Restauratie rode 2cv6, kontaktslot

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » do 16 feb, 2012 20:53

123 ignition heeft wel een hele goede service, misschien weet Art nog hoe oud deze is en kun je proberen om een nieuwe uit de garantie te krijgen, heb zelf eens een 123 die na 6 jaar kuren kreeg nog nieuw uit de garantie terug gekregen :D
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 17 feb, 2012 08:55

ouderwetse puntjes er weer in! goed afstellen en hij start altijd!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » vr 17 feb, 2012 10:57

de motor is van de charleston. De verkoper had hem pas sinds april, en aan het vuil op de ontsteking te zien zit die er al langer in.
Waar moet je je melden voor die garantie?

zondag dagje lassen bij Eric, op heenweg langs Tweeceevee om een 'oud' setje op te halen. Met een beejte geluk doet ie het zondagavond weer.

als de 123 uit garantie gerepareerd wordt gaat ie er weer in, anders blijft het een puntjes-eend. Je kan gewoon helemaal niets meer als die unit er mee ophoudt. Ik ben, zeg maar, electronisch genezen.


Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 19 feb, 2012 20:48

zo, die rijdt weer.

Met dank aan een ouderwets contactsetje van tweeceevee.

Starten en stationair gaat prima, iets hoger in de toeren begint ie in te houden en te hoesten. Toch iets met de vervroeger.In de haynes staat dat je de vervroegingsunit net zo in elkaar moet zetten als je hem uit elkaar heb gehaald. tJA, Zo kan ik ook een sleutelhandboek schrijven.

Zo zit ie er in:
Afbeelding
Afbeelding

Klopt dat?


Nu mis ik een ringetje:
Afbeelding
Nr 2 op de tekening.
Die gaat toch de vervroeging niet om zeep helpen?

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 20 feb, 2012 16:45

Met hoesten en inhouden op hoger toeren denk ik toch aan te ruim afgestelde punten,
bij hoog toeren is dan de sluitings tijd te kort om fatsoenlijk een vonk te produceren.
Kan ook een mindere condensator zijn.
De maximale vervroeging kan je instellen door de platte steuntjes waar de gewichtjes tegen aan komen te verbuigen.
Meer naar buiten is meer vervroeging.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 20 feb, 2012 18:01

even een ander veerringetje, ring achter de veer en de puntjesafstand iets kleiner gemaakt.
Paar rondjes door de buurt gereden, wel beter maar nog net niet lekker. Sta ik net voor de oprit; slaat ie af. Dus maar even naar binnen duwen. Halverwege de oprit: beste knal van onder de motorkap vandaan. Hele lading rook. Ik denk; koelwaterslang???? Bij een eend???

maar nee, zie het filpmje:

http://s126.photobucket.com/albums/p81/ ... I_0818.mp4

kan een slechte bobine ook de oorzaak zijn van het overlijden van de 123?

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 20 feb, 2012 19:08

Bruine (visa) bobine op een gewone 123 is niet aan te raden..
alleen de 123/evo kan met een bruine bobine..
Kan een reden zijn dat de 123 overleden is ja.. Heeft iets te maken met de dwell dacht ik..

zwarte bobine kopen is de oplossing ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 20 feb, 2012 19:15

Dat zijn zwaar giftige dampen!!! :shock:

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 20 feb, 2012 20:51

Een Visa bobine kan echt niet met punten, de weerstand is veel lager.
Ik heb wel eens gezien dat de punten helemaal uitgegloeid waren door zo'n bobine.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 20 feb, 2012 22:58

Tom Duckpower schreef:Bruine (visa) bobine op een gewone 123 is niet aan te raden..
weer wat geleerd.
Moet morgen toch in Zutphen zijn. Wordt vervolgt....

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 21 feb, 2012 20:33

Zwarte valeo bobine er in, starten, lopen. Loopt mooi op alle toerentallen.

Helaas is de APK verlopen, en een nieuwe zit er niet in. Dus gaat de restauratie beginnen. Gelukkig vriest het niet meer in de garage.
Foto's van de restauratie volgen .

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 241
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
Locatie: Scherpenzeel

Bericht door tweeceevee » wo 22 feb, 2012 11:27

Succes met de restauratie, en als ik in de buurt ben kom ik even bij je langs.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » vr 24 feb, 2012 12:33

Dit is dus de eend die gerestaureerd gaat worden:

Afbeelding

Afbeelding

Met onderdelen van deze inmiddels gesloopte eend met een fout chassisnummer
Afbeelding

Was dit het resultaat.
Afbeelding
Hier hangen nu de loodjes van de RDW aan en gaat de restauratie beginnen.

keep you posted.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » vr 24 feb, 2012 23:31

amaai, dat wiel staat er ook mooi onder :p

maar euuhh da gaat wel in orde komen denk ik :lol:

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » za 25 feb, 2012 20:01

ja hoor, op de onderste foto kan je dat zien. Dat is dezelfde eend. met een draagarm van de grijze.


Dagje druk: koets kaal, alleen de motor nog er uit en dan kan de keots van het chassis.


Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Plaats reactie