verhogen van je 2cv
-
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 16 aug, 2011 16:40
verhogen van je 2cv
zijn er websites die haarfijn uitleggen hoe je je 2cv kan verhogen?
Hank
Hank
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
verhogen (in beperkte mate) gaat door de trekstangen meer in de trekogen te draaien. (je krikt de auto aan een zijde helemaal op en dan met speciale sleutel of voorzichtig met griptang draai je de trekstang iets in. maar ik zou je adviseren de eend niet te ver omhoog te schroeven ivm wegligging
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
ik heb mijn eend tamelijk hoog geschroefd. Wat ik qua wegligging merk is dat de eend overstuurd raakt. Dat betekend, een bocht insturen en tijdens de bocht ietwat tegensturen. Daar is aan te wennen, maar houd er rekening mee dat bij uitwijkmanouvres de eend anders reageert. Probeer dat uit zodat je bij noodsituaties weet wat er gebeurt.
en als je hem te hoog zet kan dat je aandrijfassen kosten vanwege de te scherpe hoek die dezen moeten maken.
We hebben wel al eens de truc toegepast een eend via u-profielen hoger op het chassis te zetten. Alleen de stuurophanging moet je dan aanpassen of een mehari stuurstang met kruiskoppeling gebruiken.
We hebben wel al eens de truc toegepast een eend via u-profielen hoger op het chassis te zetten. Alleen de stuurophanging moet je dan aanpassen of een mehari stuurstang met kruiskoppeling gebruiken.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
Dat zou wel werken, maar achter verhogen kan niet veel kwaad. Niet voor je wegligging, niet voor je aandrijfassen, niet voor je stuurstangen en niet voor de veerrichting.
Voor heb je die problemen echter wel. Als hij erg hoog staat is het slecht voor je homokineten, je stuuring wordt anders, je zwaartepunt komt hoger en als je een hoge drempel tegen komt staat je draagarm haaks op de drempel en krijg je een giga klap tegen je auto aan en kan je draagarm dubbel slaan.
Voor heb je die problemen echter wel. Als hij erg hoog staat is het slecht voor je homokineten, je stuuring wordt anders, je zwaartepunt komt hoger en als je een hoge drempel tegen komt staat je draagarm haaks op de drempel en krijg je een giga klap tegen je auto aan en kan je draagarm dubbel slaan.
-
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 16 aug, 2011 16:40
verhogen van je 2cv
Ik bedoelde eigenlijk nog hoger.
Rallyhoogte zeg maar ...
Ik zie websites en bedrijven die het kunnen.
Maar er zijn vast mensen die dit gedaan geprobeerd hebben.
Ik zoek websites met uitleg, what to do?
Hoe hoog was de sahara 2cv?
Effecten op de wegligging begrijp ik.
Ik heb trouwens een AMI 8 Break.
Hank
Rallyhoogte zeg maar ...
Ik zie websites en bedrijven die het kunnen.
Maar er zijn vast mensen die dit gedaan geprobeerd hebben.
Ik zoek websites met uitleg, what to do?
Hoe hoog was de sahara 2cv?
Effecten op de wegligging begrijp ik.
Ik heb trouwens een AMI 8 Break.
Hank
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
mogelijk kan je eens naar de ervaringen vragen van de mosterdgele ami 8 break hier op het forum. Weet zo even niet waar het topic zich bevind maar die zijn er mee door de woestijn gereden. Volgens mij niet eens extreem verhoogd. Kwestie van beschermen en verstevigen. Wat zijn je plannen precies??
Citroén rolls better than a Rolls!
De auto rijdt -as we speak- nog steeds door Afrika. Hij is maar iets opgeschroefd, en gaat vrolijk op Mabor bandjes overal over en doorheen.Bull Frog Bleu schreef:mogelijk kan je eens naar de ervaringen vragen van de mosterdgele ami 8 break hier op het forum. Weet zo even niet waar het topic zich bevind maar die zijn er mee door de woestijn gereden. Volgens mij niet eens extreem verhoogd.
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950