Ik heb beide remklauwen gereviseerd. Rechts heb ik vervangen door een gebruikte. Volgens mij zat op de oude remklauw, rechts, aan de rechterzijde (buitenkant) de ontluchtingsnippel. Ook zo weer gemonteerd. Nu ben ik met nieuwe remleiding aan het monteren en blijkt dat de leiding van de hfd remcilinder aan de rechter remklauw (buitenkant) zou moeten. Maar ik krijg deze er met geen mogelijkheid in. Ook de oude leiding past er niet in. In de andere gaten wel! Kan het zijn dat het gat voor de ontluchting een iets kleinere opening is. Dat zou betekenen dat de ontluchting aan de rechter kant zou moeten, maar dan past de nieuwe leiding niet zo als het hoort.
Wie weet raad?
Remleiding wil er niet in
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
De gaten en schroefdraad voor de leidingen en de ontluchtingsnippel zijn identiek. De remklauwen zijn volkomen symmetrisch, anders zouden ze op de Ami8 niet goedom (bij de 2CV en de Dyane zitten ze achterstevoren) gemonteerd kunnen worden. Een achtergebleven rubbertje of een krom uiteinde van de leiding is het meest voorkomende probleem als een leiding er niet in wil.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Nou, dat de schroefdraad van de leidingen identiek zijn moet ik, denk ik, bestrijden. Namelijk de draad van een ontluchtingsnippel is 7 mm en van een(oudere) is 6.3 mm. Ik had namelijk nog een oude liggen en deze kon ik er helemaal indraaien. Sluit dus niet af. En die van 7 mm wel! Vreemd?
Wat betreft de leiding, was het idd dat er toch een heeel klein bochtje in heeft moeten zitten, want na veel gebuig kon ik de wartel er in draaien. Wel eng, want voor je het weet draai je de draad stuk. Nu hopen dat het ook goed afsluit. Dit kan ik pas later controleren omdat ik de koets pas later kan monteren ivm restauratie werk.
Wat betreft de leiding, was het idd dat er toch een heeel klein bochtje in heeft moeten zitten, want na veel gebuig kon ik de wartel er in draaien. Wel eng, want voor je het weet draai je de draad stuk. Nu hopen dat het ook goed afsluit. Dit kan ik pas later controleren omdat ik de koets pas later kan monteren ivm restauratie werk.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer: