langs Tweeceevee om een 'oud' setje op te halen. Met een beejte geluk doet ie het zondagavond weer.
als de 123 uit garantie gerepareerd wordt gaat ie er weer in, anders blijft het een puntjes-eend. Je kan gewoon helemaal niets meer als die unit er mee ophoudt. Ik ben, zeg maar, electronisch genezen.
Gr Rob
Waar moet je je melden voor die garantie?
zondag dagje lassen bij Eric, op heenweg langs Tweeceevee om een 'oud' setje op te halen. Met een beejte geluk doet ie het zondagavond weer.
als de 123 uit garantie gerepareerd wordt gaat ie er weer in, anders blijft het een puntjes-eend. Je kan gewoon helemaal niets meer als die unit er mee ophoudt. Ik ben, zeg maar, electronisch genezen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
zo, die rijdt weer.
Met dank aan een ouderwets contactsetje van tweeceevee.
Starten en stationair gaat prima, iets hoger in de toeren begint ie in te houden en te hoesten. Toch iets met de vervroeger.In de haynes staat dat je de vervroegingsunit net zo in elkaar moet zetten als je hem uit elkaar heb gehaald. tJA, Zo kan ik ook een sleutelhandboek schrijven.
Zo zit ie er in:
Klopt dat?
Nu mis ik een ringetje:
Nr 2 op de tekening.
Die gaat toch de vervroeging niet om zeep helpen?
Gr Rob
Met dank aan een ouderwets contactsetje van tweeceevee.
Starten en stationair gaat prima, iets hoger in de toeren begint ie in te houden en te hoesten. Toch iets met de vervroeger.In de haynes staat dat je de vervroegingsunit net zo in elkaar moet zetten als je hem uit elkaar heb gehaald. tJA, Zo kan ik ook een sleutelhandboek schrijven.
Zo zit ie er in:
Klopt dat?
Nu mis ik een ringetje:
Nr 2 op de tekening.
Die gaat toch de vervroeging niet om zeep helpen?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Met hoesten en inhouden op hoger toeren denk ik toch aan te ruim afgestelde punten,
bij hoog toeren is dan de sluitings tijd te kort om fatsoenlijk een vonk te produceren.
Kan ook een mindere condensator zijn.
De maximale vervroeging kan je instellen door de platte steuntjes waar de gewichtjes tegen aan komen te verbuigen.
Meer naar buiten is meer vervroeging.
bij hoog toeren is dan de sluitings tijd te kort om fatsoenlijk een vonk te produceren.
Kan ook een mindere condensator zijn.
De maximale vervroeging kan je instellen door de platte steuntjes waar de gewichtjes tegen aan komen te verbuigen.
Meer naar buiten is meer vervroeging.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
even een ander veerringetje, ring achter de veer en de puntjesafstand iets kleiner gemaakt.
Paar rondjes door de buurt gereden, wel beter maar nog net niet lekker. Sta ik net voor de oprit; slaat ie af. Dus maar even naar binnen duwen. Halverwege de oprit: beste knal van onder de motorkap vandaan. Hele lading rook. Ik denk; koelwaterslang???? Bij een eend???
maar nee, zie het filpmje:
http://s126.photobucket.com/albums/p81/ ... I_0818.mp4
kan een slechte bobine ook de oorzaak zijn van het overlijden van de 123?
Gr Rob
Paar rondjes door de buurt gereden, wel beter maar nog net niet lekker. Sta ik net voor de oprit; slaat ie af. Dus maar even naar binnen duwen. Halverwege de oprit: beste knal van onder de motorkap vandaan. Hele lading rook. Ik denk; koelwaterslang???? Bij een eend???
maar nee, zie het filpmje:
http://s126.photobucket.com/albums/p81/ ... I_0818.mp4
kan een slechte bobine ook de oorzaak zijn van het overlijden van de 123?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Bruine (visa) bobine op een gewone 123 is niet aan te raden..
alleen de 123/evo kan met een bruine bobine..
Kan een reden zijn dat de 123 overleden is ja.. Heeft iets te maken met de dwell dacht ik..
zwarte bobine kopen is de oplossing
alleen de 123/evo kan met een bruine bobine..
Kan een reden zijn dat de 123 overleden is ja.. Heeft iets te maken met de dwell dacht ik..
zwarte bobine kopen is de oplossing
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Zwarte valeo bobine er in, starten, lopen. Loopt mooi op alle toerentallen.
Helaas is de APK verlopen, en een nieuwe zit er niet in. Dus gaat de restauratie beginnen. Gelukkig vriest het niet meer in de garage.
Foto's van de restauratie volgen .
Gr Rob
Helaas is de APK verlopen, en een nieuwe zit er niet in. Dus gaat de restauratie beginnen. Gelukkig vriest het niet meer in de garage.
Foto's van de restauratie volgen .
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Dit is dus de eend die gerestaureerd gaat worden:
Met onderdelen van deze inmiddels gesloopte eend met een fout chassisnummer
Was dit het resultaat.
Hier hangen nu de loodjes van de RDW aan en gaat de restauratie beginnen.
keep you posted.
Gr Rob
Met onderdelen van deze inmiddels gesloopte eend met een fout chassisnummer
Was dit het resultaat.
Hier hangen nu de loodjes van de RDW aan en gaat de restauratie beginnen.
keep you posted.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht