verhogen van je 2cv

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
henkiepank
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: di 16 aug, 2011 16:40

verhogen van je 2cv

Bericht door henkiepank » vr 23 mar, 2012 15:11

zijn er websites die haarfijn uitleggen hoe je je 2cv kan verhogen?

Hank

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 23 mar, 2012 15:36

verhogen (in beperkte mate) gaat door de trekstangen meer in de trekogen te draaien. (je krikt de auto aan een zijde helemaal op en dan met speciale sleutel of voorzichtig met griptang draai je de trekstang iets in. maar ik zou je adviseren de eend niet te ver omhoog te schroeven ivm wegligging
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » vr 23 mar, 2012 16:10

ik heb mijn eend tamelijk hoog geschroefd. Wat ik qua wegligging merk is dat de eend overstuurd raakt. Dat betekend, een bocht insturen en tijdens de bocht ietwat tegensturen. Daar is aan te wennen, maar houd er rekening mee dat bij uitwijkmanouvres de eend anders reageert. Probeer dat uit zodat je bij noodsituaties weet wat er gebeurt.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 23 mar, 2012 16:18

en als je hem te hoog zet kan dat je aandrijfassen kosten vanwege de te scherpe hoek die dezen moeten maken.
We hebben wel al eens de truc toegepast een eend via u-profielen hoger op het chassis te zetten. Alleen de stuurophanging moet je dan aanpassen of een mehari stuurstang met kruiskoppeling gebruiken.
diverse Citroens, wat anders.

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » vr 23 mar, 2012 16:22

de eend hoger op het chassis zetten levert natuurlijk geen extra bodemvrijheid op :-)

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 23 mar, 2012 16:46

monteer je achteras onder je chassis...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » vr 23 mar, 2012 21:18

Dat zou wel werken, maar achter verhogen kan niet veel kwaad. Niet voor je wegligging, niet voor je aandrijfassen, niet voor je stuurstangen en niet voor de veerrichting.

Voor heb je die problemen echter wel. Als hij erg hoog staat is het slecht voor je homokineten, je stuuring wordt anders, je zwaartepunt komt hoger en als je een hoge drempel tegen komt staat je draagarm haaks op de drempel en krijg je een giga klap tegen je auto aan en kan je draagarm dubbel slaan.

henkiepank
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: di 16 aug, 2011 16:40

verhogen van je 2cv

Bericht door henkiepank » zo 25 mar, 2012 13:41

Ik bedoelde eigenlijk nog hoger.
Rallyhoogte zeg maar ...
Ik zie websites en bedrijven die het kunnen.

Maar er zijn vast mensen die dit gedaan geprobeerd hebben.
Ik zoek websites met uitleg, what to do?
Hoe hoog was de sahara 2cv?
Effecten op de wegligging begrijp ik.

Ik heb trouwens een AMI 8 Break.

Hank

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » zo 25 mar, 2012 17:19

mogelijk kan je eens naar de ervaringen vragen van de mosterdgele ami 8 break hier op het forum. Weet zo even niet waar het topic zich bevind maar die zijn er mee door de woestijn gereden. Volgens mij niet eens extreem verhoogd. Kwestie van beschermen en verstevigen. Wat zijn je plannen precies??
Citroén rolls better than a Rolls!

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 25 mar, 2012 17:45

Rallye eenden zijn ook niet erg verhoogd hoor! Grotere banden helpt ook maar dan verlies je weer trekkracht

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » zo 25 mar, 2012 18:35

Bull Frog Bleu schreef:mogelijk kan je eens naar de ervaringen vragen van de mosterdgele ami 8 break hier op het forum. Weet zo even niet waar het topic zich bevind maar die zijn er mee door de woestijn gereden. Volgens mij niet eens extreem verhoogd.
De auto rijdt -as we speak- nog steeds door Afrika. Hij is maar iets opgeschroefd, en gaat vrolijk op Mabor bandjes overal over en doorheen. :D 8)
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Plaats reactie