Mijn Ami begint na de laatste operatie te trillen bij snelheden boven de 90 km/uur. Kan me dat van vorig jaar net meer herrineren toen de zomerbanden (niet gebalanceerd) erop zaten.
Ik heb dus de banden vervangen en daarnaast in de linker wielflens vervangen en zijn aan beide zijde de stuurkogelhoesjes vervangen. Kan het zijn dat deze te los zitten?
Alvast bedankt
Trillen vanaf 90km/uur
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Trillen vanaf 90km/uur
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- André Post
- Heavy user
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Naar mijn weten zit de aandrijfas goed vast. De flens zit echt strak geklemd in zijn lagers. Die hebben we namelijk erin moeten tikken. Dus ik verwacht niet dat de flens schuin kan zitten of iets dergelijks.
Zo te horen kan ik de stuurkogels in iedergeval uitsluiten. Ben ik toch bang voor onbalans in de wielen. Eens kijken wie hier in de buurt wielen kan balanceren.
Wielen zitten trouwens in dezelfde volgorde op de Ami als vorig jaar. En als ze er toch afmoeten, laat ik ze net zo goed meteen balanceren. Kunnen we dat ook weer uitsluiten.
Zo te horen kan ik de stuurkogels in iedergeval uitsluiten. Ben ik toch bang voor onbalans in de wielen. Eens kijken wie hier in de buurt wielen kan balanceren.
Wielen zitten trouwens in dezelfde volgorde op de Ami als vorig jaar. En als ze er toch afmoeten, laat ik ze net zo goed meteen balanceren. Kunnen we dat ook weer uitsluiten.
PuNk RoCK LosEr
-
- Regelmatige poster
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Vandaag bij een van de sponsors geweest.
Alle vier de bandjes laten balanceren en het bleek dat de stuurkogels verkeerd waren afgesteld. Ik had deze afgesteld met het wiel eraf en de draagarm naar beneden hangend, maar dan lukt dit dus niet. Nu het wiel wat opgekrikt en ik kon hem aan een zijde een paar volle slagen vaster zetten.
De weg terug was ook meteen een stuk meer comfortabel.
Alle vier de bandjes laten balanceren en het bleek dat de stuurkogels verkeerd waren afgesteld. Ik had deze afgesteld met het wiel eraf en de draagarm naar beneden hangend, maar dan lukt dit dus niet. Nu het wiel wat opgekrikt en ik kon hem aan een zijde een paar volle slagen vaster zetten.
De weg terug was ook meteen een stuk meer comfortabel.
PuNk RoCK LosEr