Oliepijpjes en metaalmoeheid?
Oliepijpjes en metaalmoeheid?
Het project PH44BB was ten einde en bij een laatste bezoek aan chateaux 2cv in Beesd waar hij netjes afgesteld en gekeurd was ( na 6 jaar schorsen)en ik de eerste 8 km weer naar huis reed en na arriveren mijn grote vriend weer in de schuur stond te glimmen....olie op de grond Gvdgvdgvdgdv) excuses.
Naja, schermpjes eraf , onderste luchtgeleiding onder de cilinder gehaald en hij lekt waar het Oliepijpje op het rondje zit, dus niet de shroef, een soort microscheurtjes dus. Nu is de vraag, is er een makkelijke, snelle manier om dit op te lossen( een lasje of soldeertje ) of moet de ventilator ect eraf om de boel te moeten vervangen? Graag doe ik weer een beroep op jullie ervaring!
Vriendelijke groet Bart
Naja, schermpjes eraf , onderste luchtgeleiding onder de cilinder gehaald en hij lekt waar het Oliepijpje op het rondje zit, dus niet de shroef, een soort microscheurtjes dus. Nu is de vraag, is er een makkelijke, snelle manier om dit op te lossen( een lasje of soldeertje ) of moet de ventilator ect eraf om de boel te moeten vervangen? Graag doe ik weer een beroep op jullie ervaring!
Vriendelijke groet Bart
Hoi David, ja die dunne olie leiding bedoel ik. en dan bij de rechter cilinder. Het is niet de banjobout en de koperen pakking maar die dunne olieleiding die eindigd in het rondje met een gat waar de banjobout zit en dan loopt naar het motorblok en dan naar de andere cilinder Daar waar het (enigsinds flexibele metalen) pijpje het ronde einde nadert, daar lekt hij!
Ik moet ff kijken hoe ik hier een foto op krijg
gr b[/img]
Ik moet ff kijken hoe ik hier een foto op krijg
gr b[/img]
Zet er meteen een nieuwe op, zo een die niet kan corroderen.
Het kan ook met een flexibele leiding die zijn via Burton te koop dacht ik.
Maar ik zou er gewoon even eenverse op zetten.
Zal even kijken of ik degene die ik bedoel kan vinden.
Gevonden:
http://www.burton2cvparts.com/olieleidi ... -4507.html
Dat werkt lekker makkelijk als je niet alles wilt demonteren!
Het kan ook met een flexibele leiding die zijn via Burton te koop dacht ik.
Maar ik zou er gewoon even eenverse op zetten.
Zal even kijken of ik degene die ik bedoel kan vinden.
Gevonden:
http://www.burton2cvparts.com/olieleidi ... -4507.html
Dat werkt lekker makkelijk als je niet alles wilt demonteren!
nou, gisteravond in 3 uur fan en toebehoren gedemonteerd en weer gemonteerd, en in het midden de 2-hands oliepijpjes erop gezet, starten en wil ik de garage uit rijden trek ik een groot oliespoor....... grrrrrrrrrr !
zit er gvdgvd weer een scheur in, heb ik bij het terugplaatsen van de fanbehuizing waarschijnlijk het leidinkje rechts iets te hard ingedrukt en is ie gescheurd, alles onder de olie!! aan de anderekant geen lekkage bij alle banjo bouten dus dat had ik prima gedaan!!
Vanochtend dus maar bij de burton webshop de flex pijpjes besteld!
ik hou jullie op de hoogte!
zit er gvdgvd weer een scheur in, heb ik bij het terugplaatsen van de fanbehuizing waarschijnlijk het leidinkje rechts iets te hard ingedrukt en is ie gescheurd, alles onder de olie!! aan de anderekant geen lekkage bij alle banjo bouten dus dat had ik prima gedaan!!
Vanochtend dus maar bij de burton webshop de flex pijpjes besteld!
ik hou jullie op de hoogte!
Nou Lieden, het zit erop maar het was weer eens een zware test en we kunnen toch wel spreken van een haat/liefde verhouding met de techniek van mijn 2cv-tje. Dus: nieuwe flex remleidingen erop gezet (prachtig setje van Burton) maar het is blijbaar wel van belang hoe je die, iets te lange leidingkjes laat lopen. Onderlangs de fan dacht ik, neen dus, dan krijg je de lucht geleidingondehuizen (onder de cilinderkop) niet meer gepast. k@t. Weer los en boven langs de fan-as gelegd, past iets beter maar heb toch een aanpassing gedaan met mn blik-schaar in beide luchtgeleiding behuizing! en tot overmaat van ramp: de schroefdraad in de cilinderkop waar een 1 van de banjobouten in gaat vernaggelt. Tenminste dat vreesde ik. Gister op hoop van zegen de boel er toch met gevoel in gedraaid en Jippie!!! het blijft oliedicht zitten. Snel alles er weer op en vanochtend met opendak naar mijn werk! Deze week moet ik echt weer vertrouwen krijgen in onze relatie want ik krijg het gevoel dat het allemaal van mij moet komen en ik red dat na 6 jaar investeren bijna niet meer. Ik hoop dat ze me niet laat zitten......
Groet Bart
Groet Bart