knipperlichten bij azu '66

Plaats reactie
supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

knipperlichten bij azu '66

Bericht door supercees » ma 5 mar, 2012 21:59

een azu uit '66 heeft voor geen knipperlichten. nu komt deze koets op een dyane chassis uit '81 dus moet hij aan de eisen uit '81 voldoen, dus knipperlichten voor. op de gebruikelijke plek vind ik zonde van de nu dichte spatborden. wat is een goed alternatief wat de rdw goedkeurt? en mogen de knippers achter op de zijkant van de koets wel? of moeten die dan achterop?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » di 6 mar, 2012 07:23

Een Azu had (al vanaf 1962) in NL knipperlichten voor. Echter niet in Frankrijk waar ze pas vanaf 1970 wettelijk verplicht werden...
Maar dit terzijde.
Je zou dus prima het rechthoekige type knipperlicht uit de jaren zestig kunnen monteren in de spatborden.
Dat ziet er "origineel" uit. En de knipperlichten aan de zijkant zou ik laten zitten en niks van zeggen.
Heb je al een ruitensproeier en gordels?
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 6 mar, 2012 12:18

Knippers in de voorbumper :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 291
Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47

Bericht door Francois » di 6 mar, 2012 13:05

Ik heb eigenlijk nog nooit een mooie oplossing gezien voor knippers voor bij oude eenden. Dan is wat Eng Bo zegt denk ik de beste optie.
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 6 mar, 2012 15:49

engbokho schreef: Heb je al een ruitensproeier en gordels?
gordels wel (mooi tunneltje voor gemaakt in de balk achter de voorstoelen zodat de gordelhouders op de originele plek in het chassis vastgezet kunnen worden), ruitensproeier staat op de aanschaflijst.

vandaag bij m'n eendenman in berkel geweest, hij had nog een creatieve oplossing: aan een oranje lampje soldeer je de plus- en de mindraad, deze draden trek je door de buis waar de koplamp op zit en zo trek je het lampje tegen dat gat aan, resultaat: bij niet knipperen zie je niets, maar als ze aanstaan valt het goed op.

knippers achter laat ik dan voorlopig zo, laat ik afhangen van wat de rdw zegt als hij voor de "wijziging bovenbouw keuring" gaat.

andere vraag: ik wil het liefst het originele dashboardje houden, lampjes zijn makkelijk te vervangen van 6 volt naar 12 volt, maar hoe zit dat met de benzinemeter?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 291
Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47

Bericht door Francois » di 6 mar, 2012 15:52

Bij mijn ombouw naar 12 volt heb ik de benzine meter niet aangepast. Hij doet het gewoon, maar als de verlichting aan staat slaat hij soms uit naar rechts.
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 7 mar, 2012 19:56

Francois schreef: maar als de verlichting aan staat slaat hij soms uit naar rechts.
en weet je waarom?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 291
Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47

Bericht door Francois » do 8 mar, 2012 00:05

nee, geen idee. maar mij stoort het niet.
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 8 mar, 2012 14:05

en je tankvlotter, is die wel 12 volt?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 291
Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47

Bericht door Francois » do 8 mar, 2012 14:10

nee, dat is ook nog de oude
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 8 mar, 2012 20:09

dat is mooi. dan ga ik de oude ook gebruiken. heb het wat vreemde filter met plastic ringetjes vervangen door een moderne gezien de drabbige aanslag die er in de tank zat. zal die tank nog schoonmaken met behulp van kattengrid en diesel.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5240
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 9 mar, 2012 19:33

het vreemde filter met de plastic ringetjes kun je gewoon demonteren en reinigen, maar een tweede verderop voor de pomp is een goed idee.
diverse Citroens, wat anders.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 9 mar, 2012 20:43

dat filter is stuk gegaan, onderop zat een metalen dekseltje dat in een soort kunststof geklemd zat, maar dat gedeelte is vergaan en dus valt het dekseltje eraf. van een andere vlotter waarvan het klemmetje voor een kabel afgebroken was heb ik het filter gehaald en op de oude gezet. buisdiameter was hetzelfde.

die tweede voor de benzinepomp heb ik ook.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Plaats reactie