Choke demonteren

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » vr 23 mar, 2012 16:49

Oke THKS. Dan moet de motor dus even weer los, die hangt al in de rubbers!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 23 mar, 2012 16:58

vrij simpel hoor die boveste motorsteun moeren los, krik onder het carter (met een houtje ertussen natuurlijk) omhoog krikken tot die voorste beplating er tussen past en weer laten zakken.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 1 apr, 2012 15:05

Vraag: Nu had ik het spruitstuk gemonteerd zonder de carburateur. De bouten van het spruitstuk en de cilinder kopbouten met de momentsleutel aangehaald. Alleen nu moest ik het spruitstuk weer demonteren omdat ik anders de carburateur niet kan vastschroeven. Nu is mijn vraag: moet ik de cilinderkop weer iets los draaien om het spruitstuk er op te krijgen? Een van de boutgaten zit er iets naast, kan dus de bout er moeilijk in krijgen. De motor is dus nog koud.

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lordmaster1 » zo 1 apr, 2012 16:15

Carburateur is wel te monteren met het spruitstuk reeds gemonteerd. Je moet dan wel een extra sleutel 12 hebben en die vervolgens met een brander op de bankschroef haaks buigen, ongeveer 2 cm van het uiteinde van de sleutel.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 1 apr, 2012 20:55

Das mooi, maar dat was niet de vraag!

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » di 3 apr, 2012 16:58

Ik wil de motor( op het kale chassis) laten proefdraaien. Hoe en welke draden sluit ik dan aan? Ik neem aan dat er vanaf de accu 1 kabel naar de startmotor gaat, en 1 naar de massa. Gaat er dan 1 naar de bobine en de andere van de bobine naar de ontsteking? Dus graag welke draad(kleur) waar naar toe!

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » di 3 apr, 2012 17:18

Kleur? Op je kale chassis zit geen kabelboom, dus je mag zelf leuke kleurtjes kiezen. Inderdaad: je plus van de accu aan de dikke aansluiting van de startmotor, de min aan een bout van het deksel van de versnellingsbak, een geïmproviseerde draad van de plus van de accu (of de dikke aansluiting van de startmotor) naar de plus van de bobine. Uit de koeltunnel komt de draad met de blauwe manchet (als je nog contactpuntjes hebt) die op de min van de bobine gaat. Starten kun je door met een stukje draad of een punttang even de dikke en de dunne aansluiting van de startmotor met elkaar te verbinden. Voorzichtig met die losse accu hè, want die kan ontploffen door een harde kortsluiting.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » di 3 apr, 2012 18:05

THKS.
Dit weekend ga ik hem weer voor her eerst starten na 1 jaar!
Ik houd jullie op de hoogte.

Plaats reactie