sporing stellen

Alles over de wielophanging
Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 21 mar, 2012 22:37

Zit je stuurkogel niet te vast? Dat ie daarom zo zwaar stuurt?

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5105
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 22 mar, 2012 08:48

verbogen stuurarmpje op de nieuwe wielarm?
diverse Citroens, wat anders.

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » do 22 mar, 2012 21:00

AZL57 schreef:verbogen stuurarmpje op de nieuwe wielarm?
Zoiets zat ik ook aan te denken, misschien de vorige eigenaar van de draagarm een stoeprandje geraakt met een flinke vaart?
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Charleston 88
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 139
Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50

Bericht door Charleston 88 » do 22 mar, 2012 21:52

Je kan toch niet serieus menen dat de auto 3 cm uitspoor heeft, dat wil zeggen dat op de velgen gemeten de voorkant van de velgen samen 3cm meer naar buiten staan dan de achterkant van de velgen. Dan kun je niet meer met de auto rijden. Of bedoel je 3 mm, of hoe en waar heb je 3 cm gemeten?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 22 mar, 2012 21:55

max 3 mm soms stuurt ie wat lichter als je 1 mm toespoor doet.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 22 mar, 2012 23:19

Maar wat moet het nu officieel zijn????

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 23 mar, 2012 08:43

Als de hoogte is ingesteld op 195mm ±2,5 dan is de toe-spoor 1-3mm
Let er op dat het stuur in de middenstand staat,zodat je weet welke spoorstang je moet verstellen. Let er dan op dat de spoorkogel in de middenstand blijft.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 23 mar, 2012 09:03

OK Gerard, helder.

Maar wat bedoel je met de spoorkogel in het midden?

Charleston 88
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 139
Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50

Bericht door Charleston 88 » vr 23 mar, 2012 09:27

Het klopt wat Gerard zegt alleen met een klein verschil het moet niet 1-3 mm TOEspoor zijn maar 1-3 mm UITspoor.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 23 mar, 2012 09:53

Als jullie niet vertellen welk stuurhuis erin zit kan ik moeilijk de juiste cijfers geven.Het stuurhuis met de oude overbrenging met het grote stuur heeft uitspoor en de latere met het kleine stuur heeft toespoor.
De kogel aan de buitenkant bij het stuurlevier waar dat (steeds scheurend) rubber zit kan fout gaan als je de stelmof draait.Zorg dus dat die mooi recht blijft.En die Charleston van 88 heeft dus Toespoor.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 23 mar, 2012 12:54

OK ik snap hem.
Ik heb echter die mooie RVS stelmoffen van Burton gebruikt, dus alles loopt lekkker soepel en is mooi af te stellen.
Daardoor zal kan het bijna niet fout gaan.

Mijn Charleston is van 85 en ik vermoed dat dit de laatste versie is qua overbrenging.
Maar hoe check ik dat?
Ik heb gewoon het enkelspakige Charleston, originele stuur.

Dus dat zou dan toespoor betekenen??

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 23 mar, 2012 14:08

gerard, ik geloof je best, maar snap niet helemaal waarom er verschil in de uit/toesporr zou zitten tussen de verschillende asbuisen.

ik bedoel de sporing heeft te maken met gewoon rijden en sturen en de stand van de wielen hierbij. maar dit staat toch los van de overbrenging in de asbuis? ik bedoel, de stuurarmpjes zijn hetzelfde dus maakt het ansich niet uit dat je bij de ene asbuis een groter stuur hebt en minder ver hoeft te draaien en bij een andere buis precies andersom toch?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 23 mar, 2012 14:33

Ik begrijp jouw standpunt,maar ik geef alleen wat Citoën voorschrijft aan en hoe je kan weten welke voor ieder van toepassing is.Ik heb ook nooit begrepen waarom ze het gewijzigd hebben

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 23 mar, 2012 14:37

ik snap dat je alleen doorgeeft wat citroen jou weer voorschreef :) had alleen gehoopt dat je de reden wist.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 23 mar, 2012 16:09

Meestal wel,maar deze niet. :twisted:

Plaats reactie