waarom wilde ze niet na een korte stop?
- Peter Parker
- Regelmatige poster
waarom wilde ze niet na een korte stop?
Sinds het weekend rijd ik in mijn Brigitte, 2CV uit 1985. Nu reed ik gisteren 30 km naar Bergen en stopte ik even om een modeleendje te kopen en een krantje. Ik wilde naar Bergen aan Zee en nou ben ik natuurlijk een absoluut groentje in eendrijden, maar toen wilde ze niet meer. Ik rook een lichte benzine lucht, na een 10 minuten met de choke uit wilde ze wel weer starten. Is hier een rede voor?

Laatst gewijzigd door Peter Parker op wo 4 apr, 2012 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gris Cormoran 1985 genaamd Brigitte
- Peter Parker
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
-
- Heavy user
toevoeging op het starten met warme motor:
gaspedaal intrappen EN INGETRAPT HOUDEN!!! starten en zodra de motor loopt kan je voet van het gas.
choke is eigenlijk alleen voor een koude motor (en zelfs dan probeer ik eerst altijd even of het zonder kan)
als je je gaspedaal intrapt, spuit er een klein straaltje benzine in het spruitstuk. dit is bedoeld voor als je rijdt en goed gas geeft dat de auto lekker oppakt. als je dit doet bij het starten pomp je dus herhaaldelijk benzine in het spruitstuk waardoor ie verzuipt. het beste kun je dan even wachten en/of starten op bovengenoemde manier
en idd elke eend start op z'n eigen manier
gaspedaal intrappen EN INGETRAPT HOUDEN!!! starten en zodra de motor loopt kan je voet van het gas.
choke is eigenlijk alleen voor een koude motor (en zelfs dan probeer ik eerst altijd even of het zonder kan)
als je je gaspedaal intrapt, spuit er een klein straaltje benzine in het spruitstuk. dit is bedoeld voor als je rijdt en goed gas geeft dat de auto lekker oppakt. als je dit doet bij het starten pomp je dus herhaaldelijk benzine in het spruitstuk waardoor ie verzuipt. het beste kun je dan even wachten en/of starten op bovengenoemde manier
en idd elke eend start op z'n eigen manier
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Peter Parker
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
starten
even ter duidelijkheid een eend kan je niet ,,,verzuipen,,, daarvoor zit er namenlijk een gaatje onder in het spruitstuk onder de carb,,
bij veel pompen met het gaspedaal loopt de brandstof daar eruit en over je motorblok dan ruik je benzine ,,,,deze komt niet of nauwlijks in de cilinders terecht bij auto,s die lang gestaan hebben pomp ik altijd 30 keer op het gaspedaal totdat ,ie lekker naar benzine stinkt en ga dan pas starten werkt altijd !!!
zoals al eerder door iemand gezegd bij warme motor gaspedaal helemaal intrappen en pas weer loslaten als de motor loopt start ,ie helemaal niet warm bijna altijdd een BOBNINE probleem
succes
bij veel pompen met het gaspedaal loopt de brandstof daar eruit en over je motorblok dan ruik je benzine ,,,,deze komt niet of nauwlijks in de cilinders terecht bij auto,s die lang gestaan hebben pomp ik altijd 30 keer op het gaspedaal totdat ,ie lekker naar benzine stinkt en ga dan pas starten werkt altijd !!!
zoals al eerder door iemand gezegd bij warme motor gaspedaal helemaal intrappen en pas weer loslaten als de motor loopt start ,ie helemaal niet warm bijna altijdd een BOBNINE probleem
succes
wat niet kan doen we lekker toch
- Peter Parker
- Regelmatige poster