Remleiding wil er niet in

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Remleiding wil er niet in

Bericht door theoenmarion » ma 30 apr, 2012 15:58

Ik heb beide remklauwen gereviseerd. Rechts heb ik vervangen door een gebruikte. Volgens mij zat op de oude remklauw, rechts, aan de rechterzijde (buitenkant) de ontluchtingsnippel. Ook zo weer gemonteerd. Nu ben ik met nieuwe remleiding aan het monteren en blijkt dat de leiding van de hfd remcilinder aan de rechter remklauw (buitenkant) zou moeten. Maar ik krijg deze er met geen mogelijkheid in. Ook de oude leiding past er niet in. In de andere gaten wel! Kan het zijn dat het gat voor de ontluchting een iets kleinere opening is. Dat zou betekenen dat de ontluchting aan de rechter kant zou moeten, maar dan past de nieuwe leiding niet zo als het hoort.
Wie weet raad?

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » ma 30 apr, 2012 16:03

zit het oude rubbertje er niet meer in?
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » ma 30 apr, 2012 17:08

De gaten en schroefdraad voor de leidingen en de ontluchtingsnippel zijn identiek. De remklauwen zijn volkomen symmetrisch, anders zouden ze op de Ami8 niet goedom (bij de 2CV en de Dyane zitten ze achterstevoren) gemonteerd kunnen worden. Een achtergebleven rubbertje of een krom uiteinde van de leiding is het meest voorkomende probleem als een leiding er niet in wil.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » ma 30 apr, 2012 17:23

Nou, dat de schroefdraad van de leidingen identiek zijn moet ik, denk ik, bestrijden. Namelijk de draad van een ontluchtingsnippel is 7 mm en van een(oudere) is 6.3 mm. Ik had namelijk nog een oude liggen en deze kon ik er helemaal indraaien. Sluit dus niet af. En die van 7 mm wel! Vreemd?
Wat betreft de leiding, was het idd dat er toch een heeel klein bochtje in heeft moeten zitten, want na veel gebuig kon ik de wartel er in draaien. Wel eng, want voor je het weet draai je de draad stuk. Nu hopen dat het ook goed afsluit. Dit kan ik pas later controleren omdat ik de koets pas later kan monteren ivm restauratie werk.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 30 apr, 2012 18:08

Maar het is dus wel gelukt nu?
Het is inderdaad voorzichtig proberen.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » ma 30 apr, 2012 19:59

6,3 mm? Klinkt exotisch! 3/16 inch? Dat nippeltje is vast niet uit een remklauw gekomen.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » ma 30 apr, 2012 21:08

achtpeter schreef:6,3 mm? Klinkt exotisch! 3/16 inch? Dat nippeltje is vast niet uit een remklauw gekomen.
inch(en) snap ik nooit zo goed, maar komt echt wel uit een gebruikte remklauw. ik zal binnenkort een foto plaatsen.

Plaats reactie