Opknappen 2cv ak400

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
2cv4
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 14 aug, 2006 10:46
Locatie: ijmuiden

Bericht door 2cv4 » za 31 mar, 2012 22:20

Op de A markt lagen bij Jacques Moenen nog 2 Grote veerpotten hij gaat stoppen en is aan het uitverkopen dus wellicht kunnen ze voor een zacht prijsje weg.Deze AK 400 uit 1970 heeft van orgine nog jaren 60 kenmerken zoals een trekstarter.Echt leuk een van de eerste AK 400 uitvoeringen.De bak ziet er voor een AK nog heel netjes uit zelfs geen roest aan de binnenschermen.De plaat onder de achterdeurtjes moet wel vervangen worden net als de vloerplaten en voetenbak maar dat is gebruikelijk.En de reflectoren en achterlichten zijn ook niet orgineel meer maar daar is ook nog wel aan te komen.
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto

steef
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 23 jan, 2012 21:03
Locatie: Veenendaal

Veerpotten

Bericht door steef » vr 13 apr, 2012 08:49

Dank je wel voor die suggesties Tom schulte had ze niet maar ik heb inmiddels een nieuwe veerpot, via de 2cv onderdelen.nl, moet allen nog een nieuwe lange trekstang hebben, ik draaide er 3 kapot, die trekogen zaten zo vast. Mijn AK heeft ook een trekstarter trouwens en ook batteurs? maar die doen niets want ik heb ook schokbekers? het chassis is inmiddels klaar om weer opgebouwd te worden als ik alles verzameld heb. Na wat laswerk aan bijde kanten staat het nu in de RX5 en 10,De voorste wieldraagarmen zijn weer terug met nieuwe fusee pennen, dus dat kan er na behandeling ook weer op.

Ik zal morgen weer wat foto,s maken

Ps ik zie dat ik nog in het welkom maken forum sta, kan ik zelf dit na een ander forum brengen bijv. restauratie en zo?
De zon schijnt, we gaan een stukje rijden.

steef
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 23 jan, 2012 21:03
Locatie: Veenendaal

Bericht door steef » vr 13 apr, 2012 08:54

2cv4 schreef:Op de A markt lagen bij Jacques Moenen nog 2 Grote veerpotten hij gaat stoppen en is aan het uitverkopen dus wellicht kunnen ze voor een zacht prijsje weg.Deze AK 400 uit 1970 heeft van orgine nog jaren 60 kenmerken zoals een trekstarter.Echt leuk een van de eerste AK 400 uitvoeringen.De bak ziet er voor een AK nog heel netjes uit zelfs geen roest aan de binnenschermen.De plaat onder de achterdeurtjes moet wel vervangen worden net als de vloerplaten en voetenbak maar dat is gebruikelijk.En de reflectoren en achterlichten zijn ook niet orgineel meer maar daar is ook nog wel aan te komen.
Dank je voor de tip, Ik ga direct zoeken op google want Jaq is mij onbekend.
De achterlichten gaan er inderdaad af. en als je er mee bezig bent kom je steeds meer tegen, maar voor ik er aan begon heb ik Geert z,n belevenissen gelezen en toen wilde ik er ook aan beginnen ondanks de waarschuwingen van mijn omgeving.

Groet Steef
De zon schijnt, we gaan een stukje rijden.

Gebruikersavatar
Peter Parker
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 19 aug, 2009 10:28
Locatie: Purmerend

Bericht door Peter Parker » vr 13 apr, 2012 08:56

Wat een werk heb je al verricht en moet je nog verrichten! Diep respect voor je en wat zal je straks kunnen genieten van je resultaat!!!
Gris Cormoran 1985 genaamd Brigitte

steef
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 23 jan, 2012 21:03
Locatie: Veenendaal

Bericht door steef » vr 13 apr, 2012 09:31

Peter Parker schreef:Wat een werk heb je al verricht en moet je nog verrichten! Diep respect voor je en wat zal je straks kunnen genieten van je resultaat!!!
Dank je er gaan inderdaad aardig wat uurtjes inzitten, maar het is tot nu toe super leuk werk.
Hier wat nieuwe foto,s.

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=upl ... y=KEBSLZGY
De zon schijnt, we gaan een stukje rijden.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1653
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » vr 13 apr, 2012 11:57

steef schreef:
Peter Parker schreef:Wat een werk heb je al verricht en moet je nog verrichten! Diep respect voor je en wat zal je straks kunnen genieten van je resultaat!!!
Dank je er gaan inderdaad aardig wat uurtjes inzitten, maar het is tot nu toe super leuk werk.
Hier wat nieuwe foto,s.

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=upl ... y=KEBSLZGY
Kijk dat bedoel ik nou: Superleuk werk. Dat vind ik dus ook !
En laat je omgeving maar kletsen, zolang jij het maar leuk vind !

Super leuk, alleen de link naar de foto's werkt bij mij niet
:cry:

steef
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 23 jan, 2012 21:03
Locatie: Veenendaal

Bericht door steef » vr 13 apr, 2012 13:22

oke hier nog een keer.

http://www.mijnalbum.nl/Album=KEBSLZGY

Groet Steef
De zon schijnt, we gaan een stukje rijden.

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Re: Veerpotten

Bericht door engbokho » vr 13 apr, 2012 21:25

steef schreef:en ook batteurs? maar die doen niets want ik heb ook schokbekers?
Ja die doen zeker wat! Die dempen een hoop kleine oneffenheden en maken het eendrijden juist zo fijn! Laten zitten dus.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1653
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » za 14 apr, 2012 12:32

Is dat wel een AK 400 chassis??
Ik mis de "uitsteeksels " aan het chassis bij de veerpotten.

Afbeelding
Chassis van Steef

Afbeelding

Mijn AZU chassis.

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » za 14 apr, 2012 12:38

AK 400 heeft die niet ;-)
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » za 14 apr, 2012 21:03

De AK's staan op een (aangepast) Ami chassis, de Azu tjes op (ingekorte) 2cv chassis vandaar...
------------------------------
Traction 11 BL 1950

steef
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 23 jan, 2012 21:03
Locatie: Veenendaal

Bericht door steef » do 26 apr, 2012 21:20

Ik heb 1 nieuwe veerpot en nieuwe trekstagen ik kreeg de trekogen er niet af en bij het doordraaien braken er 3 af, Ook waren de rubbers na de filistijnen het leek wel of ze gesmolten waren? iemand een idee hoe dat kan?
Geert bedankt voor de adressen zeer welkom want ik moet heel wat hebben voor ze weer de weg op kan, is een eend trouwens vrouwelijk?
De zon schijnt, we gaan een stukje rijden.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1653
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » do 26 apr, 2012 22:04

Wat bedoel je met "Vrouwvriendelijk" ?Je kunt misschien beter vragen: "Is een vrouw Eendvriendelijk?"
En dat hangt af van de vrouw.
Ik ken vrouwen die graag eend rijden, en anderen die een eend verafschuwen, dus ....

steef
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 23 jan, 2012 21:03
Locatie: Veenendaal

Koets

Bericht door steef » zo 13 mei, 2012 00:22

Zo het chassis staat klaar, we beginnen aan de koets maar daar ben ik toch wel flink van geschrokken.
Ik moet ook het schutbord en die balkjes aan de binnenkant (hoe heten die) en het voorruitframe vervangen ook heeft de achterkant in elkaar gezeten dus heel heel heel veel werk.

Groet Steef
De zon schijnt, we gaan een stukje rijden.

Plaats reactie