knipperlichten bij azu '66
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
knipperlichten bij azu '66
een azu uit '66 heeft voor geen knipperlichten. nu komt deze koets op een dyane chassis uit '81 dus moet hij aan de eisen uit '81 voldoen, dus knipperlichten voor. op de gebruikelijke plek vind ik zonde van de nu dichte spatborden. wat is een goed alternatief wat de rdw goedkeurt? en mogen de knippers achter op de zijkant van de koets wel? of moeten die dan achterop?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
Een Azu had (al vanaf 1962) in NL knipperlichten voor. Echter niet in Frankrijk waar ze pas vanaf 1970 wettelijk verplicht werden...
Maar dit terzijde.
Je zou dus prima het rechthoekige type knipperlicht uit de jaren zestig kunnen monteren in de spatborden.
Dat ziet er "origineel" uit. En de knipperlichten aan de zijkant zou ik laten zitten en niks van zeggen.
Heb je al een ruitensproeier en gordels?
Maar dit terzijde.
Je zou dus prima het rechthoekige type knipperlicht uit de jaren zestig kunnen monteren in de spatborden.
Dat ziet er "origineel" uit. En de knipperlichten aan de zijkant zou ik laten zitten en niks van zeggen.
Heb je al een ruitensproeier en gordels?
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
gordels wel (mooi tunneltje voor gemaakt in de balk achter de voorstoelen zodat de gordelhouders op de originele plek in het chassis vastgezet kunnen worden), ruitensproeier staat op de aanschaflijst.engbokho schreef: Heb je al een ruitensproeier en gordels?
vandaag bij m'n eendenman in berkel geweest, hij had nog een creatieve oplossing: aan een oranje lampje soldeer je de plus- en de mindraad, deze draden trek je door de buis waar de koplamp op zit en zo trek je het lampje tegen dat gat aan, resultaat: bij niet knipperen zie je niets, maar als ze aanstaan valt het goed op.
knippers achter laat ik dan voorlopig zo, laat ik afhangen van wat de rdw zegt als hij voor de "wijziging bovenbouw keuring" gaat.
andere vraag: ik wil het liefst het originele dashboardje houden, lampjes zijn makkelijk te vervangen van 6 volt naar 12 volt, maar hoe zit dat met de benzinemeter?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
dat filter is stuk gegaan, onderop zat een metalen dekseltje dat in een soort kunststof geklemd zat, maar dat gedeelte is vergaan en dus valt het dekseltje eraf. van een andere vlotter waarvan het klemmetje voor een kabel afgebroken was heb ik het filter gehaald en op de oude gezet. buisdiameter was hetzelfde.
die tweede voor de benzinepomp heb ik ook.
die tweede voor de benzinepomp heb ik ook.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break