De avonturen van EBK's Az

Alles over het heerlijke eendrijden.
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door engbokho » zo 8 nov, 2009 09:39

Voorlopig de verlichting gelaten voor waat het nu is, ben meer dan zichtbaar in de regen en duisternis. Maar misschien ooit nog zelf een led oplossing maken voor de achterlichten. (buislampjes). Ben overigens erg tevreden over het relais voor het dimlicht, geeft een 'zee van licht" voor zes volt begrippen 8)

Gisteravond maar eens aan de klus van de achtergordels begonnen. Er waren een paar probleempjes te overwinnen :? :evil:
Geen bevestigingspunten voor gordels en de originele metalen laadvloer plus bijbehorende klapbank waar je geen riemen door kan steken :(
Afbeelding

Nu waren als "geluk bij een ongeluk" de kinderen dwars door de bekleding van de leuning heen gegaan dus de bank moest er sowieso uit voor revisie/restauratie. Een oud bankframe van een 2cv4 pas gemaakt en tijdelijk twee matjes van een AK er op gespannen. Heb een flink (zwaar) stuk hoekijzer onder de laadvloer aangebracht en daar de binnenste gordels aan bevestigd. :D En daarna gaten geboord op de bekende plek in de binnenschermen en met voldoende versteviging aan de buitenkant de andere helft van de gordels vastgezet.
Afbeelding
Hoera dat is ook weer klaar :D
------------------------------
Traction 11 BL 1950

engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door engbokho » zo 26 sep, 2010 09:11

Bijna een jaar verder, en de auto blijft het keurig netjes doen. (saaaai ;-) )
De auto heeft inmiddels weer groene achterbank bekleding en ik zal binnenkort een nieuw dak moeten bestellen omdat er her en der wat gaatjes in het dak beginnen te vallen.
Wegens nog altijd optredende blauwe stinkende walmen binnenkort ook maar zuigerveren inspectie/vervanging...
Traction 11 BL 1950

engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door engbokho » vr 4 nov, 2011 21:52

En alweer (meer dan) een jaar verder en de auto is nog altijd in dagelijks gebruik :D Slechts een nieuw wiellager achter en een stoelmatje voor vervangen.
En net weer door de APK, dus ik kan weer twee jaar verder. 8)

Afbeelding
Traction 11 BL 1950

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » za 12 nov, 2011 20:34

mooi hoor!
Die ruiterwisser die je op je az hebt, wissen die dingen wat??
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door engbokho » za 12 nov, 2011 20:37

ja prima zelfs!

En vorige week heb ik eindelijk het nieuwe dak geplaatst (dat ik al een jaar in huis had :oops: ) De auto is weer waterdicht...
Traction 11 BL 1950

engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door engbokho » zo 19 feb, 2012 10:04

Twee weken geleden maar weer eens een grote beurt gedaan.
Per ongeluk de punten iets te krap afgesteld, een keer backfire en weg is de uitlaat na 17 jaar :shock: :-(
Gisteravond de punten goed gezet en maar een nieuwe uitlaat eronder gesleuteld. 'ns kijken of die het ook zo lang gaat volhouden...

Afbeelding
Traction 11 BL 1950

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 19 feb, 2012 11:04

Zonder backfire was het ook wachten op een gat toch. Wat een rotte pijp zeg. MAar 17 jaar is erg netjes.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 2cvmaarten » zo 19 feb, 2012 13:46

haha, dat is dan ook toevallig. Maar na 17 jaar mag je eigenlijk ook geen wonderen meer verwachten van die uitlaat :wink:
Citroen 2cv6 special 1986

engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door engbokho » ma 26 mar, 2012 19:14

Na 125.000 km / 38 jaar is het (hoog)tijd dat de zuigerveren worden vervangen. De rookwolken begonnen mij en de fietsers te irriteren...
Dus gisteravond met frisse tegenzin begonnen.

Ik trof hele nette zuigers/busssen aan dus ik laat het maar bij een rondje zuigerveren.
Later deze week weer verder.

Afbeelding

Afbeelding
Traction 11 BL 1950

Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Francois » ma 26 mar, 2012 19:35

dit staat bij mij ook op de planning, heb haast een gasmasker nodig tijdens het rijden...
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » ma 26 mar, 2012 23:14

Ik rijdt ook al een paar jaar rond met een raampje open. Nu met een blokrevisie bezig.
Mijn zuigers en cylinders waren ook prima. Dus (laten) honen en nieuwe revisie zuigerveren erop gestoken. Dit omdat de compresieveer daarvan is afgeschuind om zo in de ingelopen cylinder niet tegen het oude aansslagpunt te raken wat breukschade kan geven aan de nieuwe compresieveer.
tweeceevees zijn leuk!

engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door engbokho » vr 6 apr, 2012 07:41

Gisteravond weer verder gegaan. Volgens het revisiebedrijf waren mijn cylinders "prachtig" en moest ik er van hem vanaf blijven. Niks honen dus. :shock:

Dus nieuwe zuigerveren erop en het zaakje weer gaan terugbouwen. Om 23:00 starten en gelijk prachtig lopen.
Ineens hoor je de compressie weer. (en heeft de startmotor het wat moeilijker). Geen rook een geen stank meer, hoera hoera.

Vandaag/vanavond kleppen stellen, uitlaat dichtmaken en alles afbouwen. En dan kunnen we weer rijden!:D
FILMPJE 8)
Traction 11 BL 1950

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » vr 6 apr, 2012 09:13

Zet dan ook die condensator goed vast, en doet de borgdraadjes in de bouten van de oliekoeler door de gaatjes en omhoog lang de pijpjes en twisten.

jornmetten
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door jornmetten » vr 6 apr, 2012 11:05

Ziet er goed uit!
Niets loopt mooier dan een 425 blokje

Ik heb altijd het idee dat de meeste rook ontstaat door het ontbreken van klepseals bij deze blokjes.

Ik heb drie jaar geleden het zelfde gedaan als jij. En bij normaal rijden is er niets aan de hand, maar als ik te lang in een file sta/rij of voor een eindeloos stoplicht, dan rookt ie toch.. En dat zijn juist de momenten dat je in de stad rijdt:(

Dus ik weer alles open, nieuwe geleiders ect bij de kopjes. Helpt niets.
Zou het er dan toch bijhoren?

p.s. leuk je ontmoet te hebben.

Oh ja, hou er rekining mee dat je nu veel meer vermogen hebt! :)

engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door engbokho » vr 6 apr, 2012 19:42

Goed gezien Gerard, maar de oliekoeler heeft aan een kant al een draadje, de andere kant moet ik nog plaatsen.
De condensator is een noodoplossing, ik had zo 1-2-3 niet het oude type bij de hand. Maar daar wordt dus aan gewerkt. Maandag verder.

En ja Jorn, erg leuk om je/jullie (eindelijk) ontmoet te hebben. :D Volgende keer krijg je wel koffie :oops:
En wat het vermogen betreft, het rare is dat het ding met die rotte veren nog gewoon 95 reed. En geen vermoeide indruk maakte :roll:
Traction 11 BL 1950

Plaats reactie