Welke onderdelen zijn ongewijzigd tussen 1949 en 1990?
Welke onderdelen zijn ongewijzigd tussen 1949 en 1990?
Ik heb er al meermaals aan gedacht maar heb er nog geen antwoord op kunnen vinden. Dit is dus puur uit interesse, ik heb het nergens voor nodig! Maar ik denk dat velen hier al eens over hebben nagedacht. Welke onderdelen op de 2cv zijn ongewijzigd gebleven vanaf de 'oer-eend' tot en met de laatste charleston die van de band rolde?
Denk hierbij aan:
naafmoeren
stuurstang geleider
wielmoeten
stoelrubbers
Want volgens mij is er (bijna) niets meer over van de oer-eend, inclusief bovenstaande
Ik hoop dat jullie deze vraag kunnen beantwoorden!
Denk hierbij aan:
naafmoeren
stuurstang geleider
wielmoeten
stoelrubbers
Want volgens mij is er (bijna) niets meer over van de oer-eend, inclusief bovenstaande
Ik hoop dat jullie deze vraag kunnen beantwoorden!
-
- Veelvuldig poster
Volgens mij is zoals Engbokho al aangeeft zo'n beetje alles veranderd of verbeterd in de productiejaren van de 2cv. Zelfs de stoelrubbers zijn al meerdere keren veranderd vanaf de oereend.
Mogelijk dat er nog een stukje plaatwerk van de koets gelijk is gebleven maar ook daar is veel in veranderd
Mogelijk dat er nog een stukje plaatwerk van de koets gelijk is gebleven maar ook daar is veel in veranderd
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Regelmatige poster
-
- De Forumbelg
Chassis' zijn heel hard gewijzigd door de jaren heen. Andere dwarsbalken op verschillende modellen, schokdemperbevestigingen, ... en ook veel verstevigingen in de latere modellen.Lars Faber schreef:Van het plaatwerk weinig, zelfs het soort ijzer is veranderd door de jaren heen. Misschien dat het chassis voor een groot deel hetzelfde is gebleven
Het enige waar ik op kan komen dat op veel modellen hetzelfde gebleven is: lagers. De meeste wiellagers zijn nooit van maat veranderd denk ik?
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Regelmatige poster