2cv6 Special E
2cv6 Special E
Ik weet niet of ik dit in het juiste topic plaats,moest het niet zijn mag dat verplaatst worden,
Nu mn vraag,
Ik heb een 2cv6 special E gekocht,kan er mij iemand hier uit leg geven voor wat die E staat, zelf ben ik niet zo technisch aangelegt !!!
Nu mn vraag,
Ik heb een 2cv6 special E gekocht,kan er mij iemand hier uit leg geven voor wat die E staat, zelf ben ik niet zo technisch aangelegt !!!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Als het er een is met centrifugaalkoppeling kan je hem in een versnelling zetten met stilstaande motor en vooruit duwwen zonder dat de motor meedraait.
Hij lijkt mij daar te jong voor.
Welk bouwjaar is hij.Als hij van na 1986 is en het motortype is A644 of hoger denk ik dat het om een Energie zuinige gaat.Deze uitvoering is nooit in Nederland geimporteerd.Maar in die tijd hadden de BXen wel de E aanduiding
Geef de motortype aanduiding eens.
Hij lijkt mij daar te jong voor.
Welk bouwjaar is hij.Als hij van na 1986 is en het motortype is A644 of hoger denk ik dat het om een Energie zuinige gaat.Deze uitvoering is nooit in Nederland geimporteerd.Maar in die tijd hadden de BXen wel de E aanduiding
Geef de motortype aanduiding eens.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Op de site van cats het onderstaande gevonden.
Een special E is een zuinige 2cv met centrifugaalkoppeling geleverd tussen 81 en juli 83(?).
1981 - 2cv Special E is a special low fuel consumption model with centrifugal clutch.
1983 - July: 2cv Special E is discontinued.
Een special E is een zuinige 2cv met centrifugaalkoppeling geleverd tussen 81 en juli 83(?).
1981 - 2cv Special E is a special low fuel consumption model with centrifugal clutch.
1983 - July: 2cv Special E is discontinued.
Citroén rolls better than a Rolls!
Volgens mij niet. Als je consequent gebruik maakt van de centrifugaal koppeling kan je het verbruik, vooral bij stadsverkeer, naar beneden krijgen. Maar blijkbaar was de vraag bij het cliënteel toch niet danig groot want Citroën heeft de uitvoering volgens wat hierboven te lezen is in '83 uit productie genomen.chummydj schreef:Zijn die dan minder goed?
In de jaren 70 was de centrifugaalkoppeling als optie leverbaar op de meest a-types.
Het is aardig rijden met een centrifugaal koppeling. Die heb ik ook in mijn 57er. Maar er zijn ook nadelen. Je kunt hem niet aanduwen en in de bergen kan hij bij afdalen wel eens ontkoppelen dan moet je flink in de remmen want de motorrem heb je dan niet meer. Kan weer aankoppelt worden door gas te gevan maar je wilde eigenlijk langzamer gaan
Ook in lastig terrein en steile hellingen is de centrifuge een nadeel. Bij de wereldmeeting in Zwitserland was bij de ingang een hellend stuk weg. Ik kwam niet meer van de plaats als de koppeling pakte vertraagde de motor en ontkoppelde die weer. Heb hem toen terug moeten laten lopen tot op een vlak bruggetje om met een nieuwe aanloop met veel gas boven te komen. Leuk dat je zo'n zeldzame late centrifugaal uitvoering hebt gevonden. Succes ermee.
Ook in lastig terrein en steile hellingen is de centrifuge een nadeel. Bij de wereldmeeting in Zwitserland was bij de ingang een hellend stuk weg. Ik kwam niet meer van de plaats als de koppeling pakte vertraagde de motor en ontkoppelde die weer. Heb hem toen terug moeten laten lopen tot op een vlak bruggetje om met een nieuwe aanloop met veel gas boven te komen. Leuk dat je zo'n zeldzame late centrifugaal uitvoering hebt gevonden. Succes ermee.
diverse Citroens, wat anders.