Ik ben nog altijd bezig met het verbouwen van een 2CV motor tot een geschikte motor voor een ULM. Hier een fototje:

Nu heb ik een olietemperatuursensor gemonteerd in de olieaflaatbout. Na een half uur draaien op 3/4 - Volle belasting (Propeller is belasting dus, de motor kan niet harder dan 3120 rpm daardoor, maar das juist de bedoeling) zat de olietemperatuur in het carter op 65°C en het zag er niet naar uit dat er nog veel bij ging komen. Dan moet je ook nog eens weten dat het blok normaal op een vliegtuig staat dat pakweg 100 km/u vliegt, voor deze test stond die gewoon stil op mijn kart.
Nu zou ik graag eens kijken wat het geeft als ik de oliekoeler vervang door een simpele leiding. Hierbij heb ik wel twee vragen:
-Waar vind ik olieleiding met aansluitingen die ik zonder aanpassingen in de plaats van de koeler kan vastbouten?
-Zal mijn oliedrukverschil niet ontregeld zijn door het weghalen van de koeler en het plaatsen van een simpele leiding in de plaats?
Alvast bedankt voor het advies. Het is misschien nuttig te vermelden dat er VISA bovenblokken gemonteerd zijn op een gewoon 2CV6 onderblok. Die aangepaste carters heb ik kunnen kopen bij VGS2CV.
Hier een fimpje van de motor aan het werk: http://www.youtube.com/watch?v=ZfhY0JZqbQU