AZU 1961 motor en het borstboutje!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
AZU 1961 motor en het borstboutje!
Ik start nu maar even een eigen topic, ik ben anders steeds te gast in het topic van mijn collega! Deze collega heeft behalve dat hij dezelfde auto heeft ook nog eens dezelfde voornaam als ik
Maar zoals Gerard schreef in het andere topic:
Marco,heb je onder achterin het doorsnedeboutje onder de oliezeef het borstboutje weer terug gezet? Dit ie nl. het pasboutje om het blok te centreren!
En toen begon ik nattigheid te voelen. Ik heb het blokje, wat ik er nu pas ingesleuteld heb, een aantal jaren geleden gekocht via marktplaats. De eigenaar destijds was niet tevreden over het blok, het presteerde slecht. Het was een vers blok, met nieuwe krukas, zuigers en cilinders en gereviseerde koppen. Alles uitgevoerd door een revisiebedrijf.
Ik had destijds zoiets van: 'een twaalf PK presteert sowieso niet veel', dus ik waag het!
Nu heb ik de drie boutjes aan de onderkant van het carter eruit gehad en BINGO, er zat geen dikker borstboutje in het achterste gat
Alle drie de boutjes zijn hetzelfde!
Wat NU??
Maar zoals Gerard schreef in het andere topic:
Marco,heb je onder achterin het doorsnedeboutje onder de oliezeef het borstboutje weer terug gezet? Dit ie nl. het pasboutje om het blok te centreren!
En toen begon ik nattigheid te voelen. Ik heb het blokje, wat ik er nu pas ingesleuteld heb, een aantal jaren geleden gekocht via marktplaats. De eigenaar destijds was niet tevreden over het blok, het presteerde slecht. Het was een vers blok, met nieuwe krukas, zuigers en cilinders en gereviseerde koppen. Alles uitgevoerd door een revisiebedrijf.
Ik had destijds zoiets van: 'een twaalf PK presteert sowieso niet veel', dus ik waag het!
Nu heb ik de drie boutjes aan de onderkant van het carter eruit gehad en BINGO, er zat geen dikker borstboutje in het achterste gat
Alle drie de boutjes zijn hetzelfde!
Wat NU??
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Je weet niet wat het huidige blok heeft gedaan.
Het geval dat ik heb gehad kreeg van Citroën na 1jaar(garantie 6mnd.) een nieuw blok en toen pas was het probleem over.
Ik vind het ook jammer,maar kan er niks beter van maken
Je kan uiteraard eerst alleen het boutje proberen.Lost het niets op,kan je altijd nog.
Het geval dat ik heb gehad kreeg van Citroën na 1jaar(garantie 6mnd.) een nieuw blok en toen pas was het probleem over.
Ik vind het ook jammer,maar kan er niks beter van maken
Je kan uiteraard eerst alleen het boutje proberen.Lost het niets op,kan je altijd nog.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
Als ik nu wat dieper over de gevolgen nadenk dan zou het zo maar kunnen zijn dat krukas en nokkenas beschadigs zijn doordat het blok slecht uitgelijnd heeft gelopen.
Ik begrijp dan van jou Gerard niet waarom je schrijft probeer aan een ander leeg blok te komen??
Of bedoel je met een leeg blok een blok zonder alleen de koppen, zuigers en cilinders?
Nogmaals een leeg blok heb ik, dat zou ik op kunnen bouwen.
In elk geval gaat het blok uit elkaar en bouw ik het opnieuw op!
Ik begrijp dan van jou Gerard niet waarom je schrijft probeer aan een ander leeg blok te komen??
Of bedoel je met een leeg blok een blok zonder alleen de koppen, zuigers en cilinders?
Nogmaals een leeg blok heb ik, dat zou ik op kunnen bouwen.
In elk geval gaat het blok uit elkaar en bouw ik het opnieuw op!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
zo'n vermoeden had ik al. Zelf een 9pktje dus daar zal hetzelfde wel voor gelden.
Lijkt me sowieso nuttig om bij losmaken van huidige blok even foto's te nemen van de bewuste boutjes en plekken in blok.
Dit voorkomt dat andere forumers dezelfde fout maken of gaan maken.
Zou jammer zijn als je blok door zo iets kleins weer open moet of zelfs helemaal vevangen.
Lijkt me sowieso nuttig om bij losmaken van huidige blok even foto's te nemen van de bewuste boutjes en plekken in blok.
Dit voorkomt dat andere forumers dezelfde fout maken of gaan maken.
Zou jammer zijn als je blok door zo iets kleins weer open moet of zelfs helemaal vevangen.
Citroén rolls better than a Rolls!
Gerardd met je eens.
De nieuwe krukas, zuiger, cilinders en de nokkenas zijnhun gewicht in goed waard en kunnen wel een stootje velen. Niet zomaar weg@#*@#*. ook de koppen en het spruitstuk zijn ok.
Dus pak een juist carter en zet het weer in elkaar. Kan zo moeilijk niet zijn.
Wel natuurlijk nieuwe pakkingen enzo nemen.
De nieuwe krukas, zuiger, cilinders en de nokkenas zijnhun gewicht in goed waard en kunnen wel een stootje velen. Niet zomaar weg@#*@#*. ook de koppen en het spruitstuk zijn ok.
Dus pak een juist carter en zet het weer in elkaar. Kan zo moeilijk niet zijn.
Wel natuurlijk nieuwe pakkingen enzo nemen.
Laatst gewijzigd door marcopr op di 17 apr, 2012 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.