Kleine schade?
Kleine schade?
Ik heb een acadiane op het oog met een kleine schade aan de voorkant, opzich oogt het niet erg, maar toch is het front (waar de aansluiting zit om de motorkap te sluiten) niet helemaal op de juiste plek en moet je de motorkap beetje bewegen om hem goed erin te krijgen. Nu is mijn vraag hoe goed herstelbaar zo'n schade is?
Ik ben niet van de citroen's in concours staat en gebruik ze zelf graag als gebruiksvoorwerp maar wil het wel toonbaar hebben. Hoe zouden jullie dit oplossen?
Ik ben niet van de citroen's in concours staat en gebruik ze zelf graag als gebruiksvoorwerp maar wil het wel toonbaar hebben. Hoe zouden jullie dit oplossen?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Had deze aca te koop zien staan op de plaats waar het altijd markt is
Wat betreft de schade denk ik verstandig het frame erachter te vervangen. Waar de spatborden aanvastzitten. Dan heb je de vorm al aardig weer te pakken. ik heb nog zo'n frame liggen, bij interesse pb je maar. Tevens nog tussenschot achter de voorstoelen.
Wat betreft de schade denk ik verstandig het frame erachter te vervangen. Waar de spatborden aanvastzitten. Dan heb je de vorm al aardig weer te pakken. ik heb nog zo'n frame liggen, bij interesse pb je maar. Tevens nog tussenschot achter de voorstoelen.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
inderdaad, je bumper zit via een steun vast aan je chassis. het kan zijn dat alleen die steun verbogen is want die kunnen goed roesten, maar anders is je chassispoot voor ook wat verbogen. als dat een klein beetje is maakt dat niet zoveel uit maar zet alles daar dan wel goed in de antiroest, want waar het verbogen is komen barstjes in de huidige roestwering en daar trekt vocht in en voor je het weet zit er een gat ingerot.Punky schreef:Ik weet niet hoe het plaatwerk van een acadiane voor vastzit en hoeveel kreukelzone dit geeft, maar zou zeker even goed naar het chassis kijken.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
Re: Kleine schade?
Nou, kleine schade...??Happytree schreef: kleine schade aan de voorkant, opzich oogt het niet erg, maar toch is het front (waar de aansluiting zit om de motorkap te sluiten) niet helemaal op de juiste plek
Bumper en bumpersteun hebben flinke klap gehad; plaatwerk onder bumper is flink naar achteren gedrukt; zit aan elke kant met 2 bouten aan spatscherm vast. Spatscherm is kreukelzone geweest en steekt nu uit. Driehoekje achter scherm is ook niet meer in vorm. Motorkap sluit in mechanisme dat aan de grille vast zit, en die is óók naar binnengedrukt. Bumper staat aan bestuurderskant veel te ver van het scherm (zegt iets van de kracht waarmee de schade links veroorzaakt is). Als je niet voor concourstaat gaat, is dit alles nog wel in vorm te krijgen (behalve de bumper zelf, dat zal niet meevallen). Maar wat belangrijker is: wat heeft het chassis gedaan vanaf de plek waar de bumpersteun bevestigd is? Dat laatste is verstandig om héél goed te beoordelen. Maar ook dat is te herstellen, maar wel wat lastiger dan 'even in de vorm douwen',
Jumpy 2.0 HDi-136 PK Camper (2008)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Nu ik er nog eens naar kijk met latere reacties kan het inderdaad zijn dat naast het frame ook net de punt van chassis omhoog is gekomen. Dat laatste vergt meer werk. Dan zou hele neus en motor ervan af moeten om het e.e.a. te richten.
Zoals eerder aangegeven is het zaak daar even naar te kijken maar denk dat het een redelijk eenvoudige schade is indien chassis niet is geraakt uiteraard.
Zoals eerder aangegeven is het zaak daar even naar te kijken maar denk dat het een redelijk eenvoudige schade is indien chassis niet is geraakt uiteraard.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
uiteraard dient het chassis even goed bekeken te worden (dit is snel te zien als je even onder de auto ligt) maar ik vermoed dat het dat frame is achter de grille. deze zijn niet zo sterk. als de klap niet tegen het chassis zelf is gekomen verwacht ik dat het chassis weinig te leiden heeft gehad (maar check dit dus even)
op het eerste gezicht vind ik het er niet zo schokkend uitzien. als het niet in concoursstaat hoeft is het plaatwerk ook wel vrij makkelijk te herstellen.
op het eerste gezicht vind ik het er niet zo schokkend uitzien. als het niet in concoursstaat hoeft is het plaatwerk ook wel vrij makkelijk te herstellen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Ik heb deze acadiane deze week in het echt bekeken, De schade is indd wat complexer dan gedacht, het chassis is gelukkig op het oog helemaal niets aan te zien.
Of ik hem ga kopen weet ik nog niet, het lager van de linker achter draagarm is stuk dat icm de schade en toch wel wat roest doet mij twijfelen. Motortje liep wel erg goed en chassis was in verrassend goede staat.
Of ik hem ga kopen weet ik nog niet, het lager van de linker achter draagarm is stuk dat icm de schade en toch wel wat roest doet mij twijfelen. Motortje liep wel erg goed en chassis was in verrassend goede staat.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Die kleppen voor de tank en het "reserve hok" waren nog in goede staat. De meeste roest zat achterin op de laadvloer en daar in de randen. verder heeft de dorpel 1 plek die net wel/niet doorgeroest is (nog wel prima te redden).
Ik twijfel nog steeds heel hard, Nu het mooie weer eraan komt wil ik toch ook wel graag met de 2cv met dak open rijden. Maar deze acadiane maakt het wel mogelijk om mijn 2cv op te knappen en toch in een leuke Citroen a type te rijden.
Ik twijfel nog steeds heel hard, Nu het mooie weer eraan komt wil ik toch ook wel graag met de 2cv met dak open rijden. Maar deze acadiane maakt het wel mogelijk om mijn 2cv op te knappen en toch in een leuke Citroen a type te rijden.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Dan is de aca voor een Nederlands exemplaar nog opvallend goed alsook de bodemplaten onaangetast zijn
Bij mijn franse aca waren de bodemplaten en de achterzijde aangetast en op sommige plekken flink door. Achter die beruchte sierbogen hoopt zich veel vocht op met alle gevolgen van dien.
Bij mijn franse aca waren de bodemplaten en de achterzijde aangetast en op sommige plekken flink door. Achter die beruchte sierbogen hoopt zich veel vocht op met alle gevolgen van dien.
Citroén rolls better than a Rolls!