hoe koets demonteren?
-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Choke kabel gewoon los halen van de carburateur, die hoef je helemaal niet los te halen uit het dashboard ! Idem de kachelbediening; los bij de kachelpotten, de rest kan blijven zitten aan de koets.
En vergeet vooral niet de ring los te halen om de stuurpijp bij je stuurslot anders kun je rukken wat je wilt, maar los zal hij niet gaan !
Er zit een beschermkap over de ring op je stuurpijp achter je contact/stuurslot, die moet eerst los (boutje 8 als ik het goed herinner ?). Dan met een inbussleutel de ring losmaken (twee boutjes met inbuskop). Is altijd weer even een gepriegel maar het moet echt los. Koppelingskabel ook niet vergeten los te halen ! Gaskabel en handrem idem....
Alles tussen motor en schutbord moet uiteraard los van elkaar.
En vergeet vooral niet de ring los te halen om de stuurpijp bij je stuurslot anders kun je rukken wat je wilt, maar los zal hij niet gaan !
Er zit een beschermkap over de ring op je stuurpijp achter je contact/stuurslot, die moet eerst los (boutje 8 als ik het goed herinner ?). Dan met een inbussleutel de ring losmaken (twee boutjes met inbuskop). Is altijd weer even een gepriegel maar het moet echt los. Koppelingskabel ook niet vergeten los te halen ! Gaskabel en handrem idem....
Alles tussen motor en schutbord moet uiteraard los van elkaar.
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Nee, ik heb er eerder ook nog een witte bijgekocht, speciaal voor de restauratie en om een keer een goede eend klaar te maken.David schreef:Hey Luc,
Ben je nu die rode eend aan het ontmantelen??
Tijdens het samenzijn bij Peer en Mar heb ik nog een verzinkt chassis bijgekocht, dus die gaat eronder.
De rode heeft APK tot november, dan hoop ik de "next-one" klaar te hebben.
Zoals mijn pet nu staat, wordt dat een " Dakar achtige " uitvoering??
De rode is toe aan, jawel, een verse vloer, maar kan de zomer nog wel even aan. En het is ook nu nog een trouwe, dagelijkse , weer en wind auto!
Sorry, te uitgebreid antoord??

Gr, Luc
Duck your life
Hoe is die witte dan?
Als je die redelijk snel af wil hebben dan moet ie best wel goed zijn.
Ik heb die gele opgehaald en ben vandaag behoorlijk geschrokken.
Kilo's plamuur en mooi overgespoten. Brrrrrrrrrrr
Ik had gehoopt met een maand of 2 a 3 klaar te kunnen zijn, maar ik mag blij zijn als ie in het voorjaar 2013 rijdt....
Maar morgen ga ik het spulletje kaal halen en dan zien we wel hoever ik kom en hoe erg het is...
Zal ff wat foto's maken.
Als je die redelijk snel af wil hebben dan moet ie best wel goed zijn.
Ik heb die gele opgehaald en ben vandaag behoorlijk geschrokken.
Kilo's plamuur en mooi overgespoten. Brrrrrrrrrrr
Ik had gehoopt met een maand of 2 a 3 klaar te kunnen zijn, maar ik mag blij zijn als ie in het voorjaar 2013 rijdt....
Maar morgen ga ik het spulletje kaal halen en dan zien we wel hoever ik kom en hoe erg het is...
Zal ff wat foto's maken.
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
[quote="David"]Hoe is die witte dan?
De witte is aardig om te zien, maar de bodem is erg slecht, dorpels komen daar meteen bijen zullen vast ook wel vervangen moeten worden.
Achter licht gedeelte is wel wat roestig maar daar hoop ik dan even wat mazzel mee te hebben.
Rond het raam is een heel stuk beter dan de rode eend (dat leek mij het grootste probleem van de rode...)
En binnenzijde achterspadbord, gordel bevestiging, heeft hier en daar een plekje.
De carroserie wil ik laten stralen om alles echt goed te kunnen beoordelen...
Als ik het zelf zo eens nalees, zucht, het zal ook alleen maar tegenvallen natuurlijk.
Lassen heb ik al eens "geleerd bij de lascursus Rustbuster" , en praktisch gezien heb ik 1 vrije en werkzame dag per week, er zijn nog meer dingen in het leven die leuk zijn of "moeten" .
Bij nood / spoed heb ik van zondag t/m dinsdag vrij, en dan denk ik met lassen wat op te kunnen schieten....
Zal het zoveel tegenvallen????
GR, Luc
De witte is aardig om te zien, maar de bodem is erg slecht, dorpels komen daar meteen bijen zullen vast ook wel vervangen moeten worden.
Achter licht gedeelte is wel wat roestig maar daar hoop ik dan even wat mazzel mee te hebben.
Rond het raam is een heel stuk beter dan de rode eend (dat leek mij het grootste probleem van de rode...)
En binnenzijde achterspadbord, gordel bevestiging, heeft hier en daar een plekje.
De carroserie wil ik laten stralen om alles echt goed te kunnen beoordelen...
Als ik het zelf zo eens nalees, zucht, het zal ook alleen maar tegenvallen natuurlijk.
Lassen heb ik al eens "geleerd bij de lascursus Rustbuster" , en praktisch gezien heb ik 1 vrije en werkzame dag per week, er zijn nog meer dingen in het leven die leuk zijn of "moeten" .
Bij nood / spoed heb ik van zondag t/m dinsdag vrij, en dan denk ik met lassen wat op te kunnen schieten....
Zal het zoveel tegenvallen????

GR, Luc
Duck your life
Kijk eens in mijn topic, ik had hetzelfde probleem :frenkie schreef:Ik kan niet zien hoe die 2 boutjes bij het stuurslot los te krijgen zijn. Wie helpt mij?
Ik zie wel een beugel, maar kan niet bij die bouten komen.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=921 ... c&start=15
Even naar onder scrollen !