2cv start niet na korte stilstand: Benzineprobleem??
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hoe kom ik boven op de tank zonder de koets eraf te halen? Kan er iets in de tank mis zitten?
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
je kan de 4 bouten van de tank losdraaien en dan de tank onder de koets weghalen... kan de koets blijven zittenRens schreef:Hoe kom ik boven op de tank zonder de koets eraf te halen? Kan er iets in de tank mis zitten?
als je dan toch de tank er onderuit hebt zou ik direkt de hele benzineleiding vervangen...
#Echtemannenrijdendehelewinter2cv
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Zou het te maken kunnen hebben dat de tankvlotter in de tank niet werkt omdat ik de laatste keer de tank bijna helemaal leeg heb gereden? (Al geeft de tankmeter wel aan dat die half vol zit...)
Ook zou als dat het geval is, de motor moeten lopen wanneer ik de slangzijde naar de tank toe in een externe benzinetank stop? (Klopt dat?)
Ik zoek naar een manier om het dubbel te checken voordat ik de tank er onder vandaan schroef ...
Ook zou als dat het geval is, de motor moeten lopen wanneer ik de slangzijde naar de tank toe in een externe benzinetank stop? (Klopt dat?)
Ik zoek naar een manier om het dubbel te checken voordat ik de tank er onder vandaan schroef ...

- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Als je de leiding onder de pomp los trekt moet de benzine daar uit komen lopen als je m naar beneden houdt.
indien er geen benzine uitkomt, is of je tank leeg (even tegen aan kloppen om de eend bewegen), of de leiding boven op de tank is gescheurd.. komt vaker voor.
tank loshalen:
bouten aan de zijkant helemaal los, en die aan de achteras een paar slagen los.
Vulpijp eruit trekken.
tank aan de achterkant laten zakken en dan naar de bumper toebewegen, dan komt ie los.
let bij het monteren op de plastic vulringen
indien er geen benzine uitkomt, is of je tank leeg (even tegen aan kloppen om de eend bewegen), of de leiding boven op de tank is gescheurd.. komt vaker voor.
tank loshalen:
bouten aan de zijkant helemaal los, en die aan de achteras een paar slagen los.
Vulpijp eruit trekken.
tank aan de achterkant laten zakken en dan naar de bumper toebewegen, dan komt ie los.
let bij het monteren op de plastic vulringen
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
Doe inderdaad de benzineleiding is in een fles met benzine en kijk of ie het nu doet.Rens schreef:Zou het te maken kunnen hebben dat de tankvlotter in de tank niet werkt omdat ik de laatste keer de tank bijna helemaal leeg heb gereden? (Al geeft de tankmeter wel aan dat die half vol zit...)
Inderdaad komt het regelmatig voor bij oudere brandstof leidingen dat er bovenop de tank in de leiding een scheurtje zit.
De tank heb je simpel los met 4 schroeven. Zorg alleen dat ie leeg is.
(maar misschien is ie dat dus al zonder dat je het wist

Succes
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dit lijkt dan het meest voor de hand liggend, aangezien er geen druppel benzine uit kwam toen we de pomp loshaalden en de rest van de leiding niet gescheurd oid lijkt. Hopen dat dat het is ...Tom Duckpower schreef:Als je de leiding onder de pomp los trekt moet de benzine daar uit komen lopen als je m naar beneden houdt.
Nu nog een moment vinden waarop ik dit ga doen!
Thnx voor het advies!
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Krijg je die er ook weer makkelijk in op dezelfde manier?David schreef:
Inderdaad komt het regelmatig voor bij oudere brandstof leidingen dat er bovenop de tank in de leiding een scheurtje zit.
De tank heb je simpel los met 4 schroeven. Zorg alleen dat ie leeg is.
(maar misschien is ie dat dus al zonder dat je het wist![]()
![]()
)
Succes
Bedoel je de tank?
Ja die zet je op dezelfde manier weer vast.
Maar even:
Je weet toch binnen 1 minuut wat het is als je het slangetje vanaf de brandstof pomp even in een potje/fles benzine hangt??
Zou ik eerst even doen voor ik de tank eruit pak.
In de tijd dat we er nu over mailen heb je het al geregeld toch??
Succes
Maar even:
Je weet toch binnen 1 minuut wat het is als je het slangetje vanaf de brandstof pomp even in een potje/fles benzine hangt??
Succes
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Klopt, alleen kan ik nu niet bij de eend en heb ik een andere auto nodig om te kunnen starten aangezien de accu leeg is...David schreef:Bedoel je de tank?
Maar even:
Succes

De meeste tijd zit hem niet in het verhelpen van het probleem, alleen in het zoeken naar de tijd om het te verhelpen ...

- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Klopt! Dat heb ik gisteravond al gecheckt en dat komt er niet. Ik doelde eigenlijk meer of de motor start met die slang in een externe tank.AZL57 schreef:je hoeft niet te starten om te kijken of er benzine uit de losgemaakt leiding stroomt.
Op het moment dat er geen benzine in de leiding zit omdat de benzine niet door de leiding is gezogen bij het starten, kon het ook nog de pomp zijn lijkt mij.
Al met al een duidelijke klus waar ik snel tijd voor moet gaan vinden! De lente wacht en de auto moet rijden!

Ik houd jullie op de hoogte!