dynamo laad bij maar ook niet!?
dynamo laad bij maar ook niet!?
goede middag,
de eend van mn pa heben we na een lange tijd stil staan (11jaar) weer bijna apk waardig,
de eend rijd weer maar alleen kleine stukjes omdat hij de accu leeg trekt!
ik heb er al een andere goede dynamo opgezet en een goede accu met mn voltmeter heb ik gemeten dat de dynamo gewoon netjes bijlaad ook heb ik al de dynamo van mijn eigen eend geprobeerd ook dit werkt niet.
het enige wat het misschien kan zijn in mijn ogen is dat dat het contact slot niet goed is de sleutel kan er namelijk niet meer uit en de eens staat altijd op contact nu heb ik de draden van het contact slot omgelegt en een schakelaar tussen gezet en een mooie startknop erop gezet.
verder kan ik niets bedenken,
ik hoop dat jullie nog ideeen hebben, ik hoor t wel alvast bedankt
gr bob & rob
de eend van mn pa heben we na een lange tijd stil staan (11jaar) weer bijna apk waardig,
de eend rijd weer maar alleen kleine stukjes omdat hij de accu leeg trekt!
ik heb er al een andere goede dynamo opgezet en een goede accu met mn voltmeter heb ik gemeten dat de dynamo gewoon netjes bijlaad ook heb ik al de dynamo van mijn eigen eend geprobeerd ook dit werkt niet.
het enige wat het misschien kan zijn in mijn ogen is dat dat het contact slot niet goed is de sleutel kan er namelijk niet meer uit en de eens staat altijd op contact nu heb ik de draden van het contact slot omgelegt en een schakelaar tussen gezet en een mooie startknop erop gezet.
verder kan ik niets bedenken,
ik hoop dat jullie nog ideeen hebben, ik hoor t wel alvast bedankt
gr bob & rob
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Als je op de accu polen meet dat de accu gewoon wordt bijgeladen (minimaal 13.5 Volt) dan zou de dynamo en de spanningsregelaar goed moeten zijn.
Controleer of er geen corrosie is op de accupolen, de aansluitingen op de dynamo en de aard draad. Start de auto niet na een rit? dan kan het de accu zijn. Start de auto niet na een nacht stil staan zoek dan eens of er geen lekstroom is.
Controleer of er geen corrosie is op de accupolen, de aansluitingen op de dynamo en de aard draad. Start de auto niet na een rit? dan kan het de accu zijn. Start de auto niet na een nacht stil staan zoek dan eens of er geen lekstroom is.
Schultenbräu das ist mein Bier !
hallo,
na een koude periode en werk aan mijn eigen eend vanwege apk ga ik vandaag weer eens een poging wagen,
mn pa kwam met de mededeling dat als hij het contact schakelaartje heeft uitgezet dat hij de knipperlichten nogsteeds kan bedienen!
vogens mij is dit normaal gesproken niet mogelijk. toch?
dus wat te doen:
- aarding controleren
- accu is goed tot zeer goed
- dynamo is goed tot zeer goed
- spaningsregelaar is dubieus
- en het contact slot is dubieus dus controleren
maar hoe heeft er iemand een schema hoe ik de eend het beste kan omschkelen het contact slot er dus tussen uit en met schakelaar dus
hoor t wel weer thnx bob.
na een koude periode en werk aan mijn eigen eend vanwege apk ga ik vandaag weer eens een poging wagen,
mn pa kwam met de mededeling dat als hij het contact schakelaartje heeft uitgezet dat hij de knipperlichten nogsteeds kan bedienen!
vogens mij is dit normaal gesproken niet mogelijk. toch?
dus wat te doen:
- aarding controleren
- accu is goed tot zeer goed
- dynamo is goed tot zeer goed
- spaningsregelaar is dubieus
- en het contact slot is dubieus dus controleren
maar hoe heeft er iemand een schema hoe ik de eend het beste kan omschkelen het contact slot er dus tussen uit en met schakelaar dus
hoor t wel weer thnx bob.
heb even het een en ander nagekeken massa kabel in orde tja wel een oude spanninsregelaar maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan
wat hij nu wel doet ik heb de accu aangesloten en ik stap in en terwijl hij niet op contact staat brand er wel een lampje! het is een special dashbordje het is de meteen naast de snelheids meter
iemand een idee ik denk dus wel het contact slot
gr bob
wat hij nu wel doet ik heb de accu aangesloten en ik stap in en terwijl hij niet op contact staat brand er wel een lampje! het is een special dashbordje het is de meteen naast de snelheids meter
iemand een idee ik denk dus wel het contact slot
gr bob
dyane BX-13-RB verkocht
dyane super 44-YB-75 verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
dyane super 44-YB-75 verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21