De fusées, een aantal mythen en een probleem.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
onderdekseltje
Als het er onder uit komt zit het dekseltje niet goed vast of scheef er in.
Borging aan zeikant even los en kijken of die recht zit en zo ja aandraaien.
Indien nodig koop je een nieuwe dekseltje.
Is het schroefdraad in de fusee stuk dan kun je deze met een draadvijl herstellen.
Borging aan zeikant even los en kijken of die recht zit en zo ja aandraaien.
Indien nodig koop je een nieuwe dekseltje.
Is het schroefdraad in de fusee stuk dan kun je deze met een draadvijl herstellen.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Ik heb vandaag de oude fusee pen er uitgeslagen en nu zie ik aan de binnenzijde, ter hoogte van de smeernippel, dat de binnenkant van het huis wat is ingevreten. Hoe erg is dit, of ga ik nu te ver? Ik heb een nieuw setje gekocht en hier zitten drie vulringen bij, moet ik deze alle drie weer gebruiken?
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Je perst de oude lagers eruit en de nieuwe erin.dan heb je niets meer met beschadegingen te maken.Dan pas je met de oude en de nieuwe pen het fuseestuk op de draagarm en meet je met de nieuwe koperen ring in de midden en van de 4 stalen ringen(2 oude en 2 nieuwe) om de opwaartse speling zo klein te maken.Dan druk je de oude pen van onder in het lager en de vulringen en tikt hem net klem.Dan kan je de nieuwe pen van boven af er in slaan.Het beste leg je die nieuwe pen eerst in de vriezer om hem te laten krimpen.dan sla je hem er makkelijker in.Let daarbij goed op de stand van de pen ivm.de smeergaatjes.Dan de gaatjes goed afdoppen,
zodat er alleen nog maar vet tussen de lagerringen uitkomt.
zodat er alleen nog maar vet tussen de lagerringen uitkomt.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Dit lijkt me ook wel wat.
http://www.pp-2cv.be/EN/News/KitPivot.htm
Vertinnen is goedkoper natuurlijk.
Maar hecht tin wel goed genoeg aan metaal?
http://www.pp-2cv.be/EN/News/KitPivot.htm
Vertinnen is goedkoper natuurlijk.
Maar hecht tin wel goed genoeg aan metaal?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Hoe moeten de gaat zitten? Richting smeernippel? De ring, moet deze met de holle kant naar onder?Gerard2cv schreef:Je perst de oude lagers eruit en de nieuwe erin.dan heb je niets meer met beschadegingen te maken.Dan pas je met de oude en de nieuwe pen het fuseestuk op de draagarm en meet je met de nieuwe koperen ring in de midden en van de 4 stalen ringen(2 oude en 2 nieuwe) om de opwaartse speling zo klein te maken.Dan druk je de oude pen van onder in het lager en de vulringen en tikt hem net klem.Dan kan je de nieuwe pen van boven af er in slaan.Het beste leg je die nieuwe pen eerst in de vriezer om hem te laten krimpen.dan sla je hem er makkelijker in.Let daarbij goed op de stand van de pen ivm.de smeergaatjes.Dan de gaatjes goed afdoppen,
zodat er alleen nog maar vet tussen de lagerringen uitkomt.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Ik heb de fuseepen er in maar krijg inderdaad ook het bovendeksel niet 100% dicht. Als ik de nippel vol met vet spuit komt er op de vier centerpuntjes vet naar buiten. Is dit een groot probleem? heb het al geprobeerd dicht te solderen met tin van 2mm maar geeft geen verbetering. Trouwens tin ging er later ook zo weer af. Als ik er nu eens goed wat primer op strijk en goed door laat harden?
Ja, dat is meestal een probleem. Het vet volgt de weg van de minste weerstand. Het meeste gaat dus niet door de gaatjes in de fuseepen naar de lagerbusjes. Als je geluk hebt, komt nog wel een deel van het vet op de goede plaatsen terecht. Dat kun je dan zien; er kruipt tijdens het doorsmeren wat vet uit de kieren tussen de draagarm en het fuseestuk.
Misschien is het mogelijk, het bovendopje te ontvetten met remmenreiniger en daarna de lekjes dicht te smeren met 2-componentenlijm o.i.d.
Misschien is het mogelijk, het bovendopje te ontvetten met remmenreiniger en daarna de lekjes dicht te smeren met 2-componentenlijm o.i.d.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
gelukkig, de fusees zitter er weer in. De rechterkant zat even tegen, want de pen ging er moeizaam in met als gevolg dat die kant niet wilde scharnieren. De boel weer los getikt en ontdaan van enkele braampjes! Hierna viel de pen er gewoon in, kon hem dus met de hand erin drukken! Als ik er vet inspuit komt het vet niet uit de kieren, maar het draait wel lekker soepel. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat rechts een heeeel ietsje speling heeft. Maar daar kan ik mee leven.