bodemplaten en voetenbak

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

bodemplaten en voetenbak

Bericht door Bjorn » wo 21 mar, 2012 16:48

Heeft er hier iemand positieve danwel negatieve ervaringen met bepaalde fabrikaten bodemplaat en voetenbak voor een 2cv?
Moet de mijne vervangen en wil graag passende onderdelen gebruiken.
Het verleden heeft met andere onderdelen wel eens geleerd dat niet alle vervagingsonderdelen even mooi passen... :(
AZ A2 '70
AK400 '76

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1913
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 21 mar, 2012 19:10

ben net bezig met delen van de graaf. Ziet er goed uit. Zij hebben nu ook de gegalvaniseerde voetenbakken.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 21 mar, 2012 23:04

De leverancier maakt niet zoveel uit, het gaat om de fabrikant waar ze het materiaal vandaan hebben.
Veel leveranciers vberkopen dezelfde spullen.
De gegealvaniseerde zincor delen passen allemaal perfect.
Worden in NL gemaakt.
Bodemplaten en voetenbakken zijn niet de meest kritische delen, voorruitframe, staartstukken etc zijn dat wel.

Succes iig!!

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » wo 28 mar, 2012 09:52

Bedankt voor de reacties. Gegalvaniseerd zie ik niet zo zitten overigens. Het roest toch altijd op de lasnaden en verbindingen, en daar slijp je het vooraf juist weer weg….
Gewoon netjes de holle ruimtes behandelen en de buitenkant tectyleren.
Daarnaast staat ie inmiddels trouwens 95% van de tijd binnen in een droge garage..
AZ A2 '70
AK400 '76

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 28 mar, 2012 14:59

Gegalvaniseerd is niet helemaal de juiste term.
Het is zincor plaat, wat een zeer hoogwaardige afwerking heeft, en schoonslijpen van tevoren is niet noodzakelijk.

Gezien de kwaliteit van dit materiaal kan ik je dat zeer aanbevelen!

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » wo 28 mar, 2012 21:07

dat zincor plaat is idd lekker spul, je hoeft geen zinklaag weg te slijpen ofzo, het is een heel dun laagje, maar de roestbescherming is vele malen beter dan de zwarte versies

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 28 mar, 2012 21:30

Hangt er een beetje van af of de zwarte delen in de transportlak staan of in de kataforese.
De laatste is ook uitstekend.
Er zijn weinig delen die alleen nog in de transportlak staan.
Maar dat is echt idd ellende, dat moet je gewoon niet gebruiken.

Maar nogmaals zincor is echt super, bovendien is al het zincor Nedrelands fabrikaat met een perfecte pasvorm!!

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 29 apr, 2012 16:47

ADVIES GEVRAAGD:
Ik ga binnenkort beginnen met veel plaatwerk te vervangen van de koets. Zoals, voetenbak, dorpels, bodemplaten,staartstukken en deels enkele stijlen. In welke volgorde kan ik het beste beginnen en graag andere bruikbare tips.
KOM MAAR OP MET JULLIE ADVIES!

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 29 apr, 2012 18:52

Pffff daar vraag je wat.

Daar is onlangs veel over geschreven door mij in een aantal topics.
Anders moet je die even zoeken via de zoekfunctie.
Daar staat echt heel veel al in mbt de volgorde.

Succes

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1913
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 29 apr, 2012 20:10

in restauraties en verbouwingen gaat mijn draadje over 'restauratie rode 2cv6'
ik zit midden in het proces van 22 plaatdelen vernieuwen. En tot nu toe is de werkvolgorde goed.


Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 29 apr, 2012 20:21

Yes Rob,
Dank je, ik wist even de naam van het topic niet meer.

Maar als je dat topic doorleest krijg je een goed beeld van de volgorde.

Dus succes!

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » do 9 aug, 2012 22:34

Ik wil binnenkort beginnen met het vernieuwen van de reservewiel bodem/bak. ook moet ik minimaal een binnenscherm vernieuwen en ik wil twee reparatiestukken in de achterschermen zetten.
Waar kan ik het beste mee beginnen, met de reservewielbak of de binnenschermen? Dat niet de heleboel uit elkaar valt!

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1913
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 13 aug, 2012 17:10

in ' restauratiersd en verbouwingen' in het draadje ' restauratie rode 2cv6' zit een compleet verslag van de vernieuwing van die plaatdelen. Ik denk niet dat het de enige goede manier is, maar de boel zit in elkaar, alles past en nu het in de grondverf staat ziet het er goed uit.

kijken bij pagina 5 en volgend:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=11210

ik vond het bereveel werk: elke keer weer delen monteren om te kijken of het blijft passen.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Plaats reactie